2021-02-18, 14:29
Medlem
Yayois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Fettot är livrädd för Ryssen. Hela hans fjantiga hournalistiska karriär har handlat om hans rädsla för Ryssland.

Du delar samma konspirationsteori som fettot.

Du företräder samma konspirationsteoriska paradigm som många högerpoulister. Och står för samma hat mot den verkliga yttrandefriheten.

Patrik Oksanen sitter i Kungliga Krigsvetenskapsakademien som är ”en oberoende institution, vars syfte är att främja vetenskap av betydelse för Sveriges försvar och säkerhet. Akademiens motto är: Fäderneslandets försvar – Mod och kunskaper.” (wikipedia) Det sitter inga konspirationsteoretiker i en sån akademi, däremot många svenska militärer och försvarsexperter.

Att det finns många konspirationsteoretiker bland de som sprider hat och hotelser mot samhället och mot andra människor anonymt på nätet är dock ingen nyhet. Vi har gott om konspirationsteoretiker på Flashback men jag är inte en av dem och jag går inte på deras lögner.

Senast redigerad av Yayoi 2021-02-18 kl. 14:31.
Citera
2021-02-18, 14:33
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yayoi
Finns ingen dom omskriven i något skvallerforum vad jag vet och Patrik Oksanen är inte åtalad för något och har inte varit. Du hittar på och smutskastar för att du ogillar hans åsikter.

Men vi vet ju redan att Oksanen är illa omtyckt bland de högerpopulister som han kritiserat för deras Rysslandskopplingar och deras bristande respekt för yttrandefriheten och demokratin. Finns det mycket lögner i skvallerforumet på Flashback om honom så är det inte förvånande mot bakgrund av detta.

Jag har refererat till Flashbacks skvallerforum. Jag har inte påstått att Oksanen är brottslig utan bara till en diskussion som förts i denna forumdel.

Att sedan det uppdagats att flera centerpartister blivit dömda för en viss typ av brott och att en av partiets toppnamn har sammanbott med en dömd person, kanske får många att undra över hur det står till med det partiet och dess medlemmar.
Citera
2021-02-18, 14:34
Medlem
Citat:
Fettot är livrädd för Ryssen. Hela hans fjantiga hournalistiska karriär har handlat om hans rädsla för Ryssland.

Du delar samma konspirationsteori som fettot.
Kan du förklara för mig vilken relevans Oksanens kroppshydda har i diskussionen om yttrandefriheten?!
Citera
2021-02-18, 14:42
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yayoi
Du företräder samma konspirationsteoriska paradigm som många högerpoulister. Och står för samma hat mot den verkliga yttrandefriheten.

Patrik Oksanen sitter i Kungliga Krigsvetenskapsakademien som är ”en oberoende institution, vars syfte är att främja vetenskap av betydelse för Sveriges försvar och säkerhet. Akademiens motto är: Fäderneslandets försvar – Mod och kunskaper.” (wikipedia) Det sitter inga konspirationsteoretiker i en sån akademi, däremot många svenska militärer och försvarsexperter.

Att det finns många konspirationsteoretiker bland de som sprider hat och hotelser mot samhället och mot andra människor anonymt på nätet är dock ingen nyhet. Vi har gott om konspirationsteoretiker på Flashback men jag är inte en av dem och jag går inte på deras lögner.

Oksanen är en konspirationsteoretiker. Men en sådan du inte gnäller på.

Selektivt bias.
Citera
2021-02-18, 14:48
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Kan du förklara för mig vilken relevans Oksanens kroppshydda har i diskussionen om yttrandefriheten?!

Får man inte kommentera kroppshyddor nu? Det finns gott om folk som kallat både Trump och Åkesson för tjocka.
Citera
2021-02-18, 14:52
Medlem
Citat:
Får man inte kommentera kroppshyddor nu? Det finns gott om folk som kallat både Trump och Åkesson för tjocka.
Ja. Och whataboutismen är också utbredd...
Citera
2021-02-18, 14:54
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:

Så just nu får man inte göra det?

Hyckleri.
Citera
2021-02-18, 15:00
Medlem
Citat:
Så just nu får man inte göra det?

Hyckleri.
Man får, om man håller sig inom lagens råmärken, skriva vad man vill. Vill man bli trovärdig ska man dock inte använda whataboutism för att undvika att svara på frågor.
Citera
2021-02-18, 15:04
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Man får, om man håller sig inom lagens råmärken, skriva vad man vill. Vill man bli trovärdig ska man dock inte använda whataboutism för att undvika att svara på frågor.

Så man får kommentera kroppshyddor? Finns det regler kring det?
Citera
2021-02-18, 15:06
Avstängd
SD vill alltså förbjuda Wikipedia, eftersom det du skriver där kan editeras eller raderas av en annan användare
Citera
2021-02-18, 15:09
Medlem
Citat:
Så man får kommentera kroppshyddor? Finns det regler kring det?
Nu var det trovärdigheten jag talade om. Hade Görings och Churchills kroppshyddor betydelse för utgången av Andra Världskriget?
Citera
2021-02-18, 15:14
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Nu var det trovärdigheten jag talade om. Hade Görings och Churchills kroppshyddor betydelse för utgången av Andra Världskriget?

Citerar:

Citat:
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in