Citat:
Ursprungligen postat av
frank-costello
Jag förstår inte vad du menar med den här meningen.
Vad det gäller kommissionens arbete, så är det liksom inte ens en utredning. Demokraterna tror att de har all makt, men de har de inte.
Vardagskänslan borde komma när som helst. Att jaja, det var roligt ett tag, men nu är det vardag igen.
Jag kan bara önska demokraterna lycka till med vad de försöker att åstadkomma. Det kommer inte att lyckas.
Så korkad kan du inte vara.
Det är samma som om Allra-cheferna skulle sitta med i Tingsrätten, Hovrätten och högsta domstolen och döma sig själva.
Lär dig vad jäv är fåne, det är endast de som inte var med på detta som kan vara med, resten är i jäv.
Hur kan en så extremt simpel sak vara så svårt brutalt svårt för dig?
Har du en agenda, för det är enda svaret jag kan förstå någon skriver såna tokigheter som du gör där.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lucas49
Trump ställer in sin pressträff den 6 jan. Man spekulerar i att han då skulle försvara sitt agerande och försöka ta udden av det som faktiskt var en stormning av regeringsbyggnaderna.
Antingen har han fått goda råd att avstå eller så har Trump själv insett att ett försvarstal bara skulle bli pinsamt värre och dessutom knappast hjälpa upp hans redan rejält sargade eftermäle som USA:s sämste president genom tiderna.
Så att åter på årsdagen av förra blodiga attacken stå och skrika för att elda på den lättledda extremistiska högern till att begå nya attacker mot demokratin är nog inte särskilt smart ens av manipulerande Trump.
Det hade nog varit bra för demokratin om trumpen gjorde talet, och fler skulle ta avstånd fascismen och diktaturförsöken i bananarepublikanerna som blir mer uppenbart då.
Sen sekten kan man inte göra mycket åt, där får inte verkligheten tränga in.
Man har ett styvt arbete att avprogrammera alla dessa sektmedlemmar.