2021-02-02, 13:36
Medlem
Allcopsarebastardss avatar
Så i framtiden kommer vi alltså:

ha tagit emot 1 miljard immigranter. Vilket såklart är nödvändigt för klimatet enligt agendan.

Äta insekter. Och att äta kött kommer ses som en belöning tydligen. Undrar vad som menas med det?

Vi kommer inte äga ett piss och vi kommer hyra saker som kommer levereras till oss med en drönare så fort vi vill ha det.

Vi kommer ha ett social credit score system som i Kina. Pratar du fel om agendan så blir det inga insekter för dig

allt står på hemsidan
Citera
2021-02-02, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yokisuci
Varför skulle du behöva någon myndighet för uthyrning? Vi har det inte idag och ser verkligen inte varför det skulle behövas framöver. Det är inte staten jag skulle vara orolig för, utan de privata företagen och de agerar.

Hittade först inte vad "You'll own nothing and you'll be happy" var ifrån, men hittade att det kom från WEF själva med deras åtta förutsägelser. I den punktlistan hittade jag detta

Jag tittade lite närmare på det som jag ser det verkar de bara vilja sträva åt tjänster och hyra blir norm istället för att äga. Ser faktiskt överhvudtaget inte varför du inte skulle kunna starta ett AB och sälja varor. Varför skulle du vara hindrat från att göra det?

Vet du vad EU handlade om från första början?
Om ett handelssamarbete. Det skulle ALDRIG bli mer än ett handelssamarbete sa man.

EU är idag ett överstatligt organ som bestämmer om lite allt och ingenting.

Med det sagt, vet du vad The Great Reset öht handlar om? På 70-talet slutade man backa valutorna mot Guld, utan det blev startskottet på att regeringar kunde trycka på en knapp och så wips dök massa pengar upp på statens konto. Detta håller nu på att fallera.

Ser du inte risken i att The Great Reset blir startskottet till, låt säga en gemensam världsvaluta som styrs av en centralmakt, som i ett gott syfte (att fixa ett system som färre och färre människor tror på), utvecklas till att bli en Storebror utan dess like? Särskilt med tanke på att deras "visioner", bland annat den du länkade, är enligt mig precis så som en förskönad propaganda-version utav 1984 skulle se ut. Vad tycker du själv om det fetstilade?

Citat:
Ursprungligen postat av yokisuci
Inget av det. Så som det är just nu har det uppstått genom att företag erbjuder tjänster som är smidiga men där gemene man helt missat det enorma insamlandet av data som pågår. Detta i kombination med att vi har politiker som helt enkelt valt att inte bry sig om det, är okunniga och i bästa fall bara inte förstår konsekvenserna av att tech-jättar kan utesluta röster helt efter vad de känner för.

Kombinera detta med en massiv åsiktskorridor (får du behålla jobbet om du uttrycker dig kritiskt om Black Lives Matter eller Pride-rörelserna?) och så börjar det. Jag förstår inte riktigt hur du kan säga "inget av det" då det i mina ögon ser ut som en fortsättning på mitt alternativ nr 1.
Citera
2021-02-02, 13:55
Citat:
Ursprungligen postat av Morgonsolen200
Om ett handelssamarbete. Det skulle ALDRIG bli mer än ett handelssamarbete sa man.

Med det sagt, vet du vad The Great Reset öht handlar om? På 70-talet slutade man backa valutorna mot Guld, utan det blev startskottet på att regeringar kunde trycka på en knapp och så wips dök massa pengar upp på statens konto. Detta håller nu på att fallera.

Ser du inte risken i att The Great Reset blir startskottet till, låt säga en gemensam världsvaluta som styrs av en centralmakt, som i ett gott syfte (att fixa ett system som färre och färre människor tror på), utvecklas till att bli en Storebror utan dess like? Särskilt med tanke på att deras "visioner", bland annat den du länkade, är enligt mig precis så som en förskönad propaganda-version utav 1984 skulle se ut. Vad tycker du själv om det fetstilade?

Kombinera detta med en massiv åsiktskorridor (får du behålla jobbet om du uttrycker dig kritiskt om Black Lives Matter eller Pride-rörelserna?) och så börjar det. Jag förstår inte riktigt hur du kan säga "inget av det" då det i mina ögon ser ut som en fortsättning på mitt alternativ nr 1.

Tämligen logiskt klara planer. Mänskligheten behöver tämjas, och centralstyrning är bästa metoden. Tycker du världen fungerar bra idag med krig och elände?
Citera
2021-02-02, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allcopsarebastards
https://www.youtube.com/watch?v=uPYx12xJFUQ
Denna video kom ut för en vecka sedan av World Economic Forum

"It’s why the World Economic Forum is calling for a new form of capitalism, one that puts people and planet first, as we come together to rebuild the world after COVID-19."

Dom säger också att "capitalism as we know it is dead"

man vill byta till en ny sorts "kapitalism" och ser pandemin som ett jättebra läge tydligen
En som sätter välmående före tillväxt.

Vad tycks om detta?

Vem ska äga allt? Gissar på Soros och hans stam.
Citera
2021-02-02, 13:57
Medlem
Citat:

Det är det Liberala Imperiet som kan trycka obegränsat med pengar.
Citera
2021-02-02, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Tämligen logiskt klara planer. Mänskligheten behöver tämjas, och centralstyrning är bästa metoden. Tycker du världen fungerar bra idag med krig och elände?

Om jag tycker världen fungerar bra som den sköts? Nej. Tror jag världen kommer fungera bättre av att människorna som sköter det just nu får ännu mer makt? Behöver jag svara på denna fråga?

Centralstyrning bästa metoden, har Nordkorea det bästa styret enligt dig?
Citera
2021-02-02, 14:02
Citat:
Har aldrig sagt att han är ond. Frågan är varför han köper all jordbruksmark även fast han varken vet ett piss om att vara bonde. och investerar miljoner i vaccin är också konstigt. Var det inte han som tog patent på covid vaccinet?

Kanske dags för dig att trappa ner på din vinare ,bag in box?

Klart du har. Det finns ganska mycket upplysningar på nätet om varför Gates köper mark. Han har bl a ägnat sig en hel del åt smarta grödor i Afrika. Gates tänker bygga en smart city i Arizona.

Ditt skrivande och hela den här tråden visar klart och tydligt varför pöbelstyre är dåligt och varför dårar (som du t ex) som driver fram sådana här lynchmobbar bör censureras innan ni får saker och ting att gå för långt.
Citera
2021-02-02, 14:03
Medlem
Klanledarens avatar
Citat:
Så i framtiden kommer vi alltså:

ha tagit emot 1 miljard immigranter. Vilket såklart är nödvändigt för klimatet enligt agendan.

Äta insekter. Och att äta kött kommer ses som en belöning tydligen. Undrar vad som menas med det?

Vi kommer inte äga ett piss och vi kommer hyra saker som kommer levereras till oss med en drönare så fort vi vill ha det.

Vi kommer ha ett social credit score system som i Kina. Pratar du fel om agendan så blir det inga insekter för dig

allt står på hemsidan
I slutändan konsumera med ditt social credit score som bestäms av centraldatorn (AI) med bättre vetande. Pengar behövs inte. Man får hoppas makteliten släpper sin topp position och börjar med 0 i systemet.
Citera
2021-02-02, 14:07
Citat:
Om jag tycker världen fungerar bra som den sköts? Nej. Tror jag världen kommer fungera bättre av att människorna som sköter det just nu får ännu mer makt? Behöver jag svara på denna fråga?

Centralstyrning bästa metoden, har Nordkorea det bästa styret enligt dig?

Singapore är världens bäst fungerande stat, men det är skillnad på att styra en stat och en värld. Singapore är anpassad till dagens omständigheter, det behöver inte en centralstyrd värld vara. Jag tror dessutom att WEF's planer främst ska ses som långtgående utopiska ambitioner, jag tror inte att det är där vi hamnar i slutändan.

Världen behöver dock mer centralstyrning för att vi ska kunna få slut på krig och allokera om resurser från militär forskning till humanitär forskning.
Citera
2021-02-02, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Jag tror dessutom att WEF's planer främst ska ses som långtgående utopiska ambitioner, jag tror inte att det är där vi hamnar i slutändan.

Världen behöver dock mer centralstyrning för att vi ska kunna få slut på krig och allokera om resurser från militär forskning till humanitär forskning.

Du får nog kolla lite nogrannare på vilka det är som är med på de där mötena. Hur många mäktigare människor tror du det finns?
Citera
2021-02-02, 14:14
Citat:
Ursprungligen postat av Klanledaren
I slutändan konsumera med ditt social credit score som bestäms av centraldatorn (AI) med bättre vetande.

Med andra ord ett meritokratiskt system som gynnar den som uppför sig och missgynnar kriminella och antisociala element. Kinas social credit-system kommer att bli ett globalt system. Många skriver då att eliten vill ha absolut makt, men handlar det om absoluta maktsträvanden eller handlar det om att förbättra världen? Hur ska man kunna förändra världen om man inte har kontroll över den?
Citera
2021-02-02, 14:15
Citat:
Du får nog kolla lite nogrannare på vilka det är som är med på de där mötena. Hur många mäktigare människor tror du det finns?

Jag har följt detta i tjugo år, och också skrivit ganska mycket om det här på Flashback.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in