2024-04-23, 15:26
Medlem
Faltas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MepheGreven
Jag klev tillbaka till benzo. Hade tagit mitt liv annars. 13 år opiater plus benzo. Fentanyl är. En barnlek Jämfört med benzo. Känns som en helt annan värld "som det egentligen är* allt kommer med en storm av ångest och allt man gjort och dämpat bort. Akta er för detta preparat. Stessolid eller alpra slitsamma du får ett helvete som djävulen själv mönstrat.

Allt beror på hur du är som person. Och längden du kört. Trappa ner är en bra. Ide. Men du blir krossad endå. Gaba och lyrica efter kramp sessionen är en hjälp. Samt alkohol i nödvärn
Tack för en fruktansvärd beskrivning. En sak som jag undrar över. Varför pratas det inte i media om Benso? Det verkar ju vara värre at än vad morfin och metadon. Har en känsla av att 100k tals människor i Sverige är beroende av bensodiazepiner.
Citera
2024-04-24, 06:15
Medlem
Jag vaknar upp med svåra muskelspänningar och extremt tryck och smärta i huvudet efter jag slutade med benzo för ca 10 månader sedan. Det känns som musklerna har spänts sig hela natten. Någon i utsättning som haft liknande?
Citera
2024-04-27, 15:56
Medlem
Finns det någon bra klinik som har koll på detta.i Sverige? Jag är typ 10 månader utan och blir mycket sämre. dagarna spenderas på golvet med anfall
Citera
2024-04-27, 20:53
Medlem
Lifestealers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fakbenzo
Finns det någon bra klinik som har koll på detta.i Sverige? Jag är typ 10 månader utan och blir mycket sämre. dagarna spenderas på golvet med anfall

Hur länge åt du benso?
Citera
2024-04-28, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lifestealer
Hur länge åt du benso?

3 veckor
Citera
2024-04-28, 14:52
Medlem
Har något börjat med en antidepressiv i utsättning/avtändning? Jag är djupt nere nu. Rasat 8 kilo på 3 veckor
Citera
2024-04-28, 14:56
Medlem
Lifestealers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fakbenzo
3 veckor

Låter ju lite konstigt att du har avtändning 10 månader efter ett användande på ynka 3 veckor.
Citera
2024-04-28, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lifestealer
Låter ju lite konstigt att du har avtändning 10 månader efter ett användande på ynka 3 veckor.

Det är väldigt sällsynt men det kan hända.
Citera
2024-04-29, 21:12
Medlem
Har käkat alprazolam (blåa ksalol) serbiska kopior som finns ute på gatorna o köpa , under cirka 1,6 år nu. Allt från 5mg till 10 mg uppemot 15mg vissa dagar. Har inte brukat det VARENDA dag under året men de sker flera gånger under veckan. De har gått vissa perioder i början där jag inte brukat alls under veckor men nu under den sista perioden har det varit en hel del, har försökt med en nedtrappning på egen hand där jag gick från 3 mg om dagen o sedan till 1 mg om dagen som ett avslut där jag käka 1 mg om dagen under sista veckan sen bara sluta rakt av , det var bra första 1-2 dagarna efter jag sluta rakt av men sen slog det mig. Jag fick en Kraftig panik attack där jag trodde jag skulle dö, det blixtra till i mitt hjärta , började svettas , blev andfådd , det var verkligen att jag trodde jag skulle dö där och då så ja var tvungen att stoppa i mig 5mg direkt för att bli lugn. Detta med panikattack har aldrig hänt mig innan och jag vet inte hur jag ska gå tillväga med nedtrappningen , kan någon snäll själ rådgiva mig ?
Citera
2024-04-29, 23:26
Medlem
KoyaanisQatsiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriusbastardo
Har käkat alprazolam (blåa ksalol) serbiska kopior som finns ute på gatorna o köpa , under cirka 1,6 år nu. Allt från 5mg till 10 mg uppemot 15mg vissa dagar. Har inte brukat det VARENDA dag under året men de sker flera gånger under veckan. De har gått vissa perioder i början där jag inte brukat alls under veckor men nu under den sista perioden har det varit en hel del, har försökt med en nedtrappning på egen hand där jag gick från 3 mg om dagen o sedan till 1 mg om dagen som ett avslut där jag käka 1 mg om dagen under sista veckan sen bara sluta rakt av , det var bra första 1-2 dagarna efter jag sluta rakt av men sen slog det mig. Jag fick en Kraftig panik attack där jag trodde jag skulle dö, det blixtra till i mitt hjärta , började svettas , blev andfådd , det var verkligen att jag trodde jag skulle dö där och då så ja var tvungen att stoppa i mig 5mg direkt för att bli lugn. Detta med panikattack har aldrig hänt mig innan och jag vet inte hur jag ska gå tillväga med nedtrappningen , kan någon snäll själ rådgiva mig ?

Byt till något mer långverkande och gradvis minimera dosen. Alprazolam är fruktansvärt att sluta med.
Citera
2024-04-30, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KoyaanisQatsii
Byt till något mer långverkande och gradvis minimera dosen. Alprazolam är fruktansvärt att sluta med.

Har ju oxazepam/oxascand utskrivet från läkare sen innan, är det något man kan trappa ned med ?
Citera
2024-04-30, 10:53
Medlem
yournotlikemes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriusbastardo
Har ju oxazepam/oxascand utskrivet från läkare sen innan, är det något man kan trappa ned med ?

Svar ja. Oxascand är det du får nu för tiden om du väljer att söka hjälp för inneliggande avgiftning av Xanor-beroende men då max i fem dagar sen förväntas du vara klar med nertrappningen och med din historik och dina mängder av Xanor kommer du vilja kväva dig själv med en kudde efter dessa fem dagar. Även jag har gedigen erfarenhet av Xanor missbruk och har du tillgång till tillräckligt med Oxascand skulle du göra dig själv en tjänst genom att trappa ur via någon du litar på som adekvat kan hjälpa dig att dela ut tabletterna så du får en någorlunda human nertrappning. För tro mig hur disciplinerad du än tror du är kommer du kommer inte klara av att inte ta extra Oxascand när du väl börjar må dåligt. Jag försökte många gånger trappa ner mitt Xanor missbruk länge innan jag lyckades men det krävdes att jag krampade rejält för att få förlängd avgiftning till sist och även då var det riktigt jobbigt.

Du har inte ätit Xanor jättelänge men doserna du tagit är ju enorma. Det bästa hade varit om du kan få tag i Stesolid/Diazepam och trappa ner under 2-3 månader.

Hur många Oxascand har du att tillgå? Kan du få tag i Stesolid? Vilken väg du än tar kommer detta bli allt annat än en dans på rosor och detta säger jag inte för att skrämma dig utan för att förbereda dig på vad som komma skall och för att jag vill hjälpa dig just för att jag har gått igenom samma resa själv (läs mina tidigare inlägg om du vill veta mer).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in