2023-07-13, 17:33
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XEXXE69
Ray Epps var en central figur i J6 upploppet från början och åtalas nu.
Tucker Carlson hade rätt... igen.
Åtals nu?
Okey, har du en länk till detta åtal då och om Ray åtals NU?

Och vad hade lögnaren tucker rätt om sade du?
Citera
2023-07-13, 23:16
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:

Tror du har läst lite slarvigt, lilla gubben. Epps har såklart inte blivit åtalad. (Var har du fått det ifrån?) Däremot har han stämt Fox News för förtal, huvudsakligen på grund av det Tucker Carlson påstod där.
Citera
2023-07-13, 23:20
Medlem
XEXXE69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Tror du har läst lite slarvigt, lilla gubben. Epps har såklart inte blivit åtalad. (Var har du fått det ifrån?) Däremot har han stämt Fox News för förtal, huvudsakligen på grund av det Tucker Carlson påstod där.

Eller. lilla fjant hora.
“Finally, in May 2023, the Department of Justice notified Epps that it would seek to charge him criminally for events on January 6, 2021—two-and-a-half years later,” Epps’s attorney, Michael Teter, writes in the complaint

https://www.bizpacreview.com/2023/07...y-fox-1376748/
Senast redigerad av XEXXE69 2023-07-13 kl. 23:30.
Citera
2023-07-13, 23:37
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Eller. lilla fjant hora.
“Finally, in May 2023, the Department of Justice notified Epps that it would seek to charge him criminally for events on January 6, 2021—two-and-a-half years later,” Epps’s attorney, Michael Teter, writes in the complaint

https://www.bizpacreview.com/2023/07...y-fox-1376748/

Inget åtal är väckt där än. Det kan komma ett framöver (och Epps skulle förtjäna det). Men det är liksom inte det som är på tapeten nu, utan en stämning som kommer från andra hållet. Och framför allt finns det ju inget som antyder att Carlson skulle ha haft rätt i sin offentliga mobbing av den här stackars knäppskallen.
Citera
2023-07-13, 23:58
Medlem
siisters avatar
Citat:

Har Ray Epps blivit åtalad för att ha varit där på uppdrag av regeringen? Om inte så kommer Epps vara en av många som blivit åtalade på grund av 6 januari. Inte direkt någon central figur.
Citera
2023-07-14, 00:15
Medlem
XEXXE69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Har Ray Epps blivit åtalad för att ha varit där på uppdrag av regeringen? Om inte så kommer Epps vara en av många som blivit åtalade på grund av 6 januari. Inte direkt någon central figur.

Hur många andra har du sett stå och skrika 'gå in i capitolium?
Han var på FBIs most wanted list. Jag kallar det att vara en central figur.
Varför försvara en uppenbar kriminell riot startare?
Citera
2023-07-14, 00:25
Medlem
siisters avatar
Citat:

Majoriteten av personerna som var där den dagen har varit eftersökta eller är eftersökta av FBI. Men du tror att Epps ska bli åtalad eftersom att myndigheterna har upptäckt att han var där å myndighetens vägnar? Och att FBI efterlyste sin egen agent? Låter snurrigt.

Här får du se vad FBI skriver
https://www.fbi.gov/wanted/capitol-violence#Overview

Och alla åtalade.
https://www.justice.gov/usao-dc/capitol-breach-cases

Fast visst, självklart. Att en okänd gubbe som viskat i en persons öra samt sagt högt att folk ska gå in i byggnaden är hjärnan bakom allt som hände den dagen.
Citera
2023-07-14, 00:33
Medlem
XEXXE69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Majoriteten av personerna som var där den dagen har varit eftersökta eller är eftersökta av FBI. Men du tror att Epps ska bli åtalad eftersom att myndigheterna har upptäckt att han var där å myndighetens vägnar? Och att FBI efterlyste sin egen agent? Låter snurrigt.

Här får du se vad FBI skriver
https://www.fbi.gov/wanted/capitol-violence#Overview

Och alla åtalade.
https://www.justice.gov/usao-dc/capitol-breach-cases

Fast visst, självklart. Att en okänd gubbe som viskat i en persons öra samt sagt högt att folk ska gå in i byggnaden är hjärnan bakom allt som hände den dagen.

Patetiska halmgubbar och sinnesförvirrade lögner.
Jag har inte sagt något av vad du påstår.
Hur mår du?

Snubben har varit omtalad och en central figur från dag 1. Han var på FBIs most wanted lista och blev borttagen även fast han var en av de få man kan se stå och hetsa till upplopp. Ingen normalt funtad individ kan inte tycka att det är suspect.
Om du tycker eller tror något annat skiter jag fullständigt i.
Citera
2023-07-14, 00:34
Medlem
Citat:
Trump själv stod och ropade "we're gonna walk to..the Capitol!" och lät förstå att man också skulle gå in och med alla lämpliga (hårda) medel övertyga dem som kunde tveka om att följa Trumps plan och til slut certifera hono, som segrare.

(Däremot lyckades Trump inte få tillfälle att själv köra presidentlimon till Capitoium. Secret Service stoppade honom, som bekant)
Citera
2023-07-14, 00:36
Medlem
XEXXE69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Trump själv stod och ropade "we're gonna walk to..the Capitol!" och lät förstå att man också skulle gå in och med alla lämpliga (hårda) medel övertyga dem som kunde tveka om att följa Trumps plan och til slut certifera hono, som segrare.

(Däremot lyckades Trump inte få tillfälle att själv köra presidentlimon till Capitoium. Secret Service stoppade honom, som bekant)

Trams.
Fattar du skillnaden mellan att gå till ett ställe eller in till ett ställe?
fjant nivå
Citera
2023-07-14, 00:52
Medlem
siisters avatar
Citat:
Citat:
Patetiska halmgubbar och sinnesförvirrade lögner.
Jag har inte sagt något av vad du påstår.
Hur mår du?

Snubben har varit omtalad och en central figur från dag 1. Han var på FBIs most wanted lista och blev borttagen även fast han var en av de få man kan se stå och hetsa till upplopp. Ingen normalt funtad individ kan inte tycka att det är suspect.
Om du tycker eller tror något annat skiter jag fullständigt i.

Jag mår bra! Förutom att jag lyckades skära mig i tummen tidigare i dag (slarvade med knivgreppet, lätt hänt du vet). Hur står det till själv?

Jag måste påminna dig om att det var ditt val att skriva: Tucker Carlson hade rätt... igen. angående Ray Epps. Om du hade lyssnat på vad Carlson sagt angående Epps så hade du inte kallat något jag skrev för lögner eller halmgubbar. Kanske du ska spetsa örat och lyssna om på det han sagt?

Men om nu Tucker Carlson har rätt i det han sagt kring 6 januari, hur i hela fridens dagar skulle det vara möjligt för Ray Epps att "stå och hetsa till upplopp"? Det var ju mest en fridfull dag enligt Tucker.
Citera
2023-07-14, 00:52
Medlem
Citat:
Trams.
Fattar du skillnaden mellan att gå till ett ställe eller in till ett ställe?
fjant nivå
Han gjorde fullt klart att det inte handlade om att man skulle stanna utanför och passivt markera sin närvaro, man skulle tydligt in och övertyga dem som, enligt Trump, inte hade fattat eller inte begrep sitt eget bästa.

Vilket ju någon timma senare bekräftades av den beryktade tweet där han kallade Mike Pence en fegis - medan hans fans skanderade "Hang Mike Pence!". Inte precis fredlig påverkan, nej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in