2021-02-21, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Fast du jag bor i Stockholm och rör mig ofta mellan de olika stadsdelarna men ser eller hör ändå inget av det du drar upp. Klart problem finns men i det stora hela så är Sverige och Stockholm grymt bra plats att bo och verka i.

"Jag rör mig mellan stadsdelarna men ser inte eller hör det du drar upp"

Vad har Maya dragit upp?
Åker du taxi mellan vasastan -östermalm -värmdö....?
Eller är din bubbla mer autistisk, då backar jag och ber om ursäkt.
Du ska upptäcka världen i din takt.
Citera
2021-02-21, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GodDog
"Jag rör mig mellan stadsdelarna men ser inte eller hör det du drar upp"

Vad har Maya dragit upp?
Åker du taxi mellan vasastan -östermalm -värmdö....?
Nej jag jobbar och bor på varsin sida av stan och har flickvän på söder och vänner runt hela stan. Så nog ser jag mycket av Stockholm. Fantastisk stad!
Citera
2021-02-21, 00:50
Medlem
Citat:
Klart att det händer skitsaker även i Sverige, men det gör det ju i alla andra länder också! Varför tycker du Sverige ska vara unikt och helt fritt från problem? Du och dina SD vänner är inte realister för även med 1 miljon poliser och övervakningskameror i varje knut skulle ändå alltid några råka ut för brott och övergrepp.

Vad är din poäng, bara för att andra länder har kriminalitet, så är det skitsamma hur mycket kriminalitet Sverige ska hantera?
Nu handlar tråden om just belastingen som SVERIGE tacklas med,och stigande siffror angående brott så det vore fint om du inte svävade iväg med att jämföra andra länder, då det är väl i Sverige du bor?
Citera
2021-02-21, 00:52
Medlem
Det är väl den som de andra partierna benämner som "integrationsskuld".
Citera
2021-02-21, 00:53
Medlem
Undrar vad Jimmie menar med kulturell belastning? Sverige måste ha invandring precis som många andra länder där födslotalen är låga. Självklart så vore det bra om invandringen skedde från länder som är lika Sverige och med liknande kultur och levnadsätt. Men det är inte så enkelt att hitta dessa människor, de stannar helst i sitt eget land och har ingen lust att lämna.
Problemet är att svenskarna föder för få barn och om fyra, fem generationer så har vi 3 människor inom produktionen, 3 människor inom vården som tar hand om 3 gamlingar med vårdbehov.
Det kommer inte att fungera, men det förstår inte Jimmie och hans anhang.
En liten fråga? Hur många barn har Jimmie och hur många har ni som ogillar invandringen? (Jag har tre).
Citera
2021-02-21, 00:54
Medlem
Citat:
Nej jag jobbar och bor på varsin sida av stan och har flickvän på söder och vänner runt hela stan. Så nog ser jag mycket av Stockholm. Fantastisk stad!

Ja Söder den gamla stenstaden där konstigt nog många insnöade journalister bor.

Varför bor inga låtsashipsters till journalister i Hovsjö,Ronna,Lina, Geneta, Fornhöjden ähh..skit... hela Södertälje är 30 min från Söder och en mångkulturvurmare som dig borde känna stolthet över alla gettobyggen som nästan finns i gångavstånd om du nu hade kondition.
Citera
2021-02-21, 01:00
Medlem
[quote=Rutselleri|74752172]Undrar vad Jimmie menar med kulturell belastning?

Kan det vara Hedersmord, Könsstympning, Våldsbejakande islamism, Religiöst Kvinnofötryck, Månggifte, barnäktenskap...för att nämna några?

Eller är det något som Svenssons alltid pysslat med?
Citera
2021-02-21, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maya833
Vad är din poäng, bara för att andra länder har kriminalitet, så är det skitsamma hur mycket kriminalitet Sverige ska hantera?
Nu handlar tråden om just belastingen som SVERIGE tacklas med,och stigande siffror angående brott så det vore fint om du inte svävade iväg med att jämföra andra länder, då det är väl i Sverige du bor?
Ja vi bor i Sverige men ni kan ju inte jämt sitta och klaga på Sverige med usla argument och en fantasi om att allt är bättre i andra länder, för så är det ju såklart inte.
Citera
2021-02-21, 01:07
Medlem
[quote=Maya833|74752216]
Citat:
Ursprungligen postat av Rutselleri
Undrar vad Jimmie menar med kulturell belastning?

Kan det vara Hedersmord, Könsstympning, Våldsbejakande islamism, Religiöst Kvinnofötryck, Månggifte, barnäktenskap...för att nämna några?

Ja klanuppbyggt samhälle kallas för organiserad brottslighet.
Vilket har pågått sedan 1976, liksom allt du nämnde.
Citera
2021-02-21, 01:09
Medlem
Citat:
Ja vi bor i Sverige men ni kan ju inte jämt sitta och klaga på Sverige med usla argument och en fantasi om att allt är bättre i andra länder, för så är det ju såklart inte.

Alltså, du verkar inte kunna greppa eller förstå simpel logik, eller ens själva tråden.
Citera
2021-02-21, 01:14
Medlem
[quote=Maya833|74752216]
Citat:
Ursprungligen postat av Rutselleri
Undrar vad Jimmie menar med kulturell belastning?

Du läste inte vad jag skrev utan saxade bara en liten bit. Men jag förstår att du inte har så lätt att ta till dig en hel text.
Citera
2021-02-21, 01:17
Medlem
Citat:
Varför sitter du och hittar på? Att Sverige skulle vara ett av de sämsta länderna att verka i har ingen sanningshalt alls i sig. Resten du skriver är mest blaj.
Jag kan skriva att allt du påtalar är ”blaj” också, vart vill du komma? Jag staplade upp faktuella påståenden åt dig och du om du hade något som helst intresse för diskussionen i sig så hade du sökt efter faktan och kommit till slutsatsen att jag har rätt, det är empirisk statistik jag hänvisa till. Ännu en gång, väx upp!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in