2022-04-03, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SierraBlue
Mja. Killen som pajade benet vägrade ju ge upp, men han fick sluta ändå. Ibland plockar de dessutom bort deltagare som helt enkelt är för svaga (i UK-versionen var det t.o.m efter fångmomentet). Så det krävs lite resultat också.

Spaning: har ni tänkt på att instruktörernas lilla "scen" är kamouflagemålad? (i gråskala). Man undrar om det är något som blivit över från Försvarsmaktens marknadsförare. Rätt sött i alla fall...

Han som skadade benet kunde ju inte längre göra som de sa. Jag förstår din poäng, men att "bara göra som de säger" är nästan 100% komplett uttalande..
Citera
2022-04-04, 09:19
Medlem
Citat:
Mja. Killen som pajade benet vägrade ju ge upp, men han fick sluta ändå. Ibland plockar de dessutom bort deltagare som helt enkelt är för svaga (i UK-versionen var det t.o.m efter fångmomentet). Så det krävs lite resultat också.

Spaning: har ni tänkt på att instruktörernas lilla "scen" är kamouflagemålad? (i gråskala). Man undrar om det är något som blivit över från Försvarsmaktens marknadsförare. Rätt sött i alla fall...
Serien är inspelad på Hemsö fästning, batteriet Storåberget (Hö1) som idag är museum. UP är vid 3e pjäs som är med på museets visningarna. Scenen är uppbyggd av TV produktionen.
Anläggningen ägs idag av Statens fastighetsverk och drivs av privat entreprenör, militärfordon du ser i programmet är inhyrda och privatägda. Så försvarsmakten har inget med programmet att göra.
Citera
2022-04-04, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazyman
Serien är inspelad på Hemsö fästning, batteriet Storåberget (Hö1) som idag är museum. UP är vid 3e pjäs som är med på museets visningarna. Scenen är uppbyggd av TV produktionen.
Aha, så det är alltså produktionen som byggt en käckt city-kamouflerad "scen". Jag kan tycka att den sticker av lite mot programmets i övrigt mer återhållna profil, men det kvittar väl.

Så anläggningen är alltså ett museum. Det förklarar ju bl.a varför deltagarna lubbar förbi en gammal motorcykel varje gång de rundar "blå pinne". Verkar vara en kul plats i alla fall (sätter upp den på listan till nästa hemester!).

Vore f.ö trevligt att få se en säsong på Gotland. Om det är genomförbart utan att springa i vägen för Försvarsmakten.

Sidenote: boxaren Anthony som "vann" förra säsongen medverkar i SVT-s nya serie Ätstört: https://www.svtplay.se/atstort . Även en Hård Jävel (TM) kan uppenbarligen ha sina demoner.
Citera
2022-04-04, 18:39
Medlem
Citat:
Aha, så det är alltså produktionen som byggt en käckt city-kamouflerad "scen". Jag kan tycka att den sticker av lite mot programmets i övrigt mer återhållna profil, men det kvittar väl.

Så anläggningen är alltså ett museum. Det förklarar ju bl.a varför deltagarna lubbar förbi en gammal motorcykel varje gång de rundar "blå pinne". Verkar vara en kul plats i alla fall (sätter upp den på listan till nästa hemester!).

Vore f.ö trevligt att få se en säsong på Gotland. Om det är genomförbart utan att springa i vägen för Försvarsmakten.

Sidenote: boxaren Anthony som "vann" förra säsongen medverkar i SVT-s nya serie Ätstört: https://www.svtplay.se/atstort . Även en Hård Jävel (TM) kan uppenbarligen ha sina demoner.

Säsong 1 av Elitstyrkans hemligheter från 2021, spelades in på ön Enholmen som ligger utanför Slite på Gotland.

Men du kanske avsåg en säsong på själva ön Gotland!?
Senast redigerad av OzzieTheOwl 2022-04-04 kl. 18:55.
Citera
2022-04-04, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Säsong 1 av Elitstyrkans hemligheter från 2021, spelades in på ön Enholmen som ligger utanför Slite på Gotland.

Men du kanske avsåg en säsong på själva ön Gotland!?
Hmm, vaket. Jag tror aldrig jag reflekterade över att Enholmen var utanför Gotland (om de ens sade det). Jag tror att jag tänkte mer att vita stränder och raukar hade varit ett trevligt inslag. Tyvärr är väl de nedlagda militäranläggningarna på Gotland inte längre så nedlagda!

Annars vore en "alpine"-omgång också intressant (som i UK-versionen i Anderna). Svenskar kan ju dessutom åka skidor, så deltagarna behöver inte stolpa omkring på snöskor...
Citera
2022-04-05, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stegbil
Det finns en hel del manliga brandmän som inte orkar det heller. Så det där är ett skitargument.

Med full rökdykarutrustning klockar jag in nånstans mellan 120-125 kilo.

Det är inget man hystar upp på axeln hur som helst. Och har nog snart tio år i yrket och har hittils ALDRIG behövt bära en enda kropp.

Släpat och dragit har hänt.
Det är bara på TV det slängs upp folk på axlarna.

Tio år i yrket, men du gick skav2 för 4 år sen . Då är du bra korkad om de tog dig 6år att bli rökdykaretta
Citera
2022-04-05, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stegbil
Har jobbat med henne och mig veterligen har hon bytt station en gång på tio år. Från Botkyrka till Tyresö. Och när hon va på tjocken så va hon en vända på Nacka på dagtidsjobb.

Och av dom jag känner och jobbar med är det ingen som har haft något speciellt emot henne.

Och inte heller att hon är mer kränkt än någon annan.
Känns som att dina källor ev har ett horn i sidan till henne redan innan?

Och att man byter station är inte så ovanligt nuförtiden då det årligen går ut sökningar där det finns brister. Och ibland vill man testa nya specialförmågor/annan utbildning.

Förlängt efter första sommaren på botkyrka = kvoterad.

Osams med allt o alla på botkyrka, fick önska ny station = nacka.

Där blev hon hatad av 90% av personalen och hade som enda person i historien önskeschema under graviditet = sova hemma på sina nattpass med lön.

Där fick hon mothugg deluxe o sökte sig bort.

Ställde krav och hotade ledningen om att hon o killen skulle få samma station. Och såklart fick dom det.

På Tyresö jublades det högljutt i korridorerna när beskedet om en flytt skulle ske.

Troligtvis den mest kvoterade & den person med mest fördelar genom Södertörns brandkårs historia.
Citera
2022-04-07, 19:28
Medlem
dialektikers avatar
Tråkigt avsnitt idag.
Jag minns inte att de hade såhär dryga övningar (hela tiden promenera fram och tillbaka) förra säsongen?

Fy fan, varför utsätter de sig för det här?

Urinvägsinfektion de luxe att sitta i ett jävla iskallt vatten och skrika av smärta?
Det är ju bara ren tortyr.

Massa kramar och gulligull med 10:an, Ingeborg då hon lämnat in numret.
Kramade de och gosade så mycket med polisen också?
Eller fick han pysa utan ett ord?
Ganska grov rangordning i bemötandet, där vissa favoriseras grymt kan jag ändå tycka.

Men de smälte väl totalt över att Ingeborg peppade Stephanie där i det kalla badet?

"Aha, är det sånt instruktörerna smälter för?" tänker väl deltagare framledes, och kommer således ta tillfället i akt att hjälpa varandra när chans finns?

När Stephanie erbjöd sig att springa med Ingeborg var alla snabba på att haka på, för att Stephanie inte skulle få för stor ära i att instruktörerna även smälte för henne?
Senast redigerad av dialektiker 2022-04-07 kl. 19:49.
Citera
2022-04-07, 19:40
Medlem
dialektikers avatar
Citat:

Han var väl hur mjuk som helst genom hela säsongen. 😍
Vilken nallebjörn.

Där kan man snacka om att jag smälte.

Vilken värme jag kände när han tog hem det.

Fredrik är som sagt en gullig kille denna säsong, men han kommer inte upp i Anthony Yigits nivå i "gullighet".
Senast redigerad av dialektiker 2022-04-07 kl. 19:42.
Citera
2022-04-07, 20:19
Medlem
dialektikers avatar
Tidigare har jag inte fått någon uppfattning alls om Stephanie, genom programmet, men idag kanske hon framstod som mindre klädsam med sitt skitsnack om 18, samt att det nästan verkade bottna någon slags avundsjuka (eller konkurrenssituation) från hennes sida (fick jag känslan av då hon pratade direkt med 18 sen och tog upp sin aversion mot henne?).

Jag fick känslan av att Ingeborg och Stephanie kanske fryst ut 18 (av konkurrensskäl)?
Dock genom-rutan-iakttagelser, från mig.
Citera
2022-04-07, 20:47
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Tråkigt avsnitt idag.
Jag minns inte att de hade såhär dryga övningar (hela tiden promenera fram och tillbaka) förra säsongen?

Fy fan, varför utsätter de sig för det här?

Urinvägsinfektion de luxe att sitta i ett jävla iskallt vatten och skrika av smärta?
Det är ju bara ren tortyr.

Massa kramar och gulligull med 10:an, Ingeborg då hon lämnat in numret.
Kramade de och gosade så mycket med polisen också?
Eller fick han pysa utan ett ord?
Ganska grov rangordning i bemötandet, där vissa favoriseras grymt kan jag ändå tycka.

Men de smälte väl totalt över att Ingeborg peppade Stephanie där i det kalla badet?

"Aha, är det sånt instruktörerna smälter för?" tänker väl deltagare framledes, och kommer således ta tillfället i akt att hjälpa varandra när chans finns?

När Stephanie erbjöd sig att springa med Ingeborg var alla snabba på att haka på, för att Stephanie inte skulle få för stor ära i att instruktörerna även smälte för henne?

Va, är polisen ute? Sker det ikväll eller hände det tidigare. Han verkar hur stabil som helst.
Citera
2022-04-07, 21:33
Medlem
RickRozays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazyman
S.

Lazyman jag vill ha svar varför ni gjort den här säsongen så *jävla* tråkig jämfört med förra. All spänning är borta. Slöare, mindre intressant, vad fan har ni gjort!? Serien blev för fan Årets dokusåpa förra året nu går det knappt och se på
Senast redigerad av RickRozay 2022-04-07 kl. 21:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in