• 4
  • 5
2021-02-02, 23:45
Medlem
Hamleyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Det har jag inte skrivit. Om du citerar mig så se till att läsa det du citerar.

Sorry jag läste fel
Citera
2021-02-03, 23:12
Medlem
Nej, han gjorde nog inte fel. Jag har aldrig i creme fraiche. Det ska vara utan.
Citera
2021-02-09, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sphyrna
Igår var jag hemma hos en vän o käkade tacos. Han bjöd på guacamole utan creme fraise. Har någon ätit detta innan? Jag vågade inte påpeka att han glömt en av de viktigaste ingredienserna då jag inte var säker på om det var medvetet eller inte. Vad tror ni? Skulle jag ha kunnat påpeka detta eller är det vanligt att folk inte har i creme fraise?

Jag tycker det verkar konstigt att ha creme freiche i guacamolen. Då späder man ju bara ut det goda. Om man gör rätt kyddning och har bra avokado tycker jag definitivt att det blir en godare röra utan creme freiche, men ska sägas att jag nog aldrig smakat med creme freiche
Citera
2021-02-09, 20:28
Medlem
Mangelinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sphyrna
Igår var jag hemma hos en vän o käkade tacos. Han bjöd på guacamole utan creme fraise. Har någon ätit detta innan? Jag vågade inte påpeka att han glömt en av de viktigaste ingredienserna då jag inte var säker på om det var medvetet eller inte. Vad tror ni? Skulle jag ha kunnat påpeka detta eller är det vanligt att folk inte har i creme fraise?
Med jordgubbscreme vet jag inte , men creme fraiche tar bort smaken av den milda avocadon. INTE att rekommendera!
Finns bara EN anledning att göra det; om man inte har råd att köpa avocado och vill späda ut det. Men då kan man lika gärna trycka i sig ärtsoppa eller blodpudding
Senast redigerad av Mangelina 2021-02-09 kl. 20:35.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in