2022-03-21, 16:22
Medlem
Sven Fornling är ju för fan "CHAMP"!
Han har varit världsmästare i tungviktsboxning och har därtill civilekonomsexamen. Jag har haft förmånnen att träffa honom för några år sedan. Han var ödmjuk, intelligent och rolig. Jag kan garantera att han t ex inte skulle lämna en stridsparskamrat efter sig.

Formling skulle ta Bella, Pam och resten av "instruktörerna" med en hand bakbunden. Om han inte vinner det här så beror det på något riggat tv-underhållningsvärde som TV4 ställer till med.

Framåt!
Citera
2022-03-21, 17:51
Medlem
Komiskt o se hur dåligt dom faktiskt kommer personerna inpå skinnet.

Har haft en hel del med #6 under uppväxten genom bekanta vänner osv..

Större skitsnackare, gnällspik & lättkränkt människa får man leta efter. Har lyckats snacka sig till allt i hennes liv likt en riktig white trash unge. Ingen har tydligen sett henne göra några fystester som betyder något. (Likt man ser när alla har väskorna på raka armar, så vilar hon väskan på huvudet) Som brandman har hon tydligen fått byta station sisådär vartannat år för att hon blir osams med allt och alla, och kollegorna inte orkar med henne. Och när då instruktörerna säger att hon jobbar i det dolda, ja då garvar man högt.

Nu har hon ju flytt Stockholm och flyttat tillbaka till Linköping.. så dröjer nog inte länge innan hon får byta jobb även där. Kräks.
Citera
2022-03-21, 23:52
Medlem
miss-fires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banbrytare
Håller med, iskall. Men på hans instagram ger han sken av att vara en rätt trevlig prick ändå. Man fick även se den sidan när han hälsade på mullvaden, som verkar vara nån gammal bekant eller kollega till honom.
Lyssna på maratonpodden med Jesper "Bella" Berlin och Petra Malm, så inser man att han är en rätt skön prick. Lätt en person man skulle ta en bärs och snacka lite skit med.

Den som faktiskt verkar vara oskönast är Anders "SLAM" Eriksson. Han verkar ogärna släppa in någon på livet, men verkar vara en ganska djup själ. Även han medverkar i maratonpodden.

Johan "KP" Reispass har medverkat i ett liknande program i Korea som heter The Soldiers där koreanska elitförbandssoldet leds av olika elitförbandsofficerare från olika världsdelar och tävlar mot varandra i olika team, där det teamet som presterar sämst åker ut. Finns på youtube om man vill se. Sök på The Soldiers SBS Korea.
Citera
2022-03-22, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GregersWerle
Sven Fornling är ju för fan "CHAMP"!
Han har varit världsmästare i tungviktsboxning och har därtill civilekonomsexamen. Jag har haft förmånnen att träffa honom för några år sedan. Han var ödmjuk, intelligent och rolig. Jag kan garantera att han t ex inte skulle lämna en stridsparskamrat efter sig.

Formling skulle ta Bella, Pam och resten av "instruktörerna" med en hand bakbunden. Om han inte vinner det här så beror det på något riggat tv-underhållningsvärde som TV4 ställer till med.

Framåt!
Ok, så boxare är den optimala soldaten....
Oberoende vem/vilka som vinner, det är inte riggat.
Citera
2022-03-22, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imaloser
Typ han som bröt p.g.a benet. Hade det verkligen varit någon skam i om han hade brutit tidigare för att han insett att "Ja, jag kan ju knappt röra benet så jag kanske inte kan slutföra en extremt tuff fysvecka..." eller var han tvungen att leka hjälte för att få höra "Det där sa allt!"
Jag kan hålla med om att var lite poserande. En vettig person hade ju insett att det inte går att röra sig, och lagt ner i tid. Dessutom utan en massa tjejsnack om att "jag SKA klara det!". Men grabben var ju bara 25, så det får väl passera.

Intressant också att notera att en "kraftig inflammation" knappast uppstår på ett par dagar. Han har alltså sannolikt tränat sönder sig under sina förberedelser. Dåligt betyg på en PT!

Bella påminner ibland om Sheldon i Big Bang Theory: han lyckas verkligen helt oförstående ut när någon gråter och snorar mitt framför honom. Epic stoneface! Helt klart den skönaste av instruktörerna. Måste varit en jäkla ynnest att ha med honom i helikoptern när man ska ut i talibanland.

Annars är norrlandsmorsan nr 10 en favorit: liten, tuff och otroligt söt. Jag är övertygad om att hon går långt.
Citera
2022-03-24, 19:02
Medlem
RickRozays avatar
På TV4 play är det en vecka kvar till avsnitt 5.

Har dom sänt två avsnitt på tv samma vecka? Då måste en vecka ha uteblivit innan, för att som jag förstår det så har ett avsnitt sänts varje vecka från början, eller har jag fel?
Citera
2022-03-24, 19:38
Medlem
Imalosers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RickRozay

Har dom sänt två avsnitt på tv samma vecka? Då måste en vecka ha uteblivit innan, för att som jag förstår det så har ett avsnitt sänts varje vecka från början, eller har jag fel?
Jag förväntade mig ett avsnitt ikväll... Vet inte vad som är felet :/
Citera
2022-03-24, 19:41
Medlem
Puma006s avatar
Citat:

Ja så var det förra säsongen. På tvn denna säsong så har det varit två avsnitt samma dag per vecka nästan alla veckor. Exempel en vecka då vart man hänvisad till TV4play da avsnittet utgick på tvn pga Putin, då det handlade om kriget, de avsnittet visade veckan efter på tvn före nästa avsnitt.
Ikväll visas fotboll, därför inget avsnitt.
Citera
2022-03-24, 19:55
Medlem
RickRozays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puma006
Ja så var det förra säsongen. På tvn denna säsong så har det varit två avsnitt samma dag per vecka nästan alla veckor. Exempel en vecka då vart man hänvisad till TV4play da avsnittet utgick på tvn pga Putin, då det handlade om kriget, de avsnittet visade veckan efter på tvn före nästa avsnitt.
Ikväll visas fotboll, därför inget avsnitt.

Vilka blueballs jag får nu, har trott jag skulle se ett avsnitt idag, men nej, Zlatan eller vem fan ska jaga boll som en hund, va kul
Citera
2022-03-24, 20:07
Medlem
Horrorgrams avatar
Citat:
Vilka blueballs jag får nu, har trott jag skulle se ett avsnitt idag, men nej, Zlatan eller vem fan ska jaga boll som en hund, va kul

Jaha så det är den förbannade fotbollen som ställer in avsnittet?
Citera
2022-03-24, 20:35
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puma006
Samma villkor för båda könen, att man ska klara av alla tester för att bli brandman.

Kraven till brandman är sänkta, precis som man gjort för polismyndigheten och sannolikt försvarsmakten.

Kan rekommendera den här dokumentären om du hittar den någonstans. Youtube har plockat bort den. Man förstår ju varför.
https://nyadagbladet.se/inrikes/en-r...9ea48c89bd1c83

Nu har ju deltagarna i Elitstyrkans Hemligheter olika vikter de tvingas bära och släpa på beroende på om det är en man eller en kvinna. Rätt illa faktiskt. Ponera att Bella eller Slam ska ut med Pia på uppdrag. Orkar hon rädda dem i skarpt läge? Ska Bella och Slam ut i strid och veta att deras stridsparskamrat inte kommer orka bära dem till säkert ställe? Är det jämställt så är det samma fysiska krav för båda könen.
Citera
2022-03-24, 20:40
Medlem
DaChiefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hundbajsposen
Komiskt o se hur dåligt dom faktiskt kommer personerna inpå skinnet.

Har haft en hel del med #6 under uppväxten genom bekanta vänner osv..

Större skitsnackare, gnällspik & lättkränkt människa får man leta efter. Har lyckats snacka sig till allt i hennes liv likt en riktig white trash unge. Ingen har tydligen sett henne göra några fystester som betyder något. (Likt man ser när alla har väskorna på raka armar, så vilar hon väskan på huvudet) Som brandman har hon tydligen fått byta station sisådär vartannat år för att hon blir osams med allt och alla, och kollegorna inte orkar med henne. Och när då instruktörerna säger att hon jobbar i det dolda, ja då garvar man högt.

Nu har hon ju flytt Stockholm och flyttat tillbaka till Linköping.. så dröjer nog inte länge innan hon får byta jobb även där. Kräks.

Trist om det är sant, en som jag hittills blivit imponerad av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in