2022-01-08, 01:08
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frank-costello
Det är ingen utredning som någon än republikanerna har reda på. Det är inget som du eller jag har någon insyn i. Eller tror du det republikanska partiet är avskaffat?

Det var du som skrev att det handlar om en utredning. Varför skulle republikanernas utredning vara hemlig, till skillnad från den som pågår nu? Kanske det är anledningen till varför stackars Rodney inte får några svar, ingen vet att det handlar om en verklig utredning.
Citera
2022-01-08, 01:10
Medlem
Citat:
Det är ingen utredning som någon än republikanerna har reda på. Det är inget som du eller jag har någon insyn i. Eller tror du det republikanska partiet är avskaffat?

Men du vet att det är en utredning….
Citera
2022-01-08, 01:16
Medlem
frank-costellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Det var du som skrev att det handlar om en utredning. Varför skulle republikanernas utredning vara hemlig, till skillnad från den som pågår nu? Kanske det är anledningen till varför stackars Rodney inte får några svar, ingen vet att det handlar om en verklig utredning.
Det tog ju nästan ett år för demokraterna att utreda innan man presenterade att Trump Jr. ville att Trump skulle avstyra våldsamheterna.

Dessutom, så är demokraternas utredning hemlig om Davis uppgifter stämmer, att demokraterna inte vill lämna ut uppgifter som kan fria republikanerna.
Citera
2022-01-08, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Menar du terroristen som försökte tillsätta en diktator istället för en vald president?

Negern som sköt Ashley ja
Citera
2022-01-08, 01:18
Medlem
frank-costellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ardathbey
Men du vet att det är en utredning….
Svaret står i dokumentet jag hänvisade till från Davis.
Citera
2022-01-08, 01:30
Medlem
Citat:
Svaret står i dokumentet jag hänvisade till från Davis.

Så republikanerna är inte så värst förtjusta i att utreda vad terroristmobben var för typer och hur de uppbådades.
Istället vill de försöka sätta fokus på Pelosi.
Citera
2022-01-08, 02:45
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ardathbey
Så republikanerna är inte så värst förtjusta i att utreda vad terroristmobben var för typer och hur de uppbådades.
Istället vill de försöka sätta fokus på Pelosi.

Kevin McCarthy sa i slutet av juli att republikanerna själva ska undersöka saken. Men vi har också Rodney Davis som utrett saken i ett helt år! Så två hemliga utredningar från republikanernas sida då?
Unless Speaker Pelosi reverses course and seats all five Republican nominees, Republicans will not be party to their sham process and will instead pursue our own investigation of the facts.

https://republicanleader.house.gov/m...ect-committee/
Citera
2022-01-08, 05:21
Medlem
Citat:
Sa vadå?! Att hon var emot att republikanerna skulle invända mot certifieringen av elektorerna?! Problematiskt vet jag inte, men det visar att hon inte blev kritisk till Trump p.g.a det som skedde den 6:e januari. Hon var kritisk sedan innan. Jag säger inte att det är varken dåligt eller bra.

Hon tillhörde gänget av republikaner som redan innan valet ville att Biden skulle vinna över Trump. Hon kanske inte sade det högt. Inte för att det spelar ingen roll. Jag tror Trump har gått tillbaka till det han gjorde innan han blev president, börjat muta politiker från både det republikanska och demokratiska partiet.
Det fanns typ hundra goda anledningar att se Trump som en lögnhals och en skurk redan långt före 6 januari - faktiskt långt före valet. Och varken Cheney eller någon annan är ålagd att i alla lägen vara lydig och lojal mot Trump: det är bara han själv och en del av hans fans som tror det.
Citera
2022-01-08, 05:49
Medlem
Poor.Boy.Valentines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Men vi står här med ett parti som säger att det var ANTIFA, och som hatar antifa över allt annat, och sen vill dom inte utreda detta. Redan där vet vi allt vi behöver veta och att detta var ett riktigt kuppförsök, men gjort av klåpare.
Ja, den kognitiva kullerbyttan är svårförklarad. Och visst finns det fler exempel på skamlösa senatorer som utföra snarlika kullerbyttor, på bästa sändningstid dessutom: (FB) Tucker Carlson for president?
Citera
2022-01-08, 06:03
Medlem
frank-costellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Det fanns typ hundra goda anledningar att se Trump som en lögnhals och en skurk redan långt före 6 januari - faktiskt långt före valet. Och varken Cheney eller någon annan är ålagd att i alla lägen vara lydig och lojal mot Trump: det är bara han själv och en del av hans fans som tror det.
Just det, men det bevisar inte heller att Trump eller någon annan republikan skulle ha genomfört någon slags kupp, som fick Liz Cheney att bli bestört av vad som inträffade den 6:e januari.

Hon agerar som en skådespelare i detta skådespel där de förgäves försöker hitta något bevis på att Trump ska ha försökt genomföra en kupp.
Citera
2022-01-08, 06:38
Medlem
Poor.Boy.Valentines avatar
Citat:
Just det, men det bevisar inte heller att Trump eller någon annan republikan skulle ha genomfört någon slags kupp, som fick Liz Cheney att bli bestört av vad som inträffade den 6:e januari.

Hon agerar som en skådespelare i detta skådespel där de förgäves försöker hitta något bevis på att Trump ska ha försökt genomföra en kupp.
Va!? Om inte vittnesmålen dränkt utredarna än så är de väl på god väg att göra det. Och Darth Vaders dotter, Liz Cheney, får gärna drunkna först i så fall. Hon är om möjligtvis en ondskefull marionett som älskar waterboarding för mycket, men inte fan har hon fel angående Trump, eller GOP:s kuppförsök.
Citera
2022-01-08, 07:02
Medlem
frank-costellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poor.Boy.Valentine
Va!? Om inte vittnesmålen dränkt utredarna än så är de väl på god väg att göra det. Och Darth Vaders dotter, Liz Cheney, får gärna drunkna först i så fall. Hon är om möjligtvis en ondskefull marionett som älskar waterboarding för mycket, men inte fan har hon fel angående Trump, eller GOP:s kuppförsök.
Jag önskar att jag hade fel, men tyvärr. Republikanerna testade alla legala medel att behålla presidentposten, precis som demokraterna försökte göra detsamma efter presidentvalen 2000 och 2004.

Trump avgick den 20:e januari 2021, varpå Biden tillträdde som president. Trump blev därefter ställd inför riksrätt, i vilken han frikändes. Det demokraterna nu gör är att lura i sina väljare att man snart kommer att ställa alla elaka republikaner inför rätta, fast det egentligen inte kommer hända någonting.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in