2022-01-14, 19:13
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siister
domaren avgör vanligtvis i en demokrati.

Va?

Men det är inte jag som ifrågasätter varför han inte är arresterad eller åtalad. Jag frågade vad för brott han begått och du svarar "Förmodligen 'instigating insurrection'".

Om du anser det är självklart att han begått just det brottet så kan väl du, i egenskap av att inte vara åklagare, länka till den lagen och förklara med egna ord hur det han sa var olagligt.

Om ord för ord gäller, anser du att personerna som skrek att dom ville hänga Mike Pence och ropade andra obehagliga saker om politikerna och poliserna på plats bör bli straffade för sina ord?

Så länge gubben inte är dömd så kan vi inte avgöra vilket brott han gjort sig skyldig till.

Svårt att förklara det här för en kommunist/fascist.
Citera
2022-01-14, 19:24
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Så länge gubben inte är dömd så kan vi inte avgöra vilket brott han gjort sig skyldig till.

Ändå svarade du på min fråga och förklarade för mig att han förmodligen är skyldig till "instigating insurrection". Jag försöker hitta lite information om det brottet men har svårt att hitta. Var det något du hittade på för att du trodde det lät bra? Annars får du gärna länka en passande lag så kan vi gå igenom Epps brott punkt för punkt.

(FB) Efterspelet av stormningen av Kapitolium för Trump och andra konspiratörer

Hur gick det för personerna som ville hänga Mike Pence? Dömda för förberedelse till mord?
Senast redigerad av siister 2022-01-14 kl. 19:29.
Citera
2022-01-14, 19:37
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ändå svarade du på min fråga och förklarade för mig att han förmodligen är skyldig till "instigating insurrection". Jag försöker hitta lite information om det brottet men har svårt att hitta. Var det något du hittade på för att du trodde det lät bra? Annars får du gärna länka en passande lag så kan vi gå igenom Epps brott punkt för punkt.

(FB) Efterspelet av stormningen av Kapitolium för Trump och andra konspiratörer

Hur gick det för personerna som ville hänga Mike Pence? Dömda för förberedelse till mord?

Uppmanade FBI folk att häng Mike pence?

Varför vill du förskjuta frågan från "Insurection"?

Tog luften slut i dig?

peacefully and patriotically make your voices heard

Hur uttryckte sig FED-gubben?
Citera
2022-01-14, 19:55
Medlem
Citat:

Och eftersom han uppenbarligen inte är eftersökt, då han inte kunnat knytas till något brottsligt, kommer han uppenbarligen aldrig att bli dömd.

Vilket i sig enligt ditt resonemang borde tyda på att han är oskyldig, är det så du menar?

Såg förresten nyligen ett gammalt klipp där personer skrek Nazist efter Trump, betyder det att han är Nazist? Dom som skrek verkade känna igen hur en Nazist såg ut och talade.

Själv tror jag dock inte detta, då Donnie gav sitt medgivande till att Ivanka konverterade till Judendomen.
Citera
2022-01-14, 20:04
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Master.Palm
Och eftersom han uppenbarligen inte är eftersökt, då han inte kunnat knytas till något brottsligt, kommer han uppenbarligen aldrig att bli dömd.

Vilket i sig enligt ditt resonemang borde tyda på att han är oskyldig, är det så du menar?

Såg förresten nyligen ett gammalt klipp där personer skrek Nazist efter Trump, betyder det att han är Nazist? Dom som skrek verkade känna igen hur en Nazist såg ut och talade.

Själv tror jag dock inte detta, då Donnie gav sitt medgivande till att Ivanka konverterade till Judendomen.

Gubben borde vara åtalad, varför är han inte det?

Tycker du något är oklart med FED-gubbens uppmaningar?

Vem försöker åtala vem för vad, och varför?
Citera
2022-01-14, 20:04
Medlem
siisters avatar
Citat:
Uppmanade FBI folk att häng Mike pence?

Varför vill du förskjuta frågan från "Insurection"?

Tog luften slut i dig?

Hur uttryckte sig FED-gubben?

Det var du som valde att svara på mitt inlägg och förklara hur saker och ting låg till angående vilket brott Epps har begått. Ville du egentligen diskutera insurection generellt? Förstår inte riktigt vad du skriver.

Men, menar du helt plötsligt att det bara är olagligt med "instigating insurrection" och att "ord för ord gäller" om det är en FBI-agent som pratar? Det Epps sa är olagligt eftersom folk kallade honom "fed"?
Citera
2022-01-14, 20:06
Medlem
siisters avatar
Citat:
Gubben borde vara åtalad, varför är han inte det?

Tycker du något är oklart med FED-gubbens uppmaningar?

Vem försöker åtala vem för vad, och varför?

Då är vi tillbaka på ruta ett, vad vill du att han ska bli åtalad för?
Citera
2022-01-14, 20:18
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Det var du som valde att svara på mitt inlägg och förklara hur saker och ting låg till angående vilket brott Epps har begått. Ville du egentligen diskutera insurection generellt? Förstår inte riktigt vad du skriver.

Men, menar du helt plötsligt att det bara är olagligt med "instigating insurrection" och att "ord för ord gäller" om det är en FBI-agent som pratar? Det Epps sa är olagligt eftersom folk kallade honom "fed"?

Vi bedömer två uttalanden.

Samt.

Tomorrow, we need to go in to the capitol.

Sist jag kollade så är det inte lagligt att tränga sig in i Capitolium.

Tycker du inte Epps borde utredas i alla fall?
Eller hur gör ni med skev politisk attityd?
Citera
2022-01-14, 20:18
Medlem
frank-costellos avatar
Jag tycker det som skedde vid kapitolium förra året, 6:e januari, påminner mycket om de kravaller som ägde rum runt om i USA sommaren 2020.
Citera
2022-01-14, 20:37
Medlem
DRAVKCABs avatar
Citat:
Varför skulle det vara prioriterat att åtala en person som säger att han ska ta sig in i Kapitolium? Vilken lag bröt han mot menar du? Och återigen: hur vet du att FBI inte har ställt frågor till Ray Epps? Har FBI lämnat ut information till dig angående alla dom förhört, förutom Epps?

Åhörarna ropade "FED, FED, FED" men bestämde sig ändå dagen efter för att göra det Epps sa? Hur många har uppgett hans namn i förhör?

Nej det är nu klart varför FBI så fort konstaterade att det inte fanns
någon organiserat bakom detta upplopp Aldrig dom hade släppt detta så
fort om dom inte hade en legitim anledning. Men i den riktiga världen så kan
alla se med egna ögon, dokumenterat med video hur Ray Epps går runt
i två dagar och förmanar folk att begå brott. Tycker du inte det är allvarligt?
Var det inte tidigare ett mycket allvarligt angrepp på demokratin?
Helt plötsligt så verkar det inte vara så farligt.

Tänk om Ray Epps arbetade på order av Trump??

"Witnesses noted and video showed that, as protesters first reached the Capitol on Jan. 6, where Epps had been encouraging them to go for two days, they began to confront the police officers standing near low-security barriers. A young man wearing a black t-shirt and red MAGA cap can be seen engaging with police officers at the barriers. Epps then shows up and whispers in the ear of the young man, Ryan Samsel, a Pennsylvania resident who reportedly has an extensive violent criminal background. , as he whispers Epps seems to know to target Samselin his ear. Almost immediately afterward, Samsel begins to push down the barriers, allowing protesters to run through the barriers and onto the Capitol grounds. Epps then disappears."

On July 1, between the hours of 3:37 a.m. and 5:55 p.m., the FBI “finally took action on Ray Epps,” Revolver noted. “But not to prosecute him, or to announce a sweeping investigation or FBI SWAT raid on Epps’s house for all of his phones and electronics. Instead, someone at the FBI quietly and stealthily purged every trace of Ray Epps from the Capitol Riots Most Wanted database.”

https://www.worldtribune.com/who-is-...protected-him/

Mycket underligt, lite nyfiken måste du väl ändå vara ??
Senast redigerad av DRAVKCAB 2022-01-14 kl. 20:39.
Citera
2022-01-15, 10:26
Medlem
DRAVKCABs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DRAVKCAB

"Witnesses noted and video showed that, as protesters first reached the Capitol on Jan. 6, where Epps had been encouraging them to go for two days, they began to confront the police officers standing near low-security barriers. A young man wearing a black t-shirt and red MAGA cap can be seen engaging with police officers at the barriers. Epps then shows up and whispers in the ear of the young man, Ryan Samsel, a Pennsylvania resident who reportedly has an extensive violent criminal background. , as he whispers Epps seems to know to target Samselin his ear. Almost immediately afterward, Samsel begins to push down the barriers, allowing protesters to run through the barriers and onto the Capitol grounds. Epps then disappears."

On July 1, between the hours of 3:37 a.m. and 5:55 p.m., the FBI “finally took action on Ray Epps,” Revolver noted. “But not to prosecute him, or to announce a sweeping investigation or FBI SWAT raid on Epps’s house for all of his phones and electronics. Instead, someone at the FBI quietly and stealthily purged every trace of Ray Epps from the Capitol Riots Most Wanted database.”

Måste citera mig själv naturligtvis; efter att Ray Epps i två dagar gått runt och
predikat för stora folksamlingar om det viktiga att angripa och ta in kongressen
lokaler fysiskt så försvinner han spårlöst så fort människorna börjar göra precis
det han vill 6/1. Borde han inte i sin stora entusiasm marscherat med dom modiga
aktivisterna när dom sprang upp mot Kapitolium??

Mycket underlig person den där inga Epps.

Man är nästan benägen att skandera FED FED FED.
Citera
2022-01-15, 12:08
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DRAVKCAB

Menar du att det är olagligt att förmå andra att gå in i en byggnad som Kapitolium? Kan du inte berätta för mig vilket brott han bör bli åtalad för? Och har Ryan Samsel uppgett i förhör att han fått order av Ray Epps att begå brott? Förstår inte riktigt det märkliga i att någon tas bort från en efterlystlista, det är väldigt många som tagits bort från hemsidan utan att ha blivit åtalade. Är alla som inte fått ett straff FBI-agenter, eller hur ska vi tänka?

Citat:
Vi bedömer två uttalanden.

Samt.

Tomorrow, we need to go in to the capitol.

Sist jag kollade så är det inte lagligt att tränga sig in i Capitolium.

Tycker du inte Epps borde utredas i alla fall?
Eller hur gör ni med skev politisk attityd?

Det är du som anser att han bör bli åtalad/straffad. För vad vet jag inte riktigt eftersom du inte kan svara på det. Men du verkar också veta att Epps inte har blivit utredd, hur kom du fram till det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in