2021-09-12, 16:43
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hundvisslaren
Ovanstående är endast hysteriskt nonsens från en människa med ett hyperboliskt tänkande. Det dog en enda människa som en direkt följd av protesten - Ashley Babbit. Att några poliser tagit självmord de senaste nio månaderna må du gråta krokodiltårar över och fantisera ihop någon amsaga om att de naturligtvis gjorde det på grund av deras djupa trauma av att beskåda Horn-Schamanen. Jag ställer mig tveksam.

Lika tveksam ställer jag mig till att Sicknicks stroke, eller varför inte någon stackares hjärtattack veckan efter händelserna, har något som helst samband med Kapitolium och demonstrationen.

Jag skulle dessutom vilja se en källa på dessa "150 skadade poliser" som ännu inte kan återgå till arbetet efter den fruktansvärda mobbens aggressioner. Det är såklart inte sant och ytterligare en av de där trådsanningarna som vi nu kan stapla på hög, inkluderande mördade poliser och andra sinnessjuka lögner som ni inom kulten sitter och sprider dagarna i ända.

Det är så oerhört skadat att läsa dina inlägg, Master.Palm. Du verkar leva i en skrämmande fantasi, en mardröm. Det är dags att du vaknar upp och slutar tro på den här skiten. Det är inte nyttigt. Du mår inte bra. Du måste lära dig att se verkligheten för vad den är. Jag finns här för dig och jag kan hjälpa dig, men du måste våga ta av dig skygglapparna och först inse att du har problem. Djupa problem.
Varför attackerade hon USA och Capital Building?
Och varför har man inte rätten att skjuta inkräktare, för det är ju alltid ert argument i vanliga fall om vapendiskussionen.

Kanske trumpen skulle varit mer tydlig och inte pekat med hela handen mot Capital Building och stoppa presenterade av elektrorösterna.

Det verkar som du inte vill komma ihåg dessa saker, men ledsen, de försvinner aldrig.
Citera
2021-09-14, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Master.Palm
Han kunde ha gjort det innan han trädde av sitt ämbete. Detta diskuterades också då. De sista benådningarna (excecutive clemency) skedde den 19 januari, alltså när väldigt många av de som nu står inför rätta redan var arresterade och även häktade.

Här har du en lista på alla han benådade.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/List...y_Donald_Trump

Här har du en artikel från den 14/1 för en av de mest kända av de som stormade Kapitolium, QAnon Shamanen, ber Trump att benåda honom. Notera särskilt att datumen är tidigare än Trumps sista benådningar.

https://thehill.com/homenews/news/53...orming-capitol

Citat:
Ursprungligen postat av Zielinsky
Var han inte president under tiden mellan 6e januari och 20e Jan 2021?

Hade han då inte möjligheten att benåda samtliga som inkräktade capitoleum den 6e Jan?

Jo han va president då. Men den dagen 6 januari sa han(om jag minns rätt) på twitter att hans supporter skulle gå hem. Va väl samma dag som twitter raderade hans konto. Trump blev impeach den 13 också.

Nu vet jag inte alla som blev häktad den 19, vad för personer dom är eller hur många det va. Men dom va inte där för en fredlig protest eller sorligt så va dom på fel plats och hörde inte vad Trump sa.
Citera
2021-09-14, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av granvall
Ja det var hundratals högerextremister som misshandlade över 150 poliser. Eller menar du att det var en terrorist som skadade alla?

Extremer, ja.

Fortfarande ingen terroristattack varkan vad du eller median påstår
Citera
2021-09-14, 16:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Simpleguy99
Jo han va president då. Men den dagen 6 januari sa han(om jag minns rätt) på twitter att hans supporter skulle gå hem. Va väl samma dag som twitter raderade hans konto. Trump blev impeach den 13 också.

Nu vet jag inte alla som blev häktad den 19, vad för personer dom är eller hur många det va. Men dom va inte där för en fredlig protest eller sorligt så va dom på fel plats och hörde inte vad Trump sa.
Han sa ochså
-visa styrka
-Jan 6 kommer bli vilt
-ta vårt land tillbaka
Mitt under attackerna tweetade han
-mike pence är en fegis som inte vågar stoppa valet.

Jag sitter inte på allt svar men jag hoppas att Jan 6 kommunikationen får tillgång till alla samtal mellan vita huset och Kapitolium under tiden 1100 till 1700. Samt dagen innan under stop the steal rallyt (det hölls ett då med)
Jag vågar lova att någon inifrån Kapitolium samarbetade med upprorsmakarna.
Citera
2021-09-14, 18:10
Medlem
Citat:
Han sa ochså
-visa styrka
-Jan 6 kommer bli vilt
-ta vårt land tillbaka
Mitt under attackerna tweetade han
-mike pence är en fegis som inte vågar stoppa valet.

Jag sitter inte på allt svar men jag hoppas att Jan 6 kommunikationen får tillgång till alla samtal mellan vita huset och Kapitolium under tiden 1100 till 1700. Samt dagen innan under stop the steal rallyt (det hölls ett då med)
Jag vågar lova att någon inifrån Kapitolium samarbetade med upprorsmakarna.

Ja och det va inget farligt om det han tweetade.

okej då
Citera
2021-09-14, 18:48
Medlem
Verkar som några toppar inom förvaret förde samtal med sina motsvarigheter i Kina bl.a efter den 6 jan attacken då man var orolig för att den oerfarne Trumps skull starta större oroligheter i landet och t.om i förlängningen starta krig i sina fåfänga försök att hänga kvar vid makten. Kanske någon överdriven oro bland militären men ändå, det visar ju hur man såg ner på Trump som president och överbefälhavare.
Kineserna måste ju om allt stämmer njutit rejält när Trump ovetandes förnedrades av sitt eget lands militär.
https://www.washingtonpost.com/polit...-milley-china/

Citat:
Top general was so fearful Trump might spark war that he made secret calls to his Chinese counterpart, new book says
Citera
2021-09-15, 00:05
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Verkar som några toppar inom förvaret förde samtal med sina motsvarigheter i Kina bl.a efter den 6 jan attacken då man var orolig för att den oerfarne Trumps skull starta större oroligheter i landet och t.om i förlängningen starta krig i sina fåfänga försök att hänga kvar vid makten. Kanske någon överdriven oro bland militären men ändå, det visar ju hur man såg ner på Trump som president och överbefälhavare.
Kineserna måste ju om allt stämmer njutit rejält när Trump ovetandes förnedrades av sitt eget lands militär.

Märklig syn du har på verkligheten. Just den här händelsen kommer utredas grundligt, då det kan röra sig om högförräderi alt försök till militärkupp.
Två ord du inte ska anstränga din hjärna med.

Om det stämmer att Milley kom överens med kinesen att han skulle varna dom ifall Usa ansåg anfalla, så kommer han få det hett om öronen framöver.

Du förstår inte det här va?
Citera
2021-09-15, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Märklig syn du har på verkligheten. Just den här händelsen kommer utredas grundligt, då det kan röra sig om högförräderi alt försök till militärkupp.
Två ord du inte ska anstränga din hjärna med.

Om det stämmer att Milley kom överens med kinesen att han skulle varna dom ifall Usa ansåg anfalla, så kommer han få det hett om öronen framöver.

Du förstår inte det här va?

Vad är det som skett som du menar är högförräderi?
Citera
2021-09-15, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av granvall
Vad är det som skett som du menar är högförräderi?
Förmodligen menar Frasse att general Milley blev spion när han gjorde förberedelser för att kunna undvika ett kärnvapenkrig utlöst halvt av misstag, eller genom en bisarr nyck av en desperat Donald Trump...
Citera
2021-09-15, 01:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49

General Milley är chairman of joint chiefs. Han kan alltså inte på egen hand fatta några beslut utan att en majoritet i rummet (army,marine,navy,coastcard,homeland sec,space force ,etc) står bakom honom.

Jag har en annan teori gällande något helt annat.Alla läckor.
CIA/NSA behövde aldrig avlyssna Trump , någon i rummet skvallrade för dem och för Joint chiefs,om Trumps alla impulser.
Det kan bara varit Jared eller Ivanka tror jag. Och det är därför som ingen av dem kommer att åtalas för något de kommande åren. De har samarbetat med "deep state" så att säga
Citera
2021-09-15, 02:14
Medlem
Citat:
General Milley är chairman of joint chiefs. Han kan alltså inte på egen hand fatta några beslut utan att en majoritet i rummet (army,marine,navy,coastcard,homeland sec,space force ,etc) står bakom honom.

Jag har en annan teori gällande något helt annat.Alla läckor.
CIA/NSA behövde aldrig avlyssna Trump , någon i rummet skvallrade för dem och för Joint chiefs,om Trumps alla impulser.
Det kan bara varit Jared eller Ivanka tror jag. Och det är därför som ingen av dem kommer att åtalas för något de kommande åren. De har samarbetat med "deep state" så att säga

Jaha du tänkte så. Jag har faktiskt funderat på deras roller och framtid för de har ju fingrarna i så många syltburkar. Så kan det förstås vara. Det har ju sina barn att tänka på också. Så kanske det ligger något i det. De senaste två åren har man inte hört så mycket från dem tycker jag?
Citera
2021-09-15, 06:37
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simpleguy99
Extremer, ja.

Fortfarande ingen terroristattack varkan vad du eller median påstår
Spelar ingen roll vad vi kallar det, det är fortfarande en attack emot USA och dess konstitution.
Och det är nu du ska säga det var demokrater
Som skulle stoppa elektorerna som gjorde sin kandidat till president.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in