Citat:
Ursprungligen postat av
Japhy
Du klarar verkligen inte av att förstå detta.
Personer har frikänts eftersom FBI använt entrapment. FBI använder sig av entrapment eftersom det är lagligt.
Men du tror alltså att FBI gör sig skyldig till brott när de använder entrapment, trots att du vare sig kan presentera en lagtext som styrker detta, eller visa någon agent som blivit åtalad för det.
Jag har visat dig med flera ytterst pålitliga källor att FBI använder entrapment, har manualer för entrapment och jag har dessutom länkat till en forskningsrapport på svenska som förklarar de lgtekniska möjligheterna för FBI att använda sig av förfarandet.
Du kallar mig då för "clown".
Fattar du att TDS-kulten tycker du är en pinsam belastning?
Snälla rara lilla miffo. Skäms du inte?

Citat:
Ursprungligen postat av
granvall
Nån FBI har väl inte dömts för att använda entrapment mot någon i jan6?
Men du säger ju att folk blir friade om FBI har använt sig av entrapment?
Så FBI gör entrapment och om någon åker fast där så åker de inte fast i domstolen sen är det rikigt uppfattat?
Ja du granvall, Jaffamannen har tappat det totalt, han förstår inte ens vad han skriver gång efter annan.
Hans tes för att Entrapment är tillåtet enligt lag, är att de som detta används emot, dvs de åtalade, blir frikända om de kan påvisa att entrapment används emot dem, (vilket jag just gett otaliga juridiska källor på, att så just är fallet), han ser inte ens den tankevurpa han gör, då det han påstår, bevisar just motsatsen. Det vill säga att rätten inte accepterar entrapment som metod, och att det därmed är förbjudet enligt den/de som är satta att tolka lagarna, dvs domaren/domstolarna.
Jaffamannen har alltid haft mycket stora problem med läsförståelse inte minst på det engelska språket, men detta är ju löjeväckande, då han nu inte ens förstår det han själv skriver.
Stackars patetiska krake, han svingar sitt svärd mot väderkvarnen i bästa Don Quijote stil och vi andra skrattar bara åt honom.