2021-02-17, 13:45
Medlem
LemPicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sting4488
För dom var tagna i min mammas namn då jag själv inte fick lån.

Naturligtvis är det inte okej att deras arv går till dina skulder oavsett om dina syskon har ordnad ekonomi eller ej.
Dom har uppenbarligen skött sej hela livet i motsats till dej.
Hur kan du inte förstå det?
Citera
2021-02-17, 13:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LemPica
Naturligtvis är det inte okej att deras arv går till dina skulder oavsett om dina syskon har ordnad ekonomi eller ej.
Dom har uppenbarligen skött sej hela livet i motsats till dej.
Hur kan du inte förstå det?

Att det ska vara så svårt att förstå en text.
Jag har skött mig och jobbat och betalt skatt, hade oturen att bli sjuk och skulle hellre leva som hemlös än vara sjuk, så jag förstår inte varför man blir upprörd över småpengar som inte förändrar nåns liv?
Citera
2021-02-17, 13:50
Avstängd
Citat:
Arvet kom från annat dödsbo, nån syster som dog för längesen, long story.
Jag har kunnat betala 2500kr varje månad för jag hade inte kronkalle efter mig till ganska nyligen.

Du skrev att det var någon gubbe som dött i ett tidigare inlägg.
Citera
2021-02-17, 13:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Du skrev att det var någon gubbe som dött i ett tidigare inlägg.

Ja, min mammas systers make, arvet hölls inne tills han dog, men fortfarande visste vi inget om detta arv.
Citera
2021-02-17, 13:52
Medlem
AnythingGoess avatar
Det är möjligtvis inte första gången din trassliga privatekonomi ställer till problem för syskonen?
Citera
2021-02-17, 13:56
Medlem
LemPicas avatar
Citat:
Jag har skött mig och jobbat och betalt skatt, hade oturen att bli sjuk och skulle hellre leva som hemlös än vara sjuk, så jag förstår inte varför man blir upprörd över småpengar som inte förändrar nåns liv?

Jag har också drabbats hårt av sjukdom så vet hur det är.
Du har väl haft sjukpenning t. ex?
Man hamnar inte hos KF direkt, det tar ett tag av misskött ekonomi.
Att ta lån som du gjorde är inte försvarbart när du vet att du inte kan betala.

Hur mycket eller lite dina syskon skulle fått är inte intressant utan det är blåsningen dom stör sej på.
Citera
2021-02-17, 13:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AnythingGoes
Det är möjligtvis inte första gången din trassliga privatekonomi ställer till problem för syskonen?

100% har det aldrig drabbat dom då vi har obefintlig kontakt och aldrig ses.
Citera
2021-02-17, 13:59
Medlem
Citat:

Är du sjuk skulle du få pengar av FK alt soc.

Men du väljer att ta en konsumtionslån i din mammas namn? Hur dum får man vara .

Om jag var din syster eller bror så hade jag helt sonika sagt upp kontakten och aldrig pratat med dig mer. Du verkar smått efterbliven.
Citera
2021-02-17, 13:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LemPica
Jag har också drabbats hårt av sjukdom så vet hur det är.
Du har väl haft sjukpenning t. ex?
Man hamnar inte hos KF direkt, det tar ett tag av misskött ekonomi.
Att ta lån som du gjorde är inte försvarbart när du vet att du inte kan betala.

Hur mycket eller lite dina syskon skulle fått är inte intressant utan det är blåsningen dom stör sej på.

Var i ligger blåsningen?
Ingen visste om detta arv, hade jag vetat det så skulle jag aldrig försatt dom i denna situation.
Hoppas det blir större arv än dom räknat med, då ska jag säga åt dom att behålla pengarna och dra åt helvete.
Citera
2021-02-17, 14:00
Medlem
lafemmefatales avatar
Det faktumet att dina självgoda, snåla och osympatiska syskon är sura över en sån låg summa när du är sjuk och inte kan arbeta (och några av svaren du redan fått adderar enbart till denna slutsats), visar bara på hur genomrutten västerländsk kultur kan vara. Pengar viktigare än blod. Sen är sånt här en lärdom för alla att teckna omfattande barnförsäkringar som täcker vid eventuella handikapp och sjukdomar som leder till att barnen inte kan arbeta som vuxna, och därmed kanske slipper låna av föräldrar.

Men åter igen, detta är svensk kultur i sitt esse. Så fort en förälder dött ska alla giriga familjemedlemmar slåss om arvet likt gamar. Beklagar din förlust.
Citera
2021-02-17, 14:04
Medlem
Carnills avatar
Citat:

Självklart beklagar jag att du har blivit sjuk och ekonomin rasat men det tar ju ett tag innan man hamnar hos KF. Så att dina syskon reagerar som dom gör har jag full förståelse för.
Citera
2021-02-17, 14:06
Medlem
ChuchuJellys avatar
Din mor valde av egen vilja att hjälpa dig som har det svårt i livet. Att dina syskon nu står som två hungriga gamar över din mammas grav och är arga över att det inte blir några pengar över till de är så jävla patetiskt att jag inte finner ord för det. Speciellt om de redan har det bra ställt ekonomiskt.

Jag tycker att dina syskon är två osympatiska as och jag hade helt ärligt inte velat ha någon kontakt överhuvudtaget med så pinsamt egoistiska syskon. De borde vara upptagna med att sörja, inte vara sura över varför det inte finns några pengar över i skattkistan.

Det är ingen mänsklig rättighet att få något arv av föräldrar. Det är en fin bonus, men om din mamma prioriterade att hjälpa dig istället med sina tillgångar har dina syskon absolut ingenting med att göra. Det angår inte dem helt enkelt. De borde vara glada att det ansvaret inte skjutits över till de istället.
Senast redigerad av ChuchuJelly 2021-02-17 kl. 14:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in