Citat:
Ursprungligen postat av
frank-costello
Näe, jag vill se den här kommissionens sms och e-post meddelanden sinsemellan, just nu i realtid. Men ändå inte, jag har viktigare saker för mig än läsa allt deras skvaller.
Borde inte den här kommissionen också ha det. Jag fattar inte hur de kan slösa tid på det här. Amerikanarna har ju gått vidare sen länge, det är bara toppen av demokraterna som nu försöker få tag i all makt.
Ja det går att beställa fritt genom freedom of information act, ca 7 månader efter avslutad utredning. Och efter 4 år lämnas allt över till kongressens bibliotek.
(se tex: church committee eller watergate committee)
Såvida inte en federal domare i washington DC har sekretessklassat vissa delar av innehållet(pga stundande åtal)
Det är helt i sin ordning att vilja läsa jan6 kommitténs interna kommunikation. Den är inte sekretesstämplad.
Däremot är det ovanligt många i Team MAGA-som hävdar executive privelege(att ett utlämnande skulle skada nuvarande vita huset, trots att nuvarande president hävt detta privilegium inte är gällande och att ett utlämnande av dokument inte skadar hans presidentadministraation.
Det allra senaste som Meadow, Jim Jordan, Banon, Ali Alexander,tänker hävda i sin överklagan är att delar av deras konversationer är mellan dem och en konfidentiell motpart (advokat,religiös ledare,osv)
och att endast HD ska få avgöra om de är skyldiga att lämna över sina dokument till kommittén .
Så här beter sig inte oskyldiga personer.
Inget av detta är normalt.