2022-05-02, 00:02
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
De pratar om pannben hela tiden men instruktörerna själva verkar ha tillräckligt med pannben för att redogöra sina beslut.

"De pratar om pannben hela tiden men instruktörerna själva verkar inte ha tillräckligt med pannben för att redogöra sina beslut." skulle det stå.
Citera
2022-05-02, 09:01
Medlem
Citat:
Jag begriper inte hur du kan missa poängen med alla inlägg här i tråden, och svara med goddag yxskaft, Lazyman?
Hur kan du inte förstå vad vi ifrågasätter?

Och du själv har verkligen inte pannben för att bemöta inlägg i den här tråden.

Du saknar uppenbarligen erfarenhet av både TV produktioner och militär verksamhet. Jag har gedigen erfarenhet av båda.

Det sista avsnittet spelades in under nästan ett dygn, deltagarna sov inte många timmar. Efter det har massor av material komprimerats till ungefär 50 minuter. Som jag skrev ovan så tycker jag klippningen inte blev bra, speciellt gällande den första delen, jakten. Den blev obegriplig.
Gällande förhören så fick du inte se allt, det var ett axplock av förhören du fick se. Att de fokuserade på de 2 som inte klarade sig var för att tittarna skulle förstå varför de INTE klarade sig.

Detta gäller hela serien, endast en bråkdel av det som hände och filmades är inte med i serien. Eftersom 1 avsnitt speglades in per dag och deltagarna fick väldigt lite vila så ser du en bråkdel av vad som händer i TV.

Jag försvarar ingen, jag försöker förklara utifrån egna erfarenheter av att varit en del av produktionen.
Det står dig fritt att tror och tycka vad du vill. Alla har olika åsikter om serien. Väldigt många tyckte den var bra, spännande och intressant. Andra tyckte den var skit. Till hösten spelas nästa säsong in, kanske läge för dig att söka?

Sedan att du tror dig vinna en diskussion genom att vara oförskämd rör mig inte i ryggen, det säger mer om dig än om mig.
Citera
2022-05-02, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GregersWerle
Bagdad-Bob kunde också skryta med att han "jobbade inom produktionen"...
Om du läser alla mina inlägg i tråden så är det uppenbart för de flesta att jag är insatt. Om du tror mig eller ej är totalt ointressant för mig.
Skryta, och vad skulle jag vinna på det? De som känner mig i verkliga livet vet vad jag arbetade med under produktionen.
Citera
2022-05-02, 22:48
Medlem
peterZiipens avatar
Har precis börjat kolla. Karim i avsnitt 2. Vilken jävla dåre! Skulle inte vilja att han kliver in i operationssalen när jag ligger där på britsen.
Citera
2022-05-22, 17:49
Medlem
Sådär, nu har jag kollat slutet. Utfallet kändes möjligen lite godtyckligt (Steph var väl inte sååå mycket bättre i förhören än Svenne?), men det var säkert rimligt. Obehagligt och lite överraskande att se hur Nr 14 bröt ihop, han som varit en sådan otrolig klippa och positiv kraft hela vägen dit.

En stor och viktig fråga är dock obesvarad: fångmomentet varade i 18 timmar, tror jag Dr Dengroth sa. Fick deltagarna bryta för toalettbesök? Eller satt de i nedkissade overaller i hundburen?
Citera
2023-03-20, 20:43
Medlem
Elitstyrkans hemligheter säsong 3

Idag släppte deltagarlistan, vad tror vi?
Citera
2023-03-20, 22:45
Medlem
L3nn4rts avatar
Jag klarade inte av att se första säsongen. Jag störde mig hela tiden på den där köttbullen Petra Malm som känns helt malplacerad i sin roll. Hon tar sig själv på för stort allvar att det blir komiskt.
Citera
2023-03-21, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L3nn4rt
Jag klarade inte av att se första säsongen. Jag störde mig hela tiden på den där köttbullen Petra Malm som känns helt malplacerad i sin roll. Hon tar sig själv på för stort allvar att det blir komiskt.
Hon har mindervärdeskomplex gentemot sina manliga programledarkollegor. Det var många situationer när de manliga programledarna pratade helt normalt i lugn ton till deltagarna, medan hon var arg/tuff och skulle visa hur hård hon är. Blir löjligt när hon alltid måste göra sig till och ”spela en karaktär”. Ingen av de andra programledarna gör det.
Citera
2023-03-21, 20:26
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L3nn4rt

Nej, det går inte att ta programmet seriöst så länge hon är där. Vedervärdigt. Ännu mer outhärdligt då hon har härjat i Robinson med sin "stil". Såg inte ett avsnitt av Robinson.
Om jag hade följt det hade jag kräkts av att behöva dras med henne.
Citera
2023-03-21, 20:44
Medlem
m11080s avatar
Citat:
Nej, det går inte att ta programmet seriöst så länge hon är där. Vedervärdigt. Ännu mer outhärdligt då hon har härjat i Robinson med sin "stil". Såg inte ett avsnitt av Robinson.

Läste precis Anders Lundin bara kör denna säsong av Robinson och att nästa sång
så är Petra tillbaka som dess programledare

(Ber om ursäkt om detta ses som Off Topic)
Citera
2023-03-21, 20:57
Medlem
Svidmyras avatar
Citat:

Jag, som brukar reta mig på de flesta programledarna, har inte haft några som helst besvär med Petra eller de andra i den här serien. Tänk om det hade varit bruden Kaspersen, Lotta Engberg, Petra Mede eller han den överanvände gråtaren Lärnström som leder Idol, Kockarnas kock, Talang och en massa andra så kallade underhållningsprogram. Hu!

För övrigt gillar jag Elitstyrkans Hemligheter, det är ett av mina favoritprogram. Har sett alla svenska avsnitt och följde också nån utländsk (engelsk?) variant.
Citera
2023-03-21, 22:01
Medlem
Programledarna är som dom är, tänker mer på deltagarna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här