2021-02-21, 12:17
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blondins
Samma spel är det dock inte - då gamla D2's filer är long gone Men jag är nyfiken nonetheless.

Detta var alltså för över 20 år sedan, innan spelet först släpptes, och de lyckades rekonstruera koden från det som utvecklarna hade hemma. Annars hade de ju inte kunnat släppa spelet. Efter det patchade de D2 i 16 år, så de har uppenbarligen haft en fungerande källkod även senare. Det de förlorade var framför allt historiken från utvecklingsfasen och mycket av kringresurserna, som concept art:

https://www.gamespot.com/articles/ho.../1100-6471517/

Så det är nog samma spel vad gäller mekaniken, alltså detaljerna kring hur spelet fungerar, men med uppdaterat interface och ny nätverkskod.
Citera
2021-02-21, 12:26
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dariak
Jag var så jävla missnöjd med Warcraft 3 Reforged så jag är ändå lite skeptiskt till det här; dock kunde man ana var Reforged skulle sluta.

Det här ser väldigt lovande ut och trots att jag är skeptisk så ser jag ändå fram emot det här; hoppas bara så innerligt att de inte förstör spelet. Hoppas framför allt att det inte är online-krav på det.

Är det någon som hört ifall de har nämnt något om det än? Har själv inte haft ork att se igenom hela presentationen ännu.

Önskar också att vi hade fått se hur de nya cinematic-sen kommer se ut.

Får verkligen hoppas att de lärde sig efter Reforged fiaskot.

Spelet kommer att kunna spelas både online och offline, som tidigare. Online kommer man att ha en enda global domän.
Citera
2021-02-21, 12:34
Medlem
Reguluss avatar
Diablo II Resurrected har redan en egen sida på Wikipedia:

https://en.wikipedia.org/wiki/Diablo_II:_Resurrected
Citera
2021-02-21, 12:34
Medlem
Opilus5500s avatar
Det här kommer bli hur kul som helst =) nostalgi på högsta nivån.
Jag såg D2 deep panelen igår på blizzcon med MrLama som intervjuar utvecklarna. De verkar vara väldigt passionerade utvecklare som verkligen vill återskapa D2 classic och att ändringar ger konsekvenser att varje sak som har designats ifrån D2 gamla data filer har fått genomgå långa diskussioner av både fördelar och nackdeler i utvecklingen. Det känns som det här utvecklingsteamat har verkligen arbetat hårt med återskapa D2 forna gameplay. Tack lov att inte samma team ifrån Warcraft3 remaken!

Jag hoppas också att D2 remastern är som de jag minns det, inte ett nytt spel som försöker efterlikna D2, utan det är D2 fast med bättre grafik självklart lite effektiviseringar i bättre menyer, och shared stash är mycket välkommet! Det får gärna göra det ännu mörkare, minns D2 beta den var scary och gothic, någon som minns här i tråden?
Diablo2 beta 1998 https://www.youtube.com/watch?v=rmske7qhWpc
Senast redigerad av Opilus5500 2021-02-21 kl. 12:38.
Citera
2021-02-21, 12:43
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opilus5500
Det här kommer bli hur kul som helst =) nostalgi på högsta nivån. Jag såg D2 deep panelen igår på blizzcon med MrLama som intervjuar utvecklarna. De verkar vara väldigt passionerade utvecklare som verkligen vill återskapa D2 classic och att ändringar ger konsekvenser att varje sak som har designats ifrån D2 gamla data filer har fått genomgå långa diskussioner av både fördelar och nackdeler i utvecklingen. Det känns som det här utvecklingsteamat har verkligen arbetat hårt med återskapa D2 forna gameplay. Tack lov att inte samma team ifrån Warcraft3 remaken!

Jag Hoppas också att D2 remastern är som de jag minns det, inte ett nytt spel som försöker efterlikna D2, utan det är D2 fast med bättre grafik självklart lite effektiseringar i bättre menyer, och shared stash är mycket välkommet! Det får gärna göra det ännu mörkare, minns D2 beta den var scary och gothic, någon som minns här i tråden?
Diablo2 beta 1998 https://www.youtube.com/watch?v=rmske7qhWpc

Just att spelet blir lite mörkare och mer scary var något de pratade om, med exempel från en spelare som sprang runt i katakomberna. En effekt av den nya 3D-koden som gör att belysning och skuggor blir mer naturtrogna.

Att man tog sig tid att fixa sådant som verkligen förbättrar spelet, som en delad stash och autogold, är bra. Bara extrema purister som inte vill ändra på någonting kan ha något att invända mot det.
Citera
2021-02-21, 12:56
Medlem
Opilus5500s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Just att spelet blir lite mörkare och mer scary var något de pratade om, med exempel från en spelare som sprang runt i katakomberna. En effekt av den nya 3D-koden som gör att belysning och skuggor blir mer naturtrogna.

Att man tog sig tid att fixa sådant som verkligen förbättrar spelet, som en delad stash och autogold, är bra. Bara extrema purister som inte vill ändra på någonting kan ha något att invända mot det.

Det finns alltid gamla spelrävar som kommer vilja ha spelet som det var när det släpptes men den skaran av spelare är få =)..
Jag tyckte såg det jag eftersökte nu för en stund sen i gameplayn, jag tror det är assissins springer i grottan i Act1, minns inte namnet på den, men verkade vara mycket mörkt och mystiskt, åååå vad jag längtar!!!
Senast redigerad av Opilus5500 2021-02-21 kl. 13:05.
Citera
2021-02-21, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shishio
D2 var capped 24 fps, vet någon om detta kan köras med >60 fps? Det enda jag inte gillar med originalet är den låga fps’en.

Citat:
Ursprungligen postat av Flufffen
Om jag inte minns fel från gårdagens Q&A så ska det inte vara några problem med 4k@60FPS.

Motorn är fortfarande begränsad till 25fps, faster hit recovery, faster cast rate etc fungerar per 25fps. Rendern kör på 60fps.
Citera
2021-02-21, 14:02
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imladris
Motorn är fortfarande begränsad till 25fps, faster hit recovery, faster cast rate etc fungerar per 25fps. Rendern kör på 60fps.

Avsikten var att inte ändra på mekaniken. Samma breakpoints etc. som tidigare.
Citera
2021-02-21, 14:51
Medlem
Citat:
Avsikten var att inte ändra på mekaniken. Samma breakpoints etc. som tidigare.
Ja exakt, det var givet för att D2-resurrected fortfarande skall upplevas som D2.
Citera
2021-02-21, 15:02
Bannlyst
Ett floppat spel med smink.
Citera
2021-02-21, 15:20
Medlem
ChuchuJellys avatar
Har många goda minnen från d2. Men nu-blizzard är ett själlöst skitföretag som alltid sätter pengar framför spelupplevelse, enda anledningen jag har lite hopp för remaken är att utvecklingen är outsourcad till en annan spelstudio. Håller tummarna för att det inte blir en totalflopp som wc3 reforged.

Blizzcon 2021 var en besvikelse, det roligaste de hade att visa upp var tidigare versioner av deras spel.
Citera
2021-02-21, 15:39
Medlem
Citat:
Som gammal D2-fan tänkte jag starta en tråd om den remastering av D2 som just presenterats på BlizzCon. Här är en längre diskussion:

https://www.youtube.com/watch?v=nSGmMLbN2Kc

Spelet kommer att släppas i år och man kan redan nu anmäla sig till beta-testen.

Spelet kommer att vara mycket troget originalet, men med vissa förbättringar:

1. 3D-UI och modern högupplösande grafik.
2. Delad stash med rejält utrymme och multipla tabbar. Yes!
3. Autogold (för den som så vill).
4. Fritt val av namn på characters.
5. En del nytt innehåll, men i gamla D2:s anda.
6. Nya popups för att snabbt jämföra olika items.
7. Kortare ladder seasons.

Det här ser ut att arta sig bra!
Behövs mer content i spelet.
Samt att speciellt bossarna blir mer maffiga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in