• 1
  • 2
2021-01-31, 19:58
Medlem
Igår var jag hemma hos en vän o käkade tacos. Han bjöd på guacamole utan creme fraise. Har någon ätit detta innan? Jag vågade inte påpeka att han glömt en av de viktigaste ingredienserna då jag inte var säker på om det var medvetet eller inte. Vad tror ni? Skulle jag ha kunnat påpeka detta eller är det vanligt att folk inte har i creme fraise?
Citera
2021-01-31, 20:01
Medlem
belle.indifferences avatar
Han bjöd nog på det för att han tycker att det är godast.
Jag har ätit det, ja. Vet inte om det kallas guacamole dock? Men jag har fått det flera ggr på
mexikanska restauranger. Så det skulle inte förvåna mig om det är the real deal snarare. Men vad vet jag
Nej, jag tycker inte att man ska säga till folk att blanda i andra saker när de bjuder.
Citera
2021-01-31, 20:03
Medlem
F.Hansens avatar
Den blir inte bättre av creme fraiche, den blir lösare och avokadosmaken blir utspädd.

Då är det bättre att ha creme fraiche för sig eftersom den ger en fräsch syrligt kylande smak.
Citera
2021-01-31, 20:05
Medlem
Triplefaces avatar
Det är vanligt att inte ha i Creme fraiche. Testa googla på recept på guacamole så kommer du se det. Så det var förmodligen medvetet. Bra att inte påpeka sånt, det skulle ses som väldigt oförskämt.

Jag brukar dock ha i det, tycker också att det blir godare.
Citera
2021-01-31, 20:06
Medlem
Sereenas avatar
Guacamole innehåller aldrig creme fraiche utan det är endast mosad avokado med kryddor (oftast lime, chili och koriander).

Har du creme fraiche i så är det inte guac längre utan nån annan variant av avokadodip.
Citera
2021-01-31, 20:09
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F.Hansen
Den blir inte bättre av creme fraiche, den blir lösare och avokadosmaken blir utspädd.

Då är det bättre att ha creme fraiche för sig eftersom den ger en fräsch syrligt kylande smak.

Helt klart, guacen för sig, creme fraiche för sig, och en rejäl skål med hemgjord pico de gallo
Citera
2021-01-31, 20:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sphyrna
Igår var jag hemma hos en vän o käkade tacos. Han bjöd på guacamole utan creme fraise. Har någon ätit detta innan? Jag vågade inte påpeka att han glömt en av de viktigaste ingredienserna då jag inte var säker på om det var medvetet eller inte. Vad tror ni? Skulle jag ha kunnat påpeka detta eller är det vanligt att folk inte har i creme fraise?

Din vän gjorde helt rätt.
Om du har i cremefraiche så är det inte guacamole, då får du kalla det avocadoröra istället.

Guacamole innehåller avocado, lime, tomat, vitlök, koriander, gul lök och eventuellt jalapeño.
Citera
2021-01-31, 20:17
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cdec
Din vän gjorde helt rätt.
Om du har i cremefraiche så är det inte guacamole, då får du kalla det avocadoröra istället.

Guacamole innehåller avocado, lime, tomat, vitlök, koriander, gul lök och eventuellt jalapeño.

Tom tomat, lök och vitlök är icke-standard ingredienser, originalet är lime, chili och koriander.
Citera
2021-01-31, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sphyrna

vem fan har creme fraishe i guacamolen? Endast korkade svenskar som förstör tacos på alla möjliga sätt, köttfärsås i tacos och dylikt. Åk till Mexiko och upplev riktig tacos istället för skiten ni försöker leka coola med.
Citera
2021-01-31, 20:24
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Ingen CF i Guac, tack. Gräddfil eller yoghurtsås med vitlök på sidan.
Citera
2021-01-31, 20:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Tom tomat, lök och vitlök är icke-standard ingredienser, originalet är lime, chili och koriander.

Nej.
En autentisk guacamole innehåller tomat, gul lök och vitlök.
Citera
2021-01-31, 20:51
Medlem
F.Hansens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Helt klart, guacen för sig, creme fraiche för sig, och en rejäl skål med hemgjord pico de gallo

Oh yeah :P
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in