2021-03-29, 14:52
Medlem
Finikantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Fast att hon beter sig s borde gra det lttare fr dig att g vidare. Det r lttare att g vidare med hat n med krlek. Ofrrtten du knner av finns ju bara i ditt huvud, hon har skert inte tnkt p dig p lnge.

Jag tror att mycket ligger i det du skrev sist nu fr medan jag har plgats av situationen i mnad efter mnad har hon haft det trivsamt med sin lskade sambo och helt enkelt levt i en helt annan bubbla n jag. Drfr frstr hon mig inte p ett knslomssigt plan utan suckar frmodligen bara och undrar varfr jag inte lgger den energin p att finna ngon annan istllet. Precis s r jag vertygad om att det frhller sig men hon glmmer d att det var hennes egna lgner och lftesbrott som fick mig att m s hr dligt medan en bra och lttsam vnskap hade skapat en bttre fortsttning fr bda tv. Nr man slipper oroa sig fr en relation s behver man inte heller vara lsningsfokuserad.
Citera
2021-03-29, 15:00
Medlem
Finikantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Det r ju inte dina vrderingar som r problemet. Problemet r attityden du fr nr ngon inte lever upp din moraliska standard.

Edit:

Du har startat trden "vilket rdvin ger strst chans att f ligga". Du lter ju som en hyvens kille faktiskt, med riktigt hg moral.

Ha ha Snacka om att veranalysera en enstaka trd fr den rubriken sger ingenting om hur jag beter mig mot berusade kvinnor och jag vet sjlv att jag inte har begtt sexuella vergrepp.
Citera
2021-03-29, 16:55
Medlem
RickySpanishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finikanten
S du menar att det normala r att ljuga och bryta lften medan det r onormalt att frvnta sig att vnner ska st fr vad de sagt? Fr mig r det verkligen upp- och nervnda vrlden, som om du tar hnsynslsa lgnare i frsvar medan rliga mnniskor som bryr sig anses vara konstiga.

Jag menar att mnsklig kommunikation r inte svart och vitt. Du kan sga en sak och mena det just d, men det betyder inte att du alltid kommer att knna p det sttet resten av livet.

Men du. Jag frstr att det knns jobbigt. Men du vet den dr personen som du trodde att du inte kunde leva utan? Du gr det just nu. Du verlevde.
Citera
2021-03-29, 18:29
Medlem
Citat:
Jag r ingen pedofil utan deltog bara i en diskussion med resonemang utifrn intressanta psykologiska perspektiv men med ett s knsligt mne kan det ltt bli vertolkat. Angende min "vn" s r problemet att hon har anvnt vita lgner och fullstndigt struntat i allt hon sagt och lovat och visat en total brist p medknsla. Vissa undrar d varfr jag i s fall ville vara vn med henne och svaret r nog att hon inte var sdan innan vi tog vr desdigra paus. Det r fortfarande svrt att frst frvandlingen frn uppmuntrande till hnsynsls.

Det lt nog lite annorlunda nr man lste dina trdar som du startat i ditt andra konto.
Snlla, kan du bara sluta bry dig om henne nu. Inse att det tget gtt och att ingen mnniska mste reagera och bete sig ssom du vill. Slpp det.
Citera
2021-03-29, 18:31
Medlem
Citat:
Jag tror att mycket ligger i det du skrev sist nu fr medan jag har plgats av situationen i mnad efter mnad har hon haft det trivsamt med sin lskade sambo och helt enkelt levt i en helt annan bubbla n jag. Drfr frstr hon mig inte p ett knslomssigt plan utan suckar frmodligen bara och undrar varfr jag inte lgger den energin p att finna ngon annan istllet. Precis s r jag vertygad om att det frhller sig men hon glmmer d att det var hennes egna lgner och lftesbrott som fick mig att m s hr dligt medan en bra och lttsam vnskap hade skapat en bttre fortsttning fr bda tv. Nr man slipper oroa sig fr en relation s behver man inte heller vara lsningsfokuserad.

Kan du inte bara fatta att du vergtt till att bli obehaglig i din neuros och att man inte ska vara vn med sina ex. Bara psykopater r det (om man inte har barn dock fr d mste man ha en kontakt men det har inte ni).
Citera
2021-03-29, 18:33
Medlem
Citat:
Nr ngon har begtt fysiska eller sexuella vergrepp mot ngon annan s ser alla det som sjlvklart att det ska skipas rttvisa men efter psykisk misshandel r det istllet den utsatte som blir klandrad om hen vill f upprttelse eller ser det som viktigt med en klargrande dialog. ven om lgner och brutna lften inte ingr i Sveriges Rikes Lag s handlar det om hnsynslsa brott mot det som kallas vnskap och frtroende. Fr mig personligen hade det varit mildare att bli utsatt fr ett inbrott eller mycket annat som lagfrs i vrt land fr detta frstr mitt liv.

Den enda som har makten att frstra ditt liv r du sjlv och det du lter komma t dig.
Citera
2021-03-29, 18:35
Medlem
Citat:
Tro mig, jag har kmpat hrt fr att lsa ett antal kriser som hon har skapat helt i ondan. Riktiga vnner stller upp fr varandra och bidrar till att rensa luften men hon har varje gng genast lagt locket p genom att blockera mig. Jag har kunnat acceptera nr tjejer har gjort slut av olika skl men jag kan inte leva med s flagranta lgner och brutna lften. Varfr ska jag lgga mig platt som en toffel nr det r jag som har ftt slita som ett djur fr att frska bli sams igen medan hon har nonchalerat och pratat illa om mig bakom min rygg?

Kanske hon inte vill bli sams, du r ju hoppls du tar inte in ngon som ngon annan sger till dig fr DU ska ha rtt. Skulle ocks blockat dig om jag varit henne.
Citera
2021-03-29, 18:41
Moderator
Maviels avatar
Hon vill inte ha ngon relation med dig. Vare sig vn eller annat. Hon har visat det tydligt genom att blockera dig p alla medier. Att d skriva till hennes jobbmejl r ett vertramp.

Du mste frst att hon inte tycker ni har ngot ouppklarat. Hon vill inte ha en vnskap. Hon vill att du ska lmna henne ifred.

Var tacksam fr det ni hade, glm henne nu och g vidare.
Citera
2021-06-12, 10:53
Medlem
Finikantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av --cory
Kanske hon inte vill bli sams, du r ju hoppls du tar inte in ngon som ngon annan sger till dig fr DU ska ha rtt. Skulle ocks blockat dig om jag varit henne.

Vad d "inte tar in ngot som ngon annan sger till dig"?? Hon sade tv gnger under samma samtal att hon tar vr vnskap p allvar nu och lovade mig bde muntligt och skriftligt att inte blockera mig igen men gjorde det nd fr att jag frgade om hon hade rgat glmma mobilen hemma den aktuella dagen? Hur kan du tycka att hennes falskhet och oplitlighet var okej medan min strvan efter frsoning var fel?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in