2022-04-03, 23:33
Medlem
Facebooks egna datingapp -bluff så in i h-e eller vägen till drömmen?

Har man ett konto på Facebook kan man välja deras egna tjänst att dejta singlar.

Utbudet består till 80% av asiatiska flickebarn, man matchar med varenda en och då kan man börja snacka. Alla dom är i Göteborg och alla skriver på engelska.

Eftersom de är i Göteborg föreslår jag en snabb kaffe innan vi skiljs åt för att sen snacka vidare.

Då har alla precis rest härifrån, de va på Landvetter igår men nu är de tillbaka i Hong Kong.

Vad är det som pågår? Det här är ju sån jävla bluff som Sverige sällan skådat. Vad är syftet med dessa asiatiska flickebarn som är 32 år men bilden visar att det snarare är en 15 åring..

diskutera..

Någon som förlorat pengar på detta? Hur då i så fall?
Citera
2022-04-03, 23:38
Medlem
Cabenstones avatar
Att du ens orkar börja snacka med dom. Finns inget du kommer få ut av det. Dom är ju inte ens diskreta med att dom scammar. Det är ju samma bilder på många utav dom. Utbudet är i alla fall fattigt på Facebook dejting.
Citera
2022-04-03, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cabenstone
Att du ens orkar börja snacka med dom. Finns inget du kommer få ut av det. Dom är ju inte ens diskreta med att dom scammar. Det är ju samma bilder på många utav dom. Utbudet är i alla fall fattigt på Facebook dejting.

Jag har i ett halvår klickan nej på dessa asiater, de dyker upp och börjar skriva till mig ändå på något jävla sätt.

Eftersom de verkar finnas i horder, måste det dom gör fungera? Hur scammar dom? Någon som kan berätta?

En annan grej är ju att FB inte klarar att upprätthålla lite kvalitet i detta så att det sitter småkillar i Kambodja och scammar.. vad ger det ens för bild av FB?
Senast redigerad av Kris00tian 2022-04-03 kl. 23:45.
Citera
2022-04-04, 06:51
Medlem
Hobbybondes avatar

Sammanfogad tråd.
Inlägg från "Facebooks egna datingapp -bluff så in i h-e eller vägen till drömmen?" infogade i denna tråd.
/Mod.
Citera
2022-04-04, 09:55
Medlem
Cabenstones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kris00tian
Jag har i ett halvår klickan nej på dessa asiater, de dyker upp och börjar skriva till mig ändå på något jävla sätt.

Eftersom de verkar finnas i horder, måste det dom gör fungera? Hur scammar dom? Någon som kan berätta?

En annan grej är ju att FB inte klarar att upprätthålla lite kvalitet i detta så att det sitter småkillar i Kambodja och scammar.. vad ger det ens för bild av FB?

Jag tog mi tiden en dag att anmäla rätt många bluff konton. Inte helt oväntat får jag tillbaka av Fejjan att kontona får vara kvar då dom inte strider mot deras regler. Kvalitet är inget som existerar på Facebook.

En typisk scam är väl att dom får dig att köpa en flygbiljett till dom. När du gjort det tar dom den, gör ett återköp och får pengar för det.
Citera
2022-04-05, 09:37
Medlem
Mittpunkts avatar
Jag håller med dig om dessa asiatiska flickebarn. De dyker upp även för mig. En röd tråd som jag lagt märke till är att när jag har scrollat igenom "icke-fejk-profiler" DÅ dyker dessa flickebarn upp.

Man ska inte förkasta FB-dejting. Jag har faktiskt träffat två kvinnor därifrån. FB-dejting är bättre på en sak mot dejting-appen goodones och det är att, matchar man på FB-dejting så 9/10 gånger svarar kvinnorna ganska omgående när man skriver. På goodones kan dom inte alls svara eller så tar det dagar ja tom veckor ibland (goodones ägs utav mötesplatsen).
Citera
2022-04-19, 14:50
Medlem
Om man har matchat på FB Dating och skrivit till varandra och den ena parten tar bort konversationen, försvinner den från den andres sida då också eller ligger kvar? Eller är det så att man tar bort matchningen och då försvinner den från bådas profil kanske…?
Senast redigerad av MB1974 2022-04-19 kl. 14:55.
Citera
2022-04-22, 09:19
Medlem
Mittpunkts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MB1974
Om man har matchat på FB Dating och skrivit till varandra och den ena parten tar bort konversationen, försvinner den från den andres sida då också eller ligger kvar? Eller är det så att man tar bort matchningen och då försvinner den från bådas profil kanske…?

Om du och jag matchar, vi skriver och jag raderar konversationen, den försvinner både från mig och dig då. Även matchningen försvinner och vi matchas inte en gång till.
Citera
2022-10-08, 00:56
Medlem
Facebook Dating-appen. Genomlysning av hur den funkar.

Den här appen går bara att få i mobilen, vilket suger getpung för en som jag som älskar ett riktigt tangentbord. Träffarna verkar oftast landa inom samma geografiska områden. Lite konstigt, eftersom det borde vara fler i till exempel Stockholms stad än Västerås som är där. Varför får jag då ett knippe träffar just i Västerås och inte i Nyköping? Mysko.

Jag tycker appen suger rent allmänt, eftersom tjejerna tycks få formulär att fylla i som inte vi får, till exempel "det första jag gör på morgonen" och "mitt bästa dejtingtips". Hjälp mig att bena ut precis vad fan som helst om denna app.
Citera
2022-10-08, 10:12
Bannlyst
Ja den finns väl för att det är många skumma killar som sitter på Marketplace och letar tjejer att ragga på. De svarar inte på annonsen alltså utan tror Facebook att det är en dejtingsida eftersom de kan se om man är i förhållande eller inte.

Synd för man blir ofta av med sakerna snabbt där. Blev rejält spammad av en kille förra sommaren så jag anmälde honom till slut.

Inget nytt. Kommer ihåg på 90-talet och min morsa skulle sälja något i tidningen. Sjuka idioter som ringde och trodde det var en kontaktannons.

I alla fall jag upplever Facebook som ett problem med många oseriösa raggningsförsök av helt iq-lösa idioter eller småpojkar som vill ha en MILF. Senaste hänvisade jag till Facebook dating. Har det inte själv så där kan de ändå inte störa mig…

Det är inget att ha, ungefär samma profiler som
Finns på badoo och HP så tog bort det. Ren skit med andra ord
Citera
2022-10-08, 12:11
Medlem
Testade med ett förra året. Riktig usel app.
Citera
2022-11-17, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av debattoer
Den här appen går bara att få i mobilen, vilket suger getpung för en som jag som älskar ett riktigt tangentbord. Träffarna verkar oftast landa inom samma geografiska områden. Lite konstigt, eftersom det borde vara fler i till exempel Stockholms stad än Västerås som är där. Varför får jag då ett knippe träffar just i Västerås och inte i Nyköping? Mysko.

Jag tycker appen suger rent allmänt, eftersom tjejerna tycks få formulär att fylla i som inte vi får, till exempel "det första jag gör på morgonen" och "mitt bästa dejtingtips". Hjälp mig att bena ut precis vad fan som helst om denna app.

Hej!

Ville bara kolla om en kille lägger upp sin profil på Facebook-dejting, får han inga frågor alls då??
Mitt ex påstod att han av misstag råkade lägga upp sin profil på Facebook-dejting, att det hade kommit upp o det räckte med en knapp-tryckning så var profilen klar. Jag gick in o testade o det var ju många steg att fylla i för mig innan profilen var klar. Detta hände december 2021.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in