2021-02-21, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Ja vi bor i Sverige men ni kan ju inte jämt sitta och klaga på Sverige med usla argument och en fantasi om att allt är bättre i andra länder, för så är det ju såklart inte.

Såklart är det bättre i länder som utvecklas.
Sverige är inte med i den ligan om man nu tänker civiliserat samhälle.

Att vi ligger bra till i MENA-länder beror på att migranter behöver svenskar för kylan som de inte skulle klara.
Sedan är naturligtvis våra korrupta jävla sellouts till politiker en dragkraft.

Du får suga ut en hårt arbetande befolkning och ändå få gräddfil plus licens att diskriminera etniska svenskar.
Plus flerbarnstilägg, etablerinsstöd och alla lama kryphål naiva svensken låter dig hugga in på.
Senast redigerad av GodDog 2021-02-21 kl. 01:25.
Citera
2021-02-21, 01:23
Medlem
[quote=Rutselleri|74752314]
Citat:
Ursprungligen postat av Maya833

Du läste inte vad jag skrev utan saxade bara en liten bit. Men jag förstår att du inte har så lätt att ta till dig en hel text.

Du ställde en fråga, i ditt eget inlägg, där du undrade något, och jag gav dig exempel på vad han menade, om du läser ditt eget inlägg.
Om du verkligen är intresserad av att ta reda på vad han menade, och fick svaret, kan man ju undra varför du blev irriterad av ett svar. Kanske för att du inte är intresserad av svaret, utan hör till de som i vanlig ordning hör till Hata-SD gruppen, utan att kunna förklara varför?
Citera
2021-02-21, 02:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DiamanteTagliato
Jag kan skriva att allt du påtalar är ”blaj” också!
Ja det kan du men då ljuger du till skillnad mot mig.
Citera
2021-02-21, 02:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GodDog
Såklart är det bättre i länder som utvecklas.
Sverige är inte med i den ligan om man nu tänker civiliserat samhälle.
Det är klart vi är. Varför ljuger du?
Citera
2021-02-21, 03:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Det är klart vi är. Varför ljuger du?

Varför ljuger du?
Ditt vidriga as som bara ockupperat ett land.
Här finns människor som har rätt till självförsvar.

Vad är det du vägrar ta in i din jävla ärthjärna?
Citera
2021-02-21, 07:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmedkulfisorbet
"Invandring av hundratusentals människor från främmande kulturer med helt andra grundläggande normer och värderingar än de som byggt vårt svenska samhälle blir — ställt utom allt tvivel — en belastning ekonomiskt, socialt OCH kulturellt. Har man fortfarande inte förstått det, så är man enligt min uppfattning fullständigt verklighetsimmun”, skriver Åkesson.

Även en demografisk belastning på bekostnad av miljö, infrastruktur och svenskarna själva.
Citera
2021-02-21, 07:39
Medlem
SvenBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DURN80
Sverige var knappast säkert för 30, 40+ år sedan heller. Slagsmål, fylla, knivmord, skjutningar, våldtäkter. Allt det hände till och från, precis som alltid. Däremot fanns det ingen samhällsklyfta mellan kulturer. Det fanns inte hela samhällen i Sverige som inte kunde Svenska och vägrade lära sig Svenska. Det fanns inte floder av invandrare som kom hit för enkla pengar. Det fanns inte regelbundna bombdåd och skjutningar på öppen gata, det fanns inte en hel ungdomskultur vars attityd skriker Svensk-hat.

Ingen som inte växte upp i ett Sverige som i det store hela var fritt från Afghaner/Somalier/Syrier/Araber kan inte förstå. Så enkelt är det. I ett Sverige där det fanns kanske en Iranier på hela skolan (vars familj flyttade hit för att jobba) och han pratade perfekt svenska och inte drog runt med andra invandrare för att "skapa/göra kaos på Svenne."

Det var bättre förr, och alla som inte håller med kan dra åt helvete.

Det var fanimej det bästa som jag läst på länge. Den yngre generationen kan tyvärr inte förstå hur oerhört stor skillnad det är idag och på tex 70-talet.

Jag sörjer mitt Sverige. För mig spelar det ingen större roll, jag har inte så många år kvar men jag tänker på barn och barnbarn som kommer tvingas leva med 1/3 befolkning som lever på bidrag eller genom att begå brott.

Så sorgligt....
Citera
2021-02-21, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sine-metu
Hmm, "som sen får jobb" skriver du.
WTF, de får inte jobb efter 5års utbildning.

https://www.svensktnaringsliv.se/sakomraden/arbetsmarknadspolitik/nio-ar-for-att-fa-ett-jobb_1002212.html

Har en dotter som inte är myndig ännu, hon har jobbat de senaste två åren för att kunna köpa de saker hon vill. Konstigt hon får jobb..
Jo, precis som jag skrev tidigare. Alla som vill får jobb. De som vill jobba ser till att klara skolan med bra betyg och att lära sig språket fort. Känner personligen till minst tre stycken afghaner som jobbar i olika hantverkaryrken efter att ha läst in gymnasiet och lärt sig svenska.

Om bidragen villkoras hårdare är jag övertygad om att fler kommer vilja arbeta.
Citera
2021-02-21, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Ja! I teorin låter det bra.

Men det är svårt att få vuxna analfabeter att bli produktiva i ett högteknologiskt samhälle.

Den typen av ”enklare” arbetsuppgifter de klarar är få o kan lika väl utföras av svenskar som är ”oblidbara”.

En stor del av de som söker sig hit har en annan nivå på sin grundutbildning än vi tar för givet. Mycket av kunskapen ikke tillämpbar.

Därav de dystra siffrorna i utfallet på 1915 års kompetensregn.

Absolut. Vuxna analfabeter är extremt svåra att få i arbete. Som tur är utgör de bara en väldigt liten del av den totala invandringen. Även där bör man villkora bidragen mycket hårdare. Så länge man väljer att inte gå i skolan ska man inte ha en krona i bidrag. Passar det inte får man flytta till ett mindre utvecklat land igen.
Citera
2021-02-21, 08:28
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hundenmuhammed2
Det spelar ingen roll längre vilka kampanjer de gör mot Sverigedemokraterna, folk har börjat få nog av berikningen och Sverigedemokraterna blir Sveriges största parti i valet eftersom han har rätt med allt han säger.

Borde vara så men än så länge så är det fortfarande fult att rösta på SD även om man tycker som de. Det gör att många gör som media och vänsterregeringen säger till dem.
Citera
2021-02-21, 08:39
Medlem
Pusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peter_pung
Absolut. Vuxna analfabeter är extremt svåra att få i arbete. Som tur är utgör de bara en väldigt liten del av den totala invandringen. Även där bör man villkora bidragen mycket hårdare. Så länge man väljer att inte gå i skolan ska man inte ha en krona i bidrag. Passar det inte får man flytta till ett mindre utvecklat land igen.
Närmare två av tre vuxna afghaner är analfabeter. Bland kvinnor kan bara en av fyra läsa och skriva. Skolväsendet dras med stora brister, som alltför få utbildade lärare och undermåliga skolbyggnader.
https://www.ui.se/landguiden/lander-och-omraden/asien/afghanistan/utbildning/

\.....\

Invandring till Sverige 2019 och 2018 efter de 20 vanligaste födelseländerna för de invandrade 2019

3. Afghanistan

https://www.scb.se/hitta-statistik/statistik-efter-amne/befolkning/befolkningens-sammansattning/befolkningsstatistik/pong/tabell-och-diagram/helarsstatistik--riket/invandring-till-sverige-2019-och-2018-efter-de-20-vanligaste-fodelselanderna-for-de-invandrade-2019/

Citera
2021-02-21, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hundenmuhammed2
Det spelar ingen roll längre vilka kampanjer de gör mot Sverigedemokraterna, folk har börjat få nog av berikningen och Sverigedemokraterna blir Sveriges största parti i valet eftersom han har rätt med allt han säger.

Om det vore så enkelt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in