2021-02-20, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GodDog
Ironi framgår inte så självklart hur övertydlig man än är.

Ibland gör den inte det, men om du var ironisk från början så, my bad. Det missade jag.
Citera
2021-02-20, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maya833
Ibland gör den inte det, men om du var ironisk från början så, my bad. Det missade jag.
Jag var inte ironisk.

Jag håller med dig.
Citera
2021-02-20, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Briascca
Jag förstår inte vad kulturell belastning är för något, och belastning i relation till vad? Är det människors kulturella musiksmak, litteraturpreferenser, trosuppfattning, lättja och sätt att hänga upp gardiner, som utgör en belastning? Han verkar mena något annat än det han säger.

Gör dig inte dummare än du är , gynnar inte debatten , fortsätter vi stoppa huvudet i sanden som du gör så kommer bara motståndet öka. Fel väg att gå.

Skicka hem alla som kan åka fram och tillbaka till hemlandet som om de åkte taxi.
De har ju bevisligen inget skyddsbehov eller asylrätt.

Vi borde stoppat gränserna 100% pga pandemin .
Se bara smittspridningen av mutationer , hur kom de till sverige? Alla svenska hemvändare skulle stoppats i karantän och icke svenska medborgare fått stanna hemma tills pandemin är över.
.
Citera
2021-02-20, 23:48
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peter_pung
Du menar att det är dyrare att utbilda en invandrare i 5 år som sedan får arbete än vad en svenskfödd kostar från födseln tills denne kommer i arbete?

Nej, det får ta mig fan du visa fakta på i så fall, för det påståendet är ju helt absurt.

Ja! I teorin låter det bra.

Men det är svårt att få vuxna analfabeter att bli produktiva i ett högteknologiskt samhälle.

Den typen av ”enklare” arbetsuppgifter de klarar är få o kan lika väl utföras av svenskar som är ”oblidbara”.

En stor del av de som söker sig hit har en annan nivå på sin grundutbildning än vi tar för givet. Mycket av kunskapen ikke tillämpbar.

Därav de dystra siffrorna i utfallet på 1915 års kompetensregn.
Citera
2021-02-20, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Ja! I teorin låter det bra.

Men det är svårt att få vuxna analfabeter att bli produktiva i ett högteknologiskt samhälle.

Den typen av ”enklare” arbetsuppgifter de klarar är få o kan lika väl utföras av svenskar som är ”oblidbara”.

En stor del av de som söker sig hit har en annan nivå på sin grundutbildning än vi tar för givet. Mycket av kunskapen ikke tillämpbar.

Därav de dystra siffrorna i utfallet på 1915 års kompetensregn.

Det är Centern tanke kring jobb.
Vissa ska sopa gatan för en svältlön. Då får alla jobb...men alla ska få jobb 🤪 Annie jong un
Senast redigerad av Sine-metu 2021-02-20 kl. 23:54.
Citera
2021-02-20, 23:52
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Jimmies mål var att moderaterna skulle bekänna färg och gick rakt i fällan. Det blev dessutom tydligt vart Liberalerna står.

SD äger återigen invandringsfrågan. Får hoppas att övriga partier kommer att våga debattera frågan ändå. Istället för att lägga all fokus på att debattera SD och Jimmie.

Att Jimmie trotts hans förtydligande, blir medvetet feltolkad, är en trend som även grisen-Jimmie har nappat på.
Citera
2021-02-20, 23:52
Medlem
Sam.Boyds avatar
[quote=Maya833|74751514]
Citat:
Ursprungligen postat av OdCaBo
Nej. Våldsbrott har ju minskat i över fyrtio år nu så vad menar du? Våldtäker ligger vi under EU-snittet trots en bredare definition och större villighet att anmäla?

Sprängningar och bilbränder kriminella interna uppgörelser är väl ändå att föredra framför den typen av våld vi hade fram till 90-talet och som drabbade vanliga människor i större utsträckning? DU lever ju säkrare än någonsin (om du inte är med i nåt kriminellt gäng).

Däremot har de hjärntvättat en massa idioter till den grad att Sverige upplevs som otryggt trots att det är så säkert och skapat en massa motsättningar/instabilitet.

Det här är bara fakta, du behöver inte gilla det men fakta bryr sig inte om du gillar det eller ej. Min frågeställning gick mest ut på varför de vill ta ett land och dess befolkning och helt göra om det till motsatsen till vad det alltid varit, mot det svenska folkets vilja. Och varför retoriken inte baseras i verkligheten, vem det är de försöker lura. Men tack för att du påminde mig. Lättlurade idioter naturligtvis.

Att du kallar mig en lättlurad idiot, samtidigt som du bevisar att du lever på en annan planet där man absolut inte har snappat upp hur otryggt Sverige blivit, är obeskrivligt naivt. Visa mig var dessa siffror finns att hitta från något år, vilket som helst från 80-90 talet.

Vi har i snitt 1 skjutning om dagen i Sverige.
450 IS-mördare som får vandra fritt på våra gator
Mer än 40 klaner
1641 bilbränder 2016
1457 bilbränder 2017
162 bombexplosioner 2018
257 bombexplosioner 2019
108 mord 2018
111 mord 2019
15 000 gängkriminella
7840 våldtäkter 2018
8530 förra året, högsta antalet i svensk historia
Över 8000 väpnade personrån
83 200 misshandelsfall
över 100 000 befinner sig illegalt i Sverige
3000 våldsbejakande extremister
Kriminella vägspärrar i Göteborg
Rån mot äldre
Bedrägeri mot äldre
Månggiften
Barnäktenskap
Omskärelse av barn
Våld mot utryckninspersonal
Våld mot vårdpersonal mm mm...

Sådant kan få en att tro att staten tappat kontrollen.
Citera
2021-02-20, 23:53
Medlem
[quote=Maya833|74751514]
Citat:
Ursprungligen postat av OdCaBo
Nej. Våldsbrott har ju minskat i över fyrtio år nu så vad menar du? Våldtäker ligger vi under EU-snittet trots en bredare definition och större villighet att anmäla?

Sprängningar och bilbränder kriminella interna uppgörelser är väl ändå att föredra framför den typen av våld vi hade fram till 90-talet och som drabbade vanliga människor i större utsträckning? DU lever ju säkrare än någonsin (om du inte är med i nåt kriminellt gäng).

Däremot har de hjärntvättat en massa idioter till den grad att Sverige upplevs som otryggt trots att det är så säkert och skapat en massa motsättningar/instabilitet.

Det här är bara fakta, du behöver inte gilla det men fakta bryr sig inte om du gillar det eller ej. Min frågeställning gick mest ut på varför de vill ta ett land och dess befolkning och helt göra om det till motsatsen till vad det alltid varit, mot det svenska folkets vilja. Och varför retoriken inte baseras i verkligheten, vem det är de försöker lura. Men tack för att du påminde mig. Lättlurade idioter naturligtvis.

Att du kallar mig en lättlurad idiot, samtidigt som du bevisar att du lever på en annan planet där man absolut inte har snappat upp hur otryggt Sverige blivit, är obeskrivligt naivt. Visa mig var dessa siffror finns att hitta från något år, vilket som helst från 80-90 talet.

Vi har i snitt 1 skjutning om dagen i Sverige.
450 IS-mördare som får vandra fritt på våra gator
Mer än 40 klaner
1641 bilbränder 2016
1457 bilbränder 2017
162 bombexplosioner 2018
257 bombexplosioner 2019
108 mord 2018
111 mord 2019
15 000 gängkriminella
7840 våldtäkter 2018
8530 förra året, högsta antalet i svensk historia
Över 8000 väpnade personrån
83 200 misshandelsfall
över 100 000 befinner sig illegalt i Sverige
3000 våldsbejakande extremister
Kriminella vägspärrar i Göteborg
Rån mot äldre
Bedrägeri mot äldre
Månggiften
Barnäktenskap
Omskärelse av barn
Våld mot utryckninspersonal
Våld mot vårdpersonal mm mm...

Ja visst är det beklagligt att okunskapen är så omfattande. Massor av brott anmäls ej då man saknar tilltro till myndigheter och deras förmåga att lösa brott
Citera
2021-02-21, 00:00
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sine-metu
Det är Centern tanke kring jobb.
Vissa ska sopa gatan för en svältlön. Då får alla jobb...men alla ska få jobb 🤪

Nej. Vi köper vår chokladbit ur en maskin på tunnelbaneperongen, inte av en man med låda på magen. Vi beställer o betalar vår lunch på en skärm. En robot klipper gräsmattan.

Redan nu är allt fler lager robotiserade. I morgon körs varorna ut med självkörande bilar.
I Las Vegas leverera redan idag drönare medicin från apotek.

Västvärldens behov av enkla jobb minskar. Många enkla jobb handlar snarare om välgörenhet. Att förståndshandikappade ska känna att de gör nytta.
Citera
2021-02-21, 00:02
Medlem
Jamen det var väl rätt ärligt å rätt det är ju vad Svensken i gemen vill och tycker eller är det nån annan som bestämmer?
Citera
2021-02-21, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maya833

Det måste vara skönt attt leva i en bubbla och fortsätta intala sig själv att "Sverige är helt ok", och att tycka att folket ska bara sluta gnälla.
Allt det du listar sker även i andra länder så det verkar vara du som vill bo i en unik bubbla. Vi andra vet att inget har någnsin varit helt perfekt i Sverige och lär inte bli det heller..Men jävligt bra land ändå att bo och verka i.
Citera
2021-02-21, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Nej. Vi köper vår chokladbit ur en maskin på tunnelbaneperongen, inte av en man med låda på magen. Vi beställer o betalar vår lunch på en skärm. En robot klipper gräsmattan.

Redan nu är allt fler lager robotiserade. I morgon körs varorna ut med självkörande bilar.
I Las Vegas leverera redan idag drönare medicin från apotek.

Västvärldens behov av enkla jobb minskar. Många enkla jobb handlar snarare om välgörenhet. Att förståndshandikappade ska känna att de gör nytta.

Men men, hur ska alla analfabeter jobba då? De går klart nån typ av skola men ingen vill anställa ändå?

Jag har barn som kämpar för betyg till gymnasiet. Får de inte nog mkt så kommer de inte in på linje de vill gå.
Kanske ska utvisa dem så de kommer tillbaka som flyktingar och får gräddfil
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in