2021-02-21, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Behövs mer content i spelet.
Samt att speciellt bossarna blir mer maffiga.

Nej.
Citera
2021-02-21, 15:47
Medlem
Masmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opilus5500
Det finns alltid gamla spelrävar som kommer vilja ha spelet som det var när det släpptes men den skaran av spelare är få =)..
Jag tyckte såg det jag eftersökte nu för en stund sen i gameplayn, jag tror det är assissins springer i grottan i Act1, minns inte namnet på den, men verkade vara mycket mörkt och mystiskt, åååå vad jag längtar!!!

Som tur är för dessa gamla spelrävar så finns originalet fortfarande kvar.

Citat:
Ursprungligen postat av Runkar-din-hund
Ett floppat spel med smink.

Ett floppat spel? Skön eller?
Citera
2021-02-21, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ducey10
Nej.
Vadå nej?
Spelet skulle åtminstone kunna göras svårare.
Citera
2021-02-21, 16:08
Medlem
Citat:
Vadå nej?
Spelet skulle åtminstone kunna göras svårare.

Ja, nej. Spelet är bra som det är.

Spelet är tillräkligt svårt om du inte lägger ner flera hundra timmar på att farma den bästa gearen å bli 95+ men å andra sidan är inte spelet designat för de.
Citera
2021-02-21, 17:02
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Behövs mer content i spelet. Samt att speciellt bossarna blir mer maffiga.

En del mer content har de aviserat, men inga nya akter vad jag förstått. Vad gäller bossarna så är de ju i vart fall maffigare än de mjäkiga bossarna i D3.
Citera
2021-02-21, 18:36
Medlem
Jag hoppas på så lite ny content som möjligt. Ser fram emot ett snyggare d2, men är rädd att det här i längden kommer döda spelet.
Citera
2021-02-21, 18:57
Kul att dom tar 400 spel för ett 21 år gammalt spels "resurrection" lagom när dom ska släppa en fyra som säkerligen kommer kosta 600kr.
Citera
2021-02-21, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
En del mer content har de aviserat, men inga nya akter vad jag förstått. Vad gäller bossarna så är de ju i vart fall maffigare än de mjäkiga bossarna i D3.
När D3 släpptes så var de inte mjäkiga.
I D2 så Farmar ju folk Bael på typ någon minut även på hell.
Vore ju schysst om man kunde göra dom svårare så att de blir mer av en utmaning senare.
Även fler hemliga bossar vore ju kul som man måste låsa up.
Citera
2021-02-21, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ducey10
Ja, nej. Spelet är bra som det är.

Spelet är tillräkligt svårt om du inte lägger ner flera hundra timmar på att farma den bästa gearen å bli 95+ men å andra sidan är inte spelet designat för de.
Fast nä spelet är inte alls svårt.
Spelade igenom spelet som 12 åring på några dagar och någon vecka senare hell med en magiker.
Självklart är det svårare för somliga klasser då man måste ha gear och inte kan förlita sig på skills som necromancer och magiker.

I dagens läge är folk så mycket bättre spelar än för så man behöver nog göra det svårare så att folk inte tröttnar.
Dötrist om man kan köra hell på några minuter alla bossar.
Är ju kul om man kan sitta 4 vänner och verkligen behöva samarbeta för att klara vissa moment
Citera
2021-02-21, 20:26
Medlem
MammasGrabbHalvas avatar
Jösses vilka minnen! Det här kan bli hur kul som helst. Tänk om man kunde vrida tillbaks klockan också så att man var lika ung som första gången. Den magin tror jag tyvärr jag är för gammal för att få uppleva igen, oavsett spel. Men detta måste jag ju bara spela. All nostalgi som går att uppleva är bara ett stort plus!

Kollade in lite gamla Diablo 2 videos och bara ljudet från pengadropsen och när man dricker potions väckte ungdomen till liv igen. Tänk att de gamla ljudeffekterna kan betyda så fruktansvärt mycket än idag.

Blev nästan tårögd av lycka.
Citera
2021-02-21, 21:33
Medlem
Jag vet inte, jag. Den här remastertrenden som är just nu tyder på lite fantasilöshet. Spelet är bra som det är.
Citera
2021-02-21, 22:06
Medlem
Gillar diablo 2 starkt, en av tidernas bästa casual-lir.

Problemet är att spelet med tiden blivit allt mer fokuserad på hela genrens bane: "endgame".
Men det finns inget "endgame", det som beskrivs är när spelglädjen förvandlats till ett beroende, ren skit. I princip alla förändringar lär utgå från ett meta-perspektiv och kommer fortsätta urholka spelets storhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in