Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-02-01, 23:04
Medlem
Allcopsarebastardss avatar
https://www.youtube.com/watch?v=uPYx12xJFUQ
Denna video kom ut för en vecka sedan av World Economic Forum

"It’s why the World Economic Forum is calling for a new form of capitalism, one that puts people and planet first, as we come together to rebuild the world after COVID-19."

Dom säger också att "capitalism as we know it is dead"

man vill byta till en ny sorts "kapitalism" och ser pandemin som ett jättebra läge tydligen
En som sätter välmående före tillväxt.

Vad tycks om detta?
Senast redigerad av Allcopsarebastards 2021-02-01 kl. 23:13.
Citera
2021-02-01, 23:13
Medlem
Det är kul hur vi betalar 75% skatt men alla låtsas som att vi lever under kapitalism?
Citera
2021-02-01, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 14329
Det är kul hur vi betalar 75% skatt men alla låtsas som att vi lever under kapitalism?
Well kapitalism är ju privat ägande och det har vi ju fortfarande men jag fattar vad du menar
Citera
2021-02-01, 23:20
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Bara kolla på mängden likes jämfört med dislikes och läs kommentarerna så ser du vad vanligt folk tycker om planen.
Citera
2021-02-01, 23:26
Medlem
"You will own nothing and you will be happy" Säger också World Economic Forum i en annan video.
Deras idé är att vi inte ska äga någonting och hyra allt.

Can you rent everything you need in life: av World Economic Forum
https://www.youtube.com/watch?v=Kpz6K1sSIPY
Citera
2021-02-01, 23:28
Medlem
Bara de inte ändrar på finansiella systemet och aktiemarknaden samt obligations och derivatmarknaden så är det lugnt från min sida.

och självklart måste företagandet förbli pecis som den är, dvs inte massa ändringar etc.
Citera
2021-02-01, 23:31
Medlem
Allt står på deras hemsida! Precis allt: https://www.weforum.org/events/the-davos-agenda-2021

Angela Merkel och Xi Jinping är bland annat med på denna idé och är stolt huvudansikten på sidan.
Samt Singapore, Indien, och Syd Afrikas ledare och UN:s generalsekreterare. Samt presidenten av European central bank

Dom är inte lite fräcka inte! Dom skriver ut planen rakt framför näsan på oss.
Citera
2021-02-01, 23:32
Medlem
Vem har röstat för detta igentligen? inte jag iallafall. Inte någon jag känner heller. Vem har bestämmt detta?
Citera
2021-02-01, 23:35
Medlem
https://www.weforum.org/agenda/2016/...d-change-2030/

Detta är så jävla sjukt. Detta är vad dom skriver:

"Welcome to the year 2030. Welcome to my city - or should I say, "our city". I don't own anything. I don't own a car. I don't own a house. I don't own any appliances or any clothes"
Citera
2021-02-01, 23:38
Medlem
Vi kommer alla bli slavar helt enkelt. Vi får inte äga någonting, alltså är vi slavar.

Ser redan fram emot detta!
Citera
2021-02-01, 23:50
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allcopsarebastards
Vi kommer alla bli slavar helt enkelt. Vi får inte äga någonting, alltså är vi slavar.

Ser redan fram emot detta!

Citat:
Ursprungligen postat av Allcopsarebastards
Vem har röstat för detta igentligen? inte jag iallafall. Inte någon jag känner heller. Vem har bestämmt detta?

Våra kapitalistiska överherrar.

I kapitalismen så är ägande makt och inflytande så det är inte så konstigt att de rikaste vill ta det lilla vi har ifrån oss och hyra det tillbaka till oss för en go profit.
Citera
2021-02-01, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaHotcakes
Våra kapitalistiska överherrar.

I kapitalismen så är ägande makt och inflytande så det är inte så konstigt att de rikaste vill ta det lilla vi har ifrån oss och hyra det tillbaka till oss för en go profit.

Låter inte riktigt som kapitalism om jag ska vara ärlig... Inget privat ägande. Man äger ingenting. Förutom staten eller eliten då. Alltså planekonomi.

Om du inte visste det så är kommunism gjord för att eliten ska kunna styra folket. Alltså dom rika. Alla ska ha det lika dåligt förutom dom rikaste.
Senast redigerad av Allcopsarebastards 2021-02-02 kl. 00:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in