Citat:
Ursprungligen postat av
yokisuci
Varför skulle du behöva någon myndighet för uthyrning? Vi har det inte idag och ser verkligen inte varför det skulle behövas framöver. Det är inte staten jag skulle vara orolig för, utan de privata företagen och de agerar.
Hittade först inte vad "You'll own nothing and you'll be happy" var ifrån, men hittade att det kom från WEF själva med deras åtta förutsägelser. I den punktlistan hittade jag detta
Jag tittade lite närmare på det som jag ser det verkar de bara vilja sträva åt tjänster och hyra blir norm istället för att äga. Ser faktiskt överhvudtaget inte varför du inte skulle kunna starta ett AB och sälja varor. Varför skulle du vara hindrat från att göra det?
Vet du vad EU handlade om från första början?
Om ett handelssamarbete. Det skulle ALDRIG bli mer än ett handelssamarbete sa man.
EU är idag ett överstatligt organ som bestämmer om lite allt och ingenting.
Med det sagt, vet du vad The Great Reset öht handlar om? På 70-talet slutade man backa valutorna mot Guld, utan det blev startskottet på att regeringar kunde trycka på en knapp och så wips dök massa pengar upp på statens konto. Detta håller nu på att fallera.
Ser du inte risken i att The Great Reset blir startskottet till, låt säga en gemensam världsvaluta som styrs av en centralmakt, som i ett gott syfte (att fixa ett system som färre och färre människor tror på), utvecklas till att bli en Storebror utan dess like?
Särskilt med tanke på att deras "visioner", bland annat den du länkade, är enligt mig precis så som en förskönad propaganda-version utav 1984 skulle se ut. Vad tycker du själv om det fetstilade?
Citat:
Ursprungligen postat av
yokisuci
Inget av det. Så som det är just nu har det uppstått genom att företag erbjuder tjänster som är smidiga men där gemene man helt missat det enorma insamlandet av data som pågår. Detta i kombination med att vi har politiker som helt enkelt valt att inte bry sig om det, är okunniga och i bästa fall bara inte förstår konsekvenserna av att tech-jättar kan utesluta röster helt efter vad de känner för.
Kombinera detta med en massiv åsiktskorridor (får du behålla jobbet om du uttrycker dig kritiskt om Black Lives Matter eller Pride-rörelserna?) och så börjar det. Jag förstår inte riktigt hur du kan säga "inget av det" då det i mina ögon ser ut som en fortsättning på mitt alternativ nr 1.