2022-06-20, 13:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GoodandPlenty
Kanns som att du gor det mesta av arbetet sjalv...
tackar tackar
Tillsammans hjälps vi åt att own the libs således.

Jag har en hemlis jag vill bekänna för dig: jag följer jan6 hearings summeringen på CBS nästan varje kväll
Det som lockar mest är tanken på att Amerikaner håller på att tröttna på GOPs allra värsta performance artists (ted cruz, jon cornyn,snubben som ser ut som en pirat,Jim Jordan,Lauren Boebert och MTG samt Donald Trump)

Med andra ord sänks ribban var dag så att Demokraterna framstår som de enda sunt friska i washington DC.
Utan att behöva göra särskilt mycket så sänker sig GOP varje dag när de clownar och performar till en allt mer krympande väljarbas. Dvs äldre vita män i sydstaterna och rostbältet.

Det glädjer mig på något sätt. Kan inte förklara precis hur men det glädjer mig
Citera
2022-06-20, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seppolundgren
tackar tackar
Tillsammans hjälps vi åt att own the libs således.

Jag har en hemlis jag vill bekänna för dig: jag följer jan6 hearings summeringen på CBS nästan varje kväll
Det som lockar mest är tanken på att Amerikaner håller på att tröttna på GOPs allra värsta performance artists (ted cruz, jon cornyn,snubben som ser ut som en pirat,Jim Jordan,Lauren Boebert och MTG samt Donald Trump)

Med andra ord sänks ribban var dag så att Demokraterna framstår som de enda sunt friska i washington DC.
Utan att behöva göra särskilt mycket så sänker sig GOP varje dag när de clownar och performar till en allt mer krympande väljarbas. Dvs äldre vita män i sydstaterna och rostbältet.

Det glädjer mig på något sätt. Kan inte förklara precis hur men det glädjer mig

Tror jag sakert att det gor, men det ar lite bakvant. Vi ser pa siffrorna att Demokraterna ar ganska demoraliserade av deras senaste pajas.

De har inte bara tappat i approval ratings osv. Men det som ser samst ut for dem ar hur manga som dok upp till primarvalen. (eller rattare sagt, inte dok upp)

Om man ska ga till tidigare valbarometrar sa kan man se att det ar ganska palitliga indikatorer. Och for demokraternas skull far man hoppas att det inte stammer alls langre. Annars blir det tvarstopp for dem.

att titta pa jan6 hearings ar ju naturligtvis roligt for nagon som du. Demokraterna har sett till sa langt de kan att ingen som kan tala emot dem far komma till tals alls. Sa ja.. Lite Kangaroo court som underhallning for att fa ljud i sin echo chamber kanns sakert bra oavsett hur verklighets franvant det ar.

Sag nagon pajas som havdade att de poliser som begatt sjalvmord efter Jan6 ska klassas som offer for jan6.. Vilket de naturligtvis fatt fran samma tomma tunnor.

Startar man sa langt fran verkligheten sa ar det ju inte svart att se vart resten lutar menar jag.
Citera
2022-06-21, 03:00
Bannlyst
Citat:
att titta pa jan6 hearings ar ju naturligtvis roligt for nagon som du. Demokraterna har sett till sa langt de kan att ingen som kan tala emot dem far komma till tals alls. Sa ja.. Lite Kangaroo court som underhallning for att fa ljud i sin echo chamber kanns sakert bra oavsett hur verklighets franvant det ar.
Är det någon som inte har fått komma till tals?
Jag har för mig att Trump Och hela house leadership har en stående inbjudan till att vittna inför hearings.

Är det någon särskild du tänker på som inte har fått komma till tals?
Citera
2022-06-21, 03:04
Medlem
Citat:
Tror jag sakert att det gor, men det ar lite bakvant. Vi ser pa siffrorna att Demokraterna ar ganska demoraliserade av deras senaste pajas.

De har inte bara tappat i approval ratings osv. Men det som ser samst ut for dem ar hur manga som dok upp till primarvalen. (eller rattare sagt, inte dok upp)

Om man ska ga till tidigare valbarometrar sa kan man se att det ar ganska palitliga indikatorer. Och for demokraternas skull far man hoppas att det inte stammer alls langre. Annars blir det tvarstopp for dem.

Sag nagon pajas som havdade att de poliser som begatt sjalvmord efter Jan6 ska klassas som offer for jan6.. Vilket de naturligtvis fatt fran samma tomma tunnor.

Startar man sa langt fran verkligheten sa ar det ju inte svart att se vart resten lutar menar jag.
Flera Republikaner har fått inbjudan att vara med i komitén men de flesta avböjde...
Citera
2022-06-21, 04:19
Medlem
Citat:
Är det någon som inte har fått komma till tals?
Jag har för mig att Trump Och hela house leadership har en stående inbjudan till att vittna inför hearings.

Är det någon särskild du tänker på som inte har fått komma till tals?

Du ar forstass fullt medveten om att kommisionen vagrar dela med sig av 1000 tals sidor intervju transktiptioner. Aven vagrar att dela dessa till DOJ innan deras "hearings" ar avslutade. Och har dessutom pressat DOJ att andra sin position i Onsdags som patalade att de behovde dessa for att atala T.ex. Proud Boys. Till att pa TOrsdag helt andra riktning och nu istallet begara att domstolen forhalar rattegangen 4 manader sa att Jan6 comission inte behover slappa dokumenten...

Jag vet att folk som du ar helt villiga att overse med skumrask sa fort det gynnar din sida. Losa pastaenden som presenteras som "Fakta" ar ju nagot av din specialitet.

Citat:
“The Select Committee’s failure to grant the Department access to these transcripts complicates the Department’s ability to investigate and prosecute those who engaged in criminal conduct in relation to the January 6 attack on the Capitol,” the letter reads. “Accordingly, we renew our request that the Select Committee provide us with copies of the transcripts of all the interviews it has conducted to date.”

The letter was signed by Kenneth Polite, the head of the Justice Department’s Criminal Division; Matthew Olsen, who leads the department’s National Security Division; and U.S. Attorney Matthew Graves.

nar vi nu vet att de har information som de inte vill dela med sig av, ar det ju ganska svart att tro att den informationen skulle pa nagot satt forstarka deras position.

Sa ja, jag ar ganska saker att det finns en hel del i dem som jag vill hora innan jag kanner att hela sanningen ligger pa bordet.

Vad MER for dokument som kommissionen sitter och haller tyst om kan jag inte ens gissa mig till. Men har svart att tro att dessa kanda dokument ar de enda som de av nagon anledning inte vill att nagon utomstaende ska fa granska.
Citera
2022-06-21, 04:56
Bannlyst
Citat:
Du ar forstass fullt medveten om att kommisionen vagrar dela med sig av 1000 tals sidor intervju transktiptioner. Aven vagrar att dela dessa till DOJ innan deras "hearings" ar avslutade. Och har dessutom pressat DOJ att andra sin position i Onsdags som patalade att de behovde dessa for att atala T.ex. Proud Boys. Till att pa TOrsdag helt andra riktning och nu istallet begara att domstolen forhalar rattegangen 4 manader sa att Jan6 comission inte behover slappa dokumenten...

Jag vet att folk som du ar helt villiga att overse med skumrask sa fort det gynnar din sida. Losa pastaenden som presenteras som "Fakta" ar ju nagot av din specialitet.

nar vi nu vet att de har information som de inte vill dela med sig av, ar det ju ganska svart att tro att den informationen skulle pa nagot satt forstarka deras position.

Sa ja, jag ar ganska saker att det finns en hel del i dem som jag vill hora innan jag kanner att hela sanningen ligger pa bordet.

Vad MER for dokument som kommissionen sitter och haller tyst om kan jag inte ens gissa mig till. Men har svart att tro att dessa kanda dokument ar de enda som de av nagon anledning inte vill att nagon utomstaende ska fa granska.
Ser inga som helst problem med att kommissionen slutför sitt arbete och sedan delar med sig av sina dokument till DOJ.

Vill du att jag ska tycka synd om proud boys tölparna? De försökte hindra den demokratiska processen.
nästa gång är det kamala Harris som ska öppna kuverten.
Jag känner på mig att du kommer att älska den demokratiska processen då.

GOP håller på att kollapsa därför att deras väljarbas krymper och det gör mig så glad.
Citera
2022-06-21, 05:00
Medlem
Citat:
Ser inga som helst problem med att kommissionen slutför sitt arbete och sedan delar med sig av sina dokument till DOJ.

Vill du att jag ska tycka synd om proud boys tölparna? De försökte hindra den demokratiska processen.
nästa gång är det kamala Harris som ska öppna kuverten.
Jag känner på mig att du kommer att älska den demokratiska processen då.

GOP håller på att kollapsa därför att deras väljarbas krymper och det gör mig så glad.

Nej jag tycker inte man ska tycka synd om nagon.

Men som sagt. att du inte ser problem med att de undanhaller bevis ar helt i linje med hur folk som du tanker.

Jag a andra sidan vill se alla bevis. Inte bara de som passar en sida.

Och vem bryr sig om vem som oppnar kuverten. Nar namnde jag nagot om detta?
Citera
2022-06-21, 06:16
Medlem
klybans avatar
Citat:

Skillnaden med demokraterna, det är att de inte är en sekt, och visar gärna sitt missnöje om ett sådant finns.
Bananrepublikanerna visar bara ett missnöje och det är till Demokrater och detta oavsett, det är det som skiljer en sekt emot ett politiskt parti där alla får säga sin sak.

Och hade D haft en president som gjorde som trumpen, så hade detta redan varit över nu, då D inte skulle obstruerat utredningen.

Och utan denna attack, så hade inte alla dessa människor dött, det är liksom en no brainer.
Citat:

Du får sluta läsa konspirationssidor, du ser ut som en fåne när du gör och skriver något sånt här.

Det är dock intressant att när de insett att det var en statskuppsförsök, så vandrar man över till nonsens som brukligt.

Och sakligheten vad faktiskt sker, den försvinner inte för ni låtsas om det inte existerar.
Citera
2022-06-21, 06:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Skillnaden med demokraterna, det är att de inte är en sekt, och visar gärna sitt missnöje om ett sådant finns.
Bananrepublikanerna visar bara ett missnöje och det är till Demokrater och detta oavsett, det är det som skiljer en sekt emot ett politiskt parti där alla får säga sin sak.

Och hade D haft en president som gjorde som trumpen, så hade detta redan varit över nu, då D inte skulle obstruerat utredningen.

Och utan denna attack, så hade inte alla dessa människor dött, det är liksom en no brainer.

Du får sluta läsa konspirationssidor, du ser ut som en fåne när du gör och skriver något sånt här.

Det är dock intressant att när de insett att det var en statskuppsförsök, så vandrar man över till nonsens som brukligt.

Och sakligheten vad faktiskt sker, den försvinner inte för ni låtsas om det inte existerar.

Konspirationsteorier?

https://www.forbes.com/sites/zachary...h=7581d7727211

Allt jag sager ar att jag vill see all information. Verkar som om du har problem med det, och endast vill att det som passar dig far se dagens ljus.

Varfor ar det pa det viset?
Citera
2022-06-22, 07:08
Medlem
Det var så nära att Trump lyckades stjäla valet. En sån här psykopatisk narcissist som tränat hela livet på att utnyttja människor, lura dem, hota dem och smickra dem. Men som Mike Pence fick erfara så var hans liv inte värt ett vitten.

Vad händer nu när Ivanka säger att hon aldrig trott på något annat än att Biden vann? De två äldsta sönerna, undrar hur de spekulerar nu. Ivanka är ju inte lika feg som Don Jr och den själlöse Eric. Det är nästan försent att svänga nu.

Citat:
The latest hearing before the House select committee investigating the January 6 insurrection revealed new details Tuesday about how former President Donald Trump pressured state officials to help him overturn the 2020 presidential election.

The panel featured testimony from three Republican officials who were all on the receiving end of Trump's outreach after the election: Georgia Secretary of State Brad Raffensperger, his deputy Gabe Sterling and Arizona House of Representatives Speaker Rusty Bowers.

Like previous hearings, these officials testified about their unwillingness to participate in legally dubious schemes that would undermine the election, including efforts to subvert the Electoral College with fake pro-Trump electors.
Here are key takeaways from Tuesday's hearing:

https://edition.cnn.com/2022/06/21/p...ays/index.html

Vilka böcker är på väg att bli skrivna i detta nu? Vem kommer ut först för att få narrativet varmt och glödande i sina små händer? För att forma det till något för dem passande?

Och, det här med, vilka har förstört sitt liv och sitt lagacy för alltid nu? Giuliani så klart. Vad händer med Sean Hannity? Lin Wood och Sidney Powell har väl tappat fotfästet totalt och har inget kvar i sina små liv? Petar Navarro?

Det är väl nu i dag som det hela är första dagen i vad detta handlar om. Obarmhärtigt för de som sålt sin själ till Trump. Finns ingen om fångar upp dem nu. Deras familjer överger dem och de står där ensamma som den dag de föddes.
Citera
2022-06-22, 07:10
Medlem
Citat:
Nej jag tycker inte man ska tycka synd om nagon.

Men som sagt. att du inte ser problem med att de undanhaller bevis ar helt i linje med hur folk som du tanker.

Jag a andra sidan vill se alla bevis. Inte bara de som passar en sida.

Och vem bryr sig om vem som oppnar kuverten. Nar namnde jag nagot om detta?

Vem är det son undanhåller vilka bevis? Ursäkta hoppar in här litegrann då det hela börjar bli intressant nu. Kommer inte det mesta att komma fram allt eftersom tror du?
Citera
2022-06-22, 07:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av granvall
Vem är det son undanhåller vilka bevis? Ursäkta hoppar in här litegrann då det hela börjar bli intressant nu. Kommer inte det mesta att komma fram allt eftersom tror du?

Jan6 comission, alltsa de som haller i "hearings" etc. Ar de som sitter pa intervjuer etc.

Department of justice begarde dessa under ondsdagen, fick blankt nej och helt plotsligt, dagen efter hade de istallet for att krava ut dem via subpoena som de normalt sett inte har nagra problem med. Sa lamnade de istallet in en begaran till Ratten I att fordroja rattegangen under torsdagen.

Rattegangen det galler ar ledarskapet for Proud Boys. Sa varfor Jan6 comission inte vill att deras bevismaterial kommer ut kan man ju fraga sig...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in