2022-04-21, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SierraBlue
Ant Middleton fick kicken från den brittiska kanalen eftersom han kritiserade BLM (och möjligen av andra skäl också). Tydligen var han fortfarande välkommen i Australien.

Jag gissar att den versionen därmed är förvillande lik UK-säsongen, möjligen i lite coolare natur. Mycket skrikande och fula ord. Och kanske The Umpire...

Feil post..
Citera
2022-04-21, 21:46
Medlem
Hur har brandmansdamen presterat? Jag trodde hon varit sisådär, men jag kanske minns fel?
Citera
2022-04-21, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RickRozay
Kanske Lazyman kan sprida lite ljus på om kameramännen är helt synliga för dom som sökte efter grupp alfa och bravo?

I alla fall:

Gällade kameramannen, de som jagade skulle skapa stress hos deltagarna, men inte ta dem för tidigt. Så även om de såg någon innan båtfärdera så skulle de inte ha gripit dem

Gällande lokalerna. De bodde i ett 4800 kvm miltär beranläggning där allt är bevarat som när de togs ur drift kring 1990. Up var vid en äkta 15,2 cm tordubbelpjäs. Vidare stod där 2 st 20 mm automatkanoner. De bodde 40 meter nere berget.
Kan det bli mer äkta?
Citera
2022-04-21, 21:57
Medlem
Försökte hitta någon diskussion ang. näst sista avsnittet och simövningarna.
Men hittade inget.
Vad som förvånade mig var övningen med röret(eller tunnan som instruktören sa men i min värld var det ett rör)...
Såg inte så påfrestande ut.
Har man klarat simborgarmärket borde man väl klara den delen?
Citera
2022-04-21, 22:11
Medlem
dialektikers avatar
Vad vinner de som är kvar sist då?

Äran, eller?

Ser på slutet nu. Bara Stephanie och Fredrik är kvar, och får något fyrkantigt i present.

(Håller med om att momentet med jakten var meningslös, då det inte spelade någon som helst roll om vad man presterat i det momentet för slutresultatet.)

Ja, ja, vi har förstått att staben tycker att Sven har för arrogant attityd för att hålla måttet.
De klarade alla moment och hela tortyren dock (han och Marcus). Det som de åkte ut på var att SOG-staben sa att de måste lämna in sitt nummer.

Jag tror nog de har det som krävs för att platsa i den där SOG-insatssyrkan ändå.
Bestämmer jag.

Men okej, nu fick SOG-staben chansen att ge en tjej äran.

Btw: Den enda tortyr Stephanie blev utsatt för var väl att få kastat vatten på sig?
Jag klarar inte ens av att se de där andra tortyrmomentet de har med det där högfrekventa ljudet (hatar det, då jag har tinnitus).
Senast redigerad av dialektiker 2022-04-21 kl. 23:09.
Citera
2022-04-22, 00:49
Medlem
Det här är så mycket fejk att man baxnar. Lazyman, är det du som producerat hela skiten eftersom du så styvnackat försvarar vad alla kan se igenom?

Utan att spoila vem eller vilka som inte tillåts vinna så åker han/hon/de ut på fullkomligt godtyckliga grunder. Ingen av instruktörerna framstår som den vassaste kniven i lådan och att höra dem leka amatörpsykologer är pinsamt. Tomma fraser om att riva fasader och att "deltagarna skall visa vilka de egentligen är" är fullomligt nonsens. Testerna utförs under åtta (8) dagar. Deltagarna vet att det tar slut inom den tidsramen och att det bara är att hålla ut så länge. Det är de fysiska proven som sållar bort de deltagare som inte går i mål, ingenting annat. De har förmodligen också sett tidigare säsonger och den brittiska förlagan så förhörsmomentet i sista övningen är meningslöst. Det visade sig ju också eftersom det inte redovisades någon vettig förklaring till vad som skiljde mellan vinnaren/vinnarna och förloraren/förlorarna. Det var helt enkelt uppgjort hur många till antalet som skulle få "gå i mål". Han/hon/de som underkändes borde ha godkänts också. Det vi nu fick se var ingenting annat än trams!

Definitivt sista gången jag ser på det här, jag blir bara förbannad. Och nej, jag vet fan inte hur man skapar spoiler-inlägg, därav mina lätt lustiga formuleringar ovan.

Fy fan för "bra tv"!
Senast redigerad av GregersWerle 2022-04-22 kl. 01:00.
Citera
2022-04-22, 01:41
Medlem
Litet off-topic eftersom jag har en undran över det här med SOG-operatörernas "kodnam". Ett kodnamn skall väl vara till för att personens verkliga identitet skall förbli dold för fienden? Att ge en person som heter Petra Malm kodnamnet "Pam" är ju då rena vansinnet. Svårt att räkna ut för en fientlig analytiker att "Pam" (som ju internationellt är ett smeknam för Pamela) är kvinna och att de tre bokstäverna P-A-M alla finns med i hennes riktiga namn. Vad heter "kodnamn" Bella egentligen: BErtil LundbLAd kanske (nej, jag vet inte vad han heter, men jag hoppas för hans och SOGs skull att det inte är något liknande)? Jag skulle nog föredra om operatörerna fick kodnamn på ett tema typ "Mercedes", "Chevrolet" och "Bugatti". Könsneutrala och totalt intetsägande kodnamn för en fiende som till exempel försöker lista ut vem det är som har sänt eller mottagit ett meddelande angående, tja, vad fan som helst.

Nej, jag hoppas att "Pam" och "Bella" etc inte är några kodnam utan smeknamn som används internt av SOG under övning och utbildning. Men det kanske inte låter lika tufft?
Citera
2022-04-22, 07:44
Medlem
Dåligt program när deltagare går vidare ändå fast dom helt klart har missat totalt i bassängen...

Och vissa deltagare fick enklare resa.

Gör allt på riktigt istället men då blir det sämre tv.
Citera
2022-04-22, 07:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GregersWerle
Det här är så mycket fejk att man baxnar. Lazyman, är det du som producerat hela skiten eftersom du så styvnackat försvarar vad alla kan se igenom?

Utan att spoila vem eller vilka som inte tillåts vinna så åker han/hon/de ut på fullkomligt godtyckliga grunder. Ingen av instruktörerna framstår som den vassaste kniven i lådan och att höra dem leka amatörpsykologer är pinsamt. Tomma fraser om att riva fasader och att "deltagarna skall visa vilka de egentligen är" är fullomligt nonsens. Testerna utförs under åtta (8) dagar. Deltagarna vet att det tar slut inom den tidsramen och att det bara är att hålla ut så länge. Det är de fysiska proven som sållar bort de deltagare som inte går i mål, ingenting annat. De har förmodligen också sett tidigare säsonger och den brittiska förlagan så förhörsmomentet i sista övningen är meningslöst. Det visade sig ju också eftersom det inte redovisades någon vettig förklaring till vad som skiljde mellan vinnaren/vinnarna och förloraren/förlorarna. Det var helt enkelt uppgjort hur många till antalet som skulle få "gå i mål". Han/hon/de som underkändes borde ha godkänts också. Det vi nu fick se var ingenting annat än trams!

Definitivt sista gången jag ser på det här, jag blir bara förbannad. Och nej, jag vet fan inte hur man skapar spoiler-inlägg, därav mina lätt lustiga formuleringar ovan.

Fy fan för "bra tv"!
Jag arbetade i produktionen, med med vad och vem jag är avslöjar jag inte.
Jag har inget behov av att försvara, jag försöker förklara saker som missuppfattas.
Det var inte uppgjort hur många som skull klara sig till slutet. Det gjorde planeringen av kommande dagar lite besvärlig ibland.
Tycker det var tydligt i programmet att det inte var en vanlig tävling. Det var inte snabbast vinner, först upp på berget vinner
Presis som i en riktig uttagning bedömmer man många olika saker.
Gällande förhören förklarades det att I skarpt läge skulle man gå längre. Förhörsledarens bedömning av de som åkte ut i det momentet var tydligt.

Programmet har varit populärt även i år, men som med all TV, alla gillar inte allt. Mycke på tv jag tycker är skit, men som många tittar på och gillar. Idol, skit tycker jag, många som gillar det. Mästarnas mästare, alltid bra enligt mig, andra tycker det blivit tråkigt.

.
Citera
2022-04-22, 07:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 191213
Dåligt program när deltagare går vidare ändå fast dom helt klart har missat totalt i bassängen...

Och vissa deltagare fick enklare resa.

Gör allt på riktigt istället men då blir det sämre tv.
Då skulle alla utom 1 ha åkt ut när de gick ut på vajern ovanför det vatten fyllda gruvhålet.

Testerna var inte utslagnings tävlingar. Man bedömde olika moment och hur de hanterade det, besluten fattades utifrån en helhet bedömning.
Citera
2022-04-22, 08:50
Medlem
Vilket antiklimax det blev.. lägg ner skiten.
Tycker det verkar uppgjort.
Citera
2022-04-22, 09:26
Medlem
Patetiskt och pinsamt.

Manus, uppgjort och skevt.

Hade alla fått samma behandling så hade boxaren, Jesus utsände och panikångestkillen klarat sig utan tvekan. Men nu hade produktionen bestämt sig för vilka som skulle gå hela vägen. Och om fyra fem personer skulle gå i mål, så skulle det anses för enkelt.

Dvärgen hade minst lika dålig attityd som de andra på förhören. Hon började knyta skorna, och det var okej. Men att sitta med benen i kors var tecken på attityd.

Dom vet att sexan inte gillar kyla. Såklart att hon slipper sitta i buren då. Nä. Riktigt dåligt i år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in