2021-09-08, 14:53
Medlem
Hundvisslarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Master.Palm

Varför läser ni i sekten aldrig det ni själva postar. Bara med en enda mening motsätts allt du sagt och vill säga med snytningen av terroristen Ashli Babbitt;

” She had no criminal record but clearly engaged in criminal conduct that day by entering Capitol and disobeying police commands.”

Case Closed!
Vad intressant att du tycker polisen ska ha rätt att döda alla som inte lyder polisuppmaningar. Har du tyckt så länge eller har denna sjukdom drabbat dig nyligen? Ska vi låta polisen avrätta alla som begår en brottslig handling?

Kan du nämna några länder som historiskt haft dessa långtgående befogenheter för ordningsmakten? Jag tänker på minst två länder i Europa...
Citera
2021-09-08, 16:14
Medlem
DRAVKCABs avatar
Naturligtvis så bröt Ashli mot polisens order då hon trängde in i kapitolium och därmed bröt lagen. Det är ju inte det vi diskuterar. Vi diskuterar lagstödet och det rimliga med att Ashli blev skjuten till döds. Det finns även uppgifter på att Byrd inte gav någon varning innan skotten. Det skall man inte blanda samman med att inte lyda dom uppmaningar från polisen fram till den punkt hon blev bragt om livet. Du har helt enkelt inte förmågan att förstå vad som hände eller reflektera över dom juridiska implikationer detta fall har. Jag är definitivt inte professor i juridik men kan ändå rent intuitivt komma till samma slutsats som denna Jonathan Turley proffessor på George Washington University Law School. Detta resonemang kan du alltså inte bemöta och dina andra meddebattörer tycker mina tankar är pubertala och löjliga och man bör resa en staty av Lt Byrd. Jag har visat att mina åsikter och förståelse av vad som hände är betydligt mera relevant än erat osmakliga hyllande av Lt Byrd och demoniserandet av den unga obeväpnade kvinna som fick sätta livet till.
Senast redigerad av DRAVKCAB 2021-09-08 kl. 16:18.
Citera
2021-09-08, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hundvisslaren
Vad intressant att du tycker polisen ska ha rätt att döda alla som inte lyder polisuppmaningar. Har du tyckt så länge eller har denna sjukdom drabbat dig nyligen? Ska vi låta polisen avrätta alla som begår en brottslig handling?

Kan du nämna några länder som historiskt haft dessa långtgående befogenheter för ordningsmakten? Jag tänker på minst två länder i Europa...

Dels så är det väldigt låga trösklar rent allmänt i USA när man får skjuta när du utsätts för inbrott/hemfridsbrott, dels så tror jag att alla normalt funtade amerikanare förväntar sig att en polis i sin tjänsteutövning, skall skjuta när en terrorist (terrorist enligt definitionen, en person som av politisk övertygelse och med våld försöker stoppa tillsättandet av en demokratiskt vald president) är mitt i ett terrorbrott och man kan stoppa detta genom att avlossa sitt tjänstevapen.

Om detta varit en person från Antifa eller BLM som stormade in i Vita Huset, tillsammans med tusentals andra uppretade människor i en Pöbel, och bara var några meter ifrån Ovala rummet, där Trump befann sig och de Secret Service vakter som fanns där, valde att inte skjuta för att få stopp på inbrytningen, hade du då applåderat detta, eller krävt att Secret Service vakten skulle få bära ansvaret för det som därefter hände.

Jag tror, utan att veta exakt, att polisen i samtliga europeiska länder äger rätten att avlossa sitt vapen, i en situation där en terrorist med våld hotar säkerheten och livet för ledamöter och tjänstemän i vardera lands högsta beslutande lagstiftande församling, mitt under dess tjänsteutövning.

Jag tycker du skall se nedanstående intervju med Ly Byrd, då bland annat den pressrelease som ”Capitol Police” skickade ut efter det att utredningen mot Byrd var klar och där han helt och hållet friades från att ha begått något fel, diskuteras.

”…Capitol Police after exonerating you, say your actions saved members and staff from serious injury and possible death”.

https://m.youtube.com/watch?v=MuByQ7Pp5Gg

Förstår du ens innebörden av att ha räddat medlemmar av kongressen och andra från allvarliga skador och död?

Tycker du det hade varit bättre att ledamöter och tjänstemän skadats eller till och med dödats?
Senast redigerad av Master.Palm 2021-09-08 kl. 16:31.
Citera
2021-09-08, 16:31
Medlem
DRAVKCABs avatar
Citat:
Dels så är det väldigt låga trösklar rent allmänt i USA när man får skjuta när du utsätts för inbrott/hemfridsbrott, dels så tror jag att alla normalt funtade amerikanare förväntar sig att en polis i sin tjänsteutövning, skall skjuta när en terrorist (terrorist enligt definitionen, en person som av politisk övertygelse och med våld försöker stoppa tillsättandet av en demokratiskt vald president) är mitt i ett terrorbrott och man kan stoppa detta genom att avlossa sitt tjänstevapen.

Om detta varit en person från Antifa eller BLM som stormade in i Vita Huset, tillsammans med tusentals andra uppretade människor i en Pöbel, och bara var några meter ifrån Ovala rummet, där Trump befann sig och de Secret Service vakter som fanns där, valde att inte skjuta för att få stopp på inbrytningen, hade du då applåderat detta, eller krävt att Secret Service vakten skulle få bära ansvaret för det som hände.

Jag tror, utan att veta exakt, att polisen i samtliga europeiska länder äger rätten att avlossa sitt vapen, i en situation där en terrorist med våld hotar säkerheten och livet för ledamöter och tjänstemän i vardera lands högsta beslutande lagstiftande församling, mitt under dess tjänsteutövning.

Jag tycker du skall se nedanstående intervju med Ly Byrd, då bland annat den pressrelease som ”Capitol Police” skickade ut efter det att utredningen mot Byrd var klar och där han helt och hållet friades från att ha begått något fel, diskuteras.

”…Capitol Police after exonerating you, say your actions saved members and staff from serious injury and possible death”.

Förstår du ens innebörden av att ha räddat medlemmar av kongressen och andra från allvarliga skador och död?

Tycker du det hade varit bättre att ledamöter och tjänstemän skadats eller till och med dödats?

"Frikännandet" är verkligen tvetydigt vilket också om du bemödade dig att läsa
vad professor Turley skrev i sin artikel också skulle inse;

The DOJ statement notably does not say that the shooting was clearly justified. Instead, it stressed that “prosecutors would have to prove not only that the officer used force that was constitutionally unreasonable, but that the officer did so ‘willfully.’” It seemed simply to shrug and say that the DOJ did not believe it could prove “a bad purpose to disregard the law”

Ingenting tyder på att några politiker var i fara och att Secret service hade situationen under kontroll.
Pence valde ju själv frivilligt att inte bli evakuerad ifrån kapitolium tex.
Citera
2021-09-08, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DRAVKCAB
Naturligtvis så bröt Ashli mot polisens order då hon trängde in i kapitolium och därmed bröt lagen. Det är ju inte det vi diskuterar. Vi diskuterar lagstödet och det rimliga med att Ashli blev skjuten till döds. Det finns även uppgifter på att Byrd inte gav någon varning innan skotten. Det skall man inte blanda samman med att inte lyda dom uppmaningar från polisen fram till den punkt hon blev bragt om livet. Du har helt enkelt inte förmågan att förstå vad som hände eller reflektera över dom juridiska implikationer detta fall har. Jag är definitivt inte professor i juridik men kan ändå rent intuitivt komma till samma slutsats som denna Jonathan Turley proffessor på George Washington University Law School. Detta resonemang kan du alltså inte bemöta och dina andra meddebattörer tycker mina tankar är pubertala och löjliga och man bör resa en staty av Lt Byrd. Jag har visat att mina åsikter och förståelse av vad som hände är betydligt mera relevant än erat osmakliga hyllande av Lt Byrd och demoniserandet av den unga obeväpnade kvinna som fick sätta livet till.

Eftersom Lt Byrd både blivit friad av DOJ såväl som sin egen polisorganisation, så får man nog förmoda att att det Lt Byrd gjorde, dvs rädda liv på ledamöter och tjänstemän, ansågs vara inom lagen.

Jag har aldrig skrivit att man BÖR resa en byst för Lt Byrd, det jag skrev var att ”i en annan kontext och i en annan tid”, så hade det varit sannolikt att Statsmakten uppfört en byst över Lt Byrd. Med detta menas, att en person som räddar livet på andra personer har en tendens att bli ihågkomna medels en byst eller liknade. Inte bara USA utan runt om i världen.
Senast redigerad av Master.Palm 2021-09-08 kl. 16:55.
Citera
2021-09-08, 16:39
Medlem
Citat:

The DOJ statement notably does not say that the shooting was clearly justified. Instead, it stressed that “prosecutors would have to prove not only that the officer used force that was constitutionally unreasonable, but that the officer did so ‘willfully.’” It seemed simply to shrug and say that the DOJ did not believe it could prove “a bad purpose to disregard the law”

Ingenting tyder på att några politiker var i fara och att Secret service hade situationen under kontroll.

”Ingeting tyder på att några politiker var i fara ”

Det är inte vad Capitol Police säger.

Jag tror nog att jag litar mer på den polismyndighet som var på plats under stormningen, än en random flashbackare med mycket tvivelaktigt Track-rekord.
Senast redigerad av Master.Palm 2021-09-08 kl. 16:49.
Citera
2021-09-08, 16:44
Medlem
siisters avatar
Citat:

Specifically, the investigation revealed no evidence to establish that, at the time the officer fired a single shot at Ms. Babbitt, the officer did not reasonably believe that it was necessary to do so in self-defense or in defense of the Members of Congress and others evacuating the House Chamber

Baserat på det anser DoJ att saken inte bör utredas enligt 18 U.S.C. § 242
Citera
2021-09-08, 16:47
Medlem
siisters avatar
Citat:

En låst dörr är en varning, likaså en låst och barrikerad dörr. Att personer runt om kring skriker "gun" är en annan varning.
Citera
2021-09-08, 19:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av siister
En låst dörr är en varning, likaså en låst och barrikerad dörr. Att personer runt om kring skriker "gun" är en annan varning.
Samt 3 polismän som blockerade dörren men blev hotade till att flytta på sig av en uppretad sekt som ville "demonstrera fredligt" innuti senatorernas privata kammare.

Vore jag Borgmästare i DC. Skulle jag döpa en gata efter LT Byrd. Och skulle Ashli Babbits anhöriga stämma denne polisman så hoppas jag att han öppnar en gofundme-sida. Lika så Ashli Babbits anhöriga.
vilka tror ni kommer att få in mest pengar på kortast tid?

Japp. Precis. Just det.

Ashli babbit har fått erfara vad "fuck around and find out" innebär.
Bokstavligen.
Synd bara att hon valde att ge sitt liv för en orange clown som yrar om "stop the steal"mellan sina 4 Big Macs och 15 diet cokes om dagen
(Han ska ha suttit framför TVn den dagen och druckit diet coke och käkat Big Macs utan pommes eller dip enligt Michael Benders bok)
Senast redigerad av Zielinsky 2021-09-08 kl. 19:27.
Citera
2021-09-08, 21:02
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siister

Det tragikomiska i hela den här situationen är att om Babbit varit arab, brun eller svart så hade hon inte ens kommit in i byggnaden. Polisen hade klippt henne redan på gräsmattan, och samma Trumprunkare som försöker helgonförklara henne hade varit betydligt mer återhållsamma i sina glorifieringsförsök.

Men det är ju nu en gång för alla så det förhåller sig i det där landet. Vita gärningsmän kan bokstavligen inte vara terrorister. Det Amerikanska psyket, med vissa undantag, klarar inte av att rationalisera den tanken.
Citera
2021-09-08, 21:13
Medlem
Hundvisslarens avatar
Citat:

Jag kan verkligen inte förstå hur någon enda person räddades av att den obeväpnade kvinnan Babbit blev avrättad. Men du verkar förtå det på ett mycket underligt sätt. Det är okej. Jag tror inte jag kan övertyga dig om att hon var ofarlig och förtjänade att få leva. Du tror ju på fullaste allvar att hon var där för att hänga Pence och våldta Occacional Cortex.

Jag är inte förvånad över att Capitol Police "friade" en av sina egna trotjänare.

Men Babbit gav sig in i leken och jag har svårt att se att Byrd ska bli dömd för något brottsligt. Babbt får vara en martyr för frihet och kamp emot eliten.

Ingen har blivit vare sig dömd eller åtalad för "terrorbrott" efter jan 6. Sluta fantisera som en hysteriker!
Senast redigerad av Hundvisslaren 2021-09-08 kl. 21:16.
Citera
2021-09-08, 21:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hundvisslaren
Jag kan verkligen inte förstå hur.[/b]
Helt ok.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto