2021-02-13, 18:43
Medlem
Finikantens avatar
I slutet av november 2019 blev jag sviken fr 5:e eller 6:e gngen av en s kallad vn som slutligen brt med mig helt. Sklet var att jag skrev till hennes jobbmejl och undrade om hon hade rkat glmma sin mobil den aktuella dagen eftersom hon inte ens hade lst mitt sms frn dagen fre. Trots att stmningen mellan oss hade blivit bttre n p lnge s polisanmlde hon mig d fr "ofredande" (helt sjukt och jag har fortfarande inte ftt ngon frklaring). Nr jag sedan skrev brev i syfte att rensa luften och frsonas s polisanmlde hon mig istllet igen. Jag har mtt vldigt dligt i 2 rs tid nu fr jag kan bara inte frst hur man kan bete sig s hjrtlst mot en vn och srskilt inte av s mrkliga skl.

Nu vet jag sedan tidigare att det finns ngra av er som verkar ha gjort till er livsuppgift att kritisera personer som har sdana hr problem och vnder allt emot oss. Vi anses vara konstiga och respektlsa "stalkers" bara fr att vi frtvivlat har frskt lsa en ondig konflikt som motparten snarare tycks vilja behlla. Snlla lgg er inte i den hr gngen fr ni tillfr ingenting av vrde. Jag kommer tyvrr inte vidare fr sorgen och bitterheten bryter ner mig och det rcker inte med att bara skriva ngot i stil med att jag mste skita i henne nu. Hur konstigt det n lter s tycker jag fortfarande om den person jag trodde mig ha lrt knna men hatar den hon blev.

Kan ngon tipsa mig om hur man blir av med bitterheten?
Citera
2021-02-13, 18:52
Medlem
Tarrous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finikanten

Samtalsterapi. Skriver du mejl vars innehll resulterar i polisanmlan har du problem.
Citera
2021-02-13, 18:54
Medlem
dwgs avatar
Var ni vnner lngre eller trodde du att ni var vnner och hon inte ville veta av dig. Och till slut trttnade hon och polisanmlan var ett faktum.

Varfr lta p gammalt skit, vnd blad och g vidare
Citera
2021-02-13, 18:56
Medlem
Gudochhanssons avatar
Jag tnker att du br kontakta en psykolog, vill sga om saken gr t dig djupt. Att lyfta saker och ting.
Citera
2021-02-13, 18:56
Medlem
Silverfiskarnas avatar
Man undrar ju vad den dliga stmningen innan november 2019 berodde p och vad du gjort mer n att skriva till din "skallade" vns jobbmail. Det krvs lite mer n s fr att en anmlan om ofredande inte ska lggas ner per omgende.

Annars r det bara att sluta tnka p henne, bara ska man inte sga d det kanske inte r s ltt. Men har du mtt dligt i tv mste du rannsaka dig sjlv och komma till insikt att det r dags att g vidare, speciellt om det bara handlar om en "skallad" vn. Att vara bitter ver det hr kommer inte leda dig framt i livet. Har du ingen annan vn du kan tala med?
Citera
2021-02-13, 18:57
Orsaken till att det blev s hr, r att under hela tiden du knde henne s hade du strre utbyte av henne n tvrtom. Hon hade fler och eller andra vnner, eller uppskattade inte dig lika mycket som du uppskattade henne. Hon vrdesatte inte dig som du ville att hon skulle gra. Ditt umgnge var inte riktigt vad hon skte.

Oavsett hur det var s tog du mer av henne n vad du gav tillbaka. Hade hon uppskattat dig mer s hade du inte hamnat i den hr bittra sitsen.
Du har inget ut av att knna negativa knslor s som bitterhet, s det fr du helt enkelt bara slppa. Att vara bitter r ett tecken p den brist du har. Bitterhet r fr vrigt tecken p lowlife.
Citera
2021-02-13, 18:58
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Du ni kanske lste varandra fel helt enkelt.

Jobbigt nr gammal skit bara ligger och gnager. Hur r dina relationer i dag? End konkreta rd (egna erfarenheter) r KBT och att visa alla som gjort sig ofrrtt genom att bli ngot. Allt som varit r som det r. Du kan inte pverka det.
Citera
2021-02-13, 19:05
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Vad r det som r s speciellt med henne som gr att du inte kan slppa henne?

Hon gjorde en ljlig handling anser jag. Hon verkar ltt krnkt som mste belasta farbror bl med en skit sak som hon bara kunde ha ignorerat om hon inte hade velat haft vidare kontakt.

Frstr att du knner dej bitter. Men frsk slppa taget om henne. Vilken vill ha med en sn ljlig individ att gra med.
Citera
2021-02-13, 19:23
Medlem
ChuchuJellys avatar
Du frstod tydligen inte hennes signaler. Om hon anmlde dig mste hon redan ha frvarnat om att hon inte lngre vill ha kontakt, att du trots det vljer att kontakta henne EN GNG TILL efter anmlan sger mycket om din brist p att frst personliga grnser. Du har svrt att slppa henne, jag antar att du var ganska besatt av henne under tiden ni var vnner och att du var alldeles fr p, p grnsen till obehaglighet.

Du anvnder begreppet stalker, du frstr p ngon niv nd att ditt beteende inte r normalt. Andra mnniskor r inte skyldiga dig en lsning p ngot du uppfattar vara en konflikt. Det kan vara s att du passerat en grns som andra mnniskor helt enkelt inte accepterar, det r inte en konflikt som gr att lsas fr att du vill behlla den vnskapen. Lsningen p den konflikten r ngot som den andra personen mste vara med p, om lsningen p det problemet r att personen inte vill ha med dig lngre att gra mste du faktiskt acceptera det. Den andra personen r inte skyldig dig ett jota. Men om du fortfarande insisterar p att skicka meddelanden och trakassera personen r det faktiskt dig det r fel p.

Andra mnniskor r inte skyldiga dig frstelse fr ditt sociala handikapp. S genersa r de flesta mnniskor inte, ven om det finns undantag.
Citera
2021-02-13, 19:23
Medlem
theshades avatar
Vad var det fr konflikt du frskte lsa?
Har hon sagt konkret att hon inte vill ha kontakt med dig mer, innan du skickade dina sms, mail och brev? Det r tv ganska viktiga frgor som behver svar.

Hennes beteende r faktiskt naturligt om hon inte vill lsa konflikten och istllet avsluta relationen. D har man ingen rtt att frska vertyga eller frklara eller ngonting.

Jag har sjlv blivit dissad av en tjej och jag "hll likaom inte med" om anledningen och knner mig bitter av och till nr tankarna p henne dyker upp. Men har det gtt tv r sedan s lter det som att du tillter dig att grma dig och sitta och lta detta.

Du knner dig orttvist behandlad och kanske har blivit det ocks men faktum r ju att hon inte vill ha dig i sitt liv s frsk arbeta med att acceptera lget, istllet fr att lta. Sk hjlp hos psykolog och prata av dig.
Citera
2021-02-13, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finikanten
I slutet av november 2019 blev jag sviken fr 5:e eller 6:e gngen av en s kallad vn som slutligen brt med mig helt. Sklet var att jag skrev till hennes jobbmejl och undrade om hon hade rkat glmma sin mobil den aktuella dagen eftersom hon inte ens hade lst mitt sms frn dagen fre. Trots att stmningen mellan oss hade blivit bttre n p lnge s polisanmlde hon mig d fr "ofredande" (helt sjukt och jag har fortfarande inte ftt ngon frklaring). Nr jag sedan skrev brev i syfte att rensa luften och frsonas s polisanmlde hon mig istllet igen. Jag har mtt vldigt dligt i 2 rs tid nu fr jag kan bara inte frst hur man kan bete sig s hjrtlst mot en vn och srskilt inte av s mrkliga skl.

Nu vet jag sedan tidigare att det finns ngra av er som verkar ha gjort till er livsuppgift att kritisera personer som har sdana hr problem och vnder allt emot oss. Vi anses vara konstiga och respektlsa "stalkers" bara fr att vi frtvivlat har frskt lsa en ondig konflikt som motparten snarare tycks vilja behlla. Snlla lgg er inte i den hr gngen fr ni tillfr ingenting av vrde. Jag kommer tyvrr inte vidare fr sorgen och bitterheten bryter ner mig och det rcker inte med att bara skriva ngot i stil med att jag mste skita i henne nu. Hur konstigt det n lter s tycker jag fortfarande om den person jag trodde mig ha lrt knna men hatar den hon blev.

Stesolid, mycket stesolid, i typ 1-2 veckor.
Citera
2021-02-13, 19:30
Medlem
Finikantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dwg
Var ni vnner lngre eller trodde du att ni var vnner och hon inte ville veta av dig. Och till slut trttnade hon och polisanmlan var ett faktum.

Varfr lta p gammalt skit, vnd blad och g vidare

Frst dejtade vi under ett r och tyckte mycket om varandra ven om hon vid ngot tillflle reagerade vldigt starkt och lnge p att en tidigare tjejkompis till mig rkade befinna sig p samma stlle nr vi skulle fira Valborg. Hon fick helt ogrundat fr sig att jag hade tagit med henne dit fr att gra tjejkompisen svartsjuk. Det spelade ingen roll vad jag sade fr hon hade redan bestmt sig fr att det mste ligga till p det viset. Men senare blev vi vnner igen. Nr vi tog en paus fr att reflektera ver vr relation s trffade hon en annan man som hon blev blixtfrlskad i. Jag hade d verkligen brjat lska henne men var nd instlld p att frska fungera som vnner. ven hon sade att det var en bttre id n att fortstta vr krleksrelation. Sedan insg jag att det bara var tomma ord fr hon svek mig vid minsta vertolkning och brydde sig aldrig om att kolla med mig om hon hade frsttt mig p rtt stt. Direkt blockering var hennes stt att lsa sm dispyter vilket gjorde att jag mste ta till brev fr att frska f henne att frst mig s att vi kunde bli vnner igen. Hon brydde sig dock aldrig om vad jag skrev och pekade ut mig som en stalker bara fr att jag kmpade fr vr vnskapsrelation. Att det var hon som skapade konflikterna var tydligen inte s viktigt.

Jag kunde inte ta in att samma kvinna som jag lskade hade blivit frvandlad till en samvetsls hxa s drfr trodde jag att hon bara inte hade frsttt mig. Det fick mig att skriva nnu tydligare brev men hon "brydde sig" frst nr jag stod ga mot ga med henne. S vi frskte igen vilket bara ledde till nya svek o s v. Vem som helst skulle ha blivit lite fucked upp av det beteendet. Med facit i hand borde jag frsts ha brutit kontakten men det dr blev en eskalerande utveckling och jag kunde som sagt inte begripa varfr hon hll p sdr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in