Citat:
Ursprungligen postat av
Finikanten
Till saken hör att hon lovade flera gånger, både muntligt och skriftligt att inte blockera mig igen och detta borde hon naturligtvis stå för precis som hennes fina ord om att hon tog vår vänskap på allvar. Rent formellt finns det förstås ingen vänskapslag men varför ska jag behöva acceptera brutna löften och hänsynslöst beteende? Försvarar du egoism och brist på medkänsla? Är det okej att inte ansvar för vad man sagt och lovat?
Hon är inte skyldig dig ett skit.
Frågan är snarare vem du tror att du är, som anser att en annan människa är skyldig att fortsätta att upprätthålla en kontakt med dig, oavsett hur du beter dig och behandlar den andra personen (en person som du uppenbarligen trakasserar)?
Är det någon som är egoistisk, visar brist på medkänsla och narcissism så är det du.
Om du nu brydde dig om henne så hade du respekterat att hon inte vill ha med dig att göra och lämnat henne i fred. Jag kan garantera dig att ju mer du håller på och fortsätter att kontakta henne, trots att hon upprepade gånger bett dig att låta bli, desto mer växer hennes avsky och förakt gentemot dig.
Det bevisar bara att du inte respekterar henne ett dugg. Allt som räknas är din vilja.
Hon har dessutom polisanmält dig flera gånger. Är inte det tillräckligt för att du ska fatta hinten, att du ska ge fan i att kontakta henne, så vad kan hon då möjligtvis göra för att du ska få in i skallen att hon absolut inte vill ha med dig att göra?
Har du något svar på det? (som inte innefattar att hon måste ta kontakt med dig igen och förklara något för dig, för det är precis så ni stalker-psykfall brukar resonera, att allt löser sig bara hen tar kontakt igen och "löser" situationen, fastän det är precis tvärtom. Det enda det gör är att förvärra er besatthet).
Du är en stalker med vanföreställningar. Hon har en pojkvän som hon älskar samt att hon upprepade gånger polisanmäler dig då hon inte vill veta av dig.
Inser du vad du utsätter henne för när du tvingar henne att dra in polisen? Fattar du inte att du har gått för långt när hon behöver ta till så dramatiska åtgärder? Tror du att någon tycker det är kul att behöva blanda in polisen?
Du gör henne obekväm. Respektera det och sluta trakassera människan.