2021-02-17, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sting4488
Han dog i november och mamma i slutet på december.

Hade din mor några syskon i livet, när han dog?
Citera
2021-02-17, 19:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LenaPaul
Varför ska dem ha anledning att vara arga ? Det är ju du som har misslyckats i livet och haft otur dem har inget att klaga på
Att bli sjuk är inte att misslyckas, men visst har dom ingen anledning att vara arga, möjligen besvikna för fjuttiga 20.000kr.
Citera
2021-02-17, 19:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gart
Hade din mor några syskon i livet, när han dog?

3 lever tror jag.
Citera
2021-02-17, 19:26
Medlem
Citat:
Mamma var typisk hemmafru med några ströjobb.
Hon hade det hon behövde, många barn och massa barnbarn som alla älskade henne och alla samlades hos henne vid julen.
Min pappa dog för 10 år sen.

Ok men du svarar inte på om jag fattat uträkningen korrekt. Är det runt 120k som fattas och ni är tre syskon som ska ärva?
Citera
2021-02-17, 19:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ChuchuJelly
Har du spelat bort pengar när du lever på existensminimum och belånat din mamma pga något spelberoende förstår jag varför de är arga på dig. Det hade jag också varit. Det är ganska lågt.
Stämmer inte.
Citera
2021-02-17, 19:28
Medlem
Citat:
3 lever tror jag.

Ok, så då är det alltså totalt fyra syskon som ska dela på en miljon. Det innebär att din mor hade 250000 på väg in från det dödsboet, är det korrekt uppfattat?
Citera
2021-02-17, 19:28
Bannlyst
Citat:
Ok, så då är det alltså totalt fyra syskon som ska dela på en miljon. Det innebär att din mor hade 250000 på väg in från det dödsboet, är det korrekt uppfattat?

Nej, 8-9 helsyskon och deras barn ska dela på pengarna.
Citera
2021-02-17, 19:30
Medlem
Om din mamma var vid sina sinnes fulla bruk och verkligen ville hjälpa dig genom att låta dig ta lån i hennes namn så är det väl henne dina syskon ska vara arga på. Om du har tjatat och övertalat henne till det är det något helt annat.
Citera
2021-02-17, 19:31
Medlem
Citat:
Nej, 8-9 helsyskon och deras barn ska dela på pengarna.

Först frågade jag dig om din mor hade några syskon i livet vid tidpunkten för din mosters makes död. Du svarade då att du trodde att det fanns tre sådana syskon i livet.

Eftersom din mor ärver din moster, via dennes make då de var gifta, kan den mostern inte haft några barn. Om mostern haft barn, skulle din mor inte ärv någonting alls.

Nu säger du att 8-9 helsyskon ska ärva din moster.

Varför säger du först 3 + 1 (din mor plus tre syskon), men nu säger du 8-9 helsyskon?

Vilket är det?
Citera
2021-02-17, 19:34
Medlem
Citat:
Har berört detta förut, men tänkte fråga vad ni tycker.

Jag har senaste åren lånat och köpts saker i min mammas namn med hennes godkännande.
Jag har även skött min mammas ekonomi och hjälpt henne med allt sånt.
Jag har gjort det för jag varit sjuk och inte haft pengar.
Jag har hela tiden betalat av varje månad till låneinstituten så min mamma har inte drabbats.
Lånen skulle varit betalda om c,a 3 år.
Men nu kom Corona och tog min mammas liv.
Jag såg till att det fanns pengar kvar på hennes konto för att täcka begravningen.
Jag informerade mina syskon om läget och om skulderna som nu inte kunde betalas, och dom sa inget eftersom det inte skulle drabba varken dom lr dödsboet.

Men så dök det upp ett arv ingen kände till, ren slump att det kom just när mamma dött.
Dom pengarna kommer nu tas för att betala mina skulder och mina syskon är arga på mig.

Frågor till er, jag har ju inte stulit mammas pengar utan betalt lånen själv, min mamma ville hjälpa mig och mina syskon visste om detta.
Jag har kronkalle efter mig och kan inte betala några skulder.
Så allt hade varit frid och fröjd om inte arvet dykt upp.
Det är inga jättesummor, vi pratar om en extra månadslön till alla syskon som nu inte blir av.
Alla dom har jobb och ok ekonomi, medans jag är dömd att leva fattig resten av mitt liv.
Har dom rätt att vara arg på mig, vad har jag gjort som är så hemskt?
Du ska betala en "extra månadslön" till vart av syskonen, annars är du en förfärlig människa och parasit.

"Dömd att leva fattig resten av livet"? Vilken förfärlig människa du är. Du väljer för fan själv vad du gör med ditt liv. Bipolära och schizofrena människor klarar av att arbeta, till och med människor med autism.
Varför ska du stjäla pengar av dina syskon och bortförklara det med att du är lat ?

Jag har aldrig hört om sådan avsaknad av inneboende stolthet.

Wow
Citera
2021-02-17, 19:34
Medlem
Citat:
Först frågade jag dig om din mor hade några syskon i livet vid tidpunkten för din mosters makes död. Du svarade då att du trodde att det fanns tre sådana syskon i livet.

Eftersom din mor ärver din moster, via dennes make då de var gifta, kan den mostern inte haft några barn. Om mostern haft barn, skulle din mor inte ärv någonting alls.

Nu säger du att 8-9 helsyskon ska ärva din moster.

Varför säger du först 3 + 1 (din mor plus tre syskon), men nu säger du 8-9 helsyskon?

Vilket är det?
Ja det är väldigt rörigt. Och hur många syskon har TS själv????

Ts svara på hur det hänger ihop.
Citera
2021-02-17, 19:42
Bannlyst
Ställ er själva denna fråga.
Om ni har 5 barn och själv är gammal och döende.
Ett av barnen, den yngsta blir sjuk och kommer aldrig kunna jobba lr leva ett normalt liv igen.
Du har lite pengar att lämna till dina 5 barn.
Vad väljer du, Låta alla barn får ärva lika, även om det är små summor.
Eller låter det sjuka barnet få ärva mest och även ta lån i ditt namn och sen dö med skulder men med vetskapen om att du gjort allt för att hjälpa ditt sjuka barn?

Ursäkta mina röriga svar, men börjar bli trött nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in