2021-02-17, 19:11
Medlem
Kunde du betala tillbaka lånet till din mor kan du naturligtvis betala tillbaka lånet till dina syskon också. Dina syskon har all rätt att hata dig och aldrig mer vilja se dig. Tycker PinkLacey förklarar ditt beteende väldigt bra.
Citat:
Ursprungligen postat av PinkLacey
Så här tolkar jag det:
Du vill endast ha medhåll, om du inte får det anser du att svaret och personerna inte är vettiga.
Det lyser igenom att du vet att du gjort orätt och jag får känslan att det inte helt gått till som du målar upp och att du därför bara söker bekräftelse på att du gjort rätt.

Och jag förstår, jag lever med 3 kroniska smärttillstånd och gad.
Och förstår att vara fattig.
Men jag förstår dina syskon.
Att försöka rättfärdiga allt med sin fattigdom och situationen istället för att se andra perspektiv säger allt.

Och kan du ligga i sängen och vara på Flashback dygnet runt finns det massa jobb du skulle kunna göra remote. OM du vill göra något åt situationen och vill göra rätt mot dina syskon.

Eller så vältrar du dig i hur synd det är om dig och hur missförstånd och fattig du är. Tror inte du kommer vinna någon sympati på det här, eller hos dina syskon.

De här pengarna hade för dem kanske gått till något som de behöver, men inte haft råd med. De jobbar och sliter och det hade varit en bonus för dem. Men det kan du inte förstå eller sätta dig in i. Du kan bara se din sida.

Och så fort någon komme rörd kritik eller bra förslag så hoppar du på dem och kallar folk patetiska hit och dit.

Fråga inte saker du inte vill ha svar på.
Citera
2021-02-17, 19:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kingping123
TS hur många syskon har du?

Det är bara barn som ärver föräldrarna. Din mammas syskon skulle bara ärva om hon inte har haft barn.

Är det ett arv på 970k och ni är tre syskon så ärver ni runt 300k var.

Det du fått skulle i så fall räknas av din del som förskott på arv.

Snälla läs innan ni kommenterar.
Min mamma hade inga pengar.
Hennes syster testamenterade pengar till mamma och hennes 9 syskon och dom och alla barn ska nu dela.
Att ni orkar, har ni så jävla tråkigt?
Citera
2021-02-17, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sting4488
Nej, 200 miljoner från din mammas moster.

Sluta tramsa. Jag frågar igen; är det korrekt uppfattat att du spelat bort ett arv från din moster och din mosters make på ungefär en miljon?
Citera
2021-02-17, 19:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gart
Sluta tramsa. Jag frågar igen; är det korrekt uppfattat att du spelat bort ett arv från din moster och din mosters make på ungefär en miljon?

Nej. Det handlar inte om spel utan inköp av förnödenheter.
Läs igenom tråden.
Citera
2021-02-17, 19:16
Medlem
LenaPauls avatar
Varför ska dem ha anledning att vara arga ? Det är ju du som har misslyckats i livet och haft otur dem har inget att klaga på
Citera
2021-02-17, 19:17
Medlem
Citat:
Nej. Det handlar inte om spel utan inköp av förnödenheter.
Läs igenom tråden.

I vilken ordning dog din mor och din mosters make? Dog din mamma först och mosterns make sedan, eller tvärtom?
Citera
2021-02-17, 19:18
Bannlyst
Jag kan skriva summor på lån och vad jag köpt och varför, men vad leder det till?
Att ni orkar.
Utse en talesperson av alla dårar i tråden så ringer jag upp och förklarar allt, sen kan den personen bedöma min trovärdighet.
Citera
2021-02-17, 19:18
Medlem
Citat:
Snälla läs innan ni kommenterar.
Min mamma hade inga pengar.
Hennes syster testamenterade pengar till mamma och hennes 9 syskon och dom och alla barn ska nu dela.
Att ni orkar, har ni så jävla tråkigt?

Men du förklarar inte så tydligt

970k delas mellan din mamma och hennes syskon. 970/8 = 120k. Och dessa 120k är nu borta? Är det korrekt?

Hade din mamma verkligen inga tillgångar eller något av värde efter ett helt liv?
Citera
2021-02-17, 19:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gart
I vilken ordning dog din mor och din mosters make? Dog din mamma först och mosterns make sedan, eller tvärtom?

Han dog i november och mamma i slutet på december.
Citera
2021-02-17, 19:20
Medlem
Är detta lånet du tog när du spelade bort en stor summa?
Citera
2021-02-17, 19:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kingping123
Men du förklarar inte så tydligt

970k delas mellan din mamma och hennes syskon. 970/8 = 120k. Och dessa 120k är nu borta? Är det korrekt?

Hade din mamma verkligen inga tillgångar eller något av värde efter ett helt liv?

Mamma var typisk hemmafru med några ströjobb.
Hon hade det hon behövde, många barn och massa barnbarn som alla älskade henne och alla samlades hos henne vid julen.
Min pappa dog för 10 år sen.
Citera
2021-02-17, 19:22
Medlem
ChuchuJellys avatar
Har du spelat bort pengar när du lever på existensminimum och belånat din mamma pga något spelberoende förstår jag varför de är arga på dig. Det hade jag också varit. Det är ganska lågt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in