Citat:
Ursprungligen postat av
Lazyman
Först påpekar du att jag haft otrevlig ton i ett inlägg, sedan kommer du med detta inlägg. Du kanske borde leva som du lär.
Tempot under produktionen var extremt högt. Det fanns inte tid för regi, de övningar du ser är inspelade utan omtagningar. Men många kameror igång samtidigt så det fanns material att välja från. Precis som på OS. Vad är skillnaden mellan ett 10000 meterslopp på OS och scenen i avsnitt 1 när man kröp på klapperstens stranden?
Men då kan man ju välja det material som är lämpligt, för att framhäva en deltagare.
Som typ att de valde att visa ett klipp från ett förhör med Nr 5. Kristian Klintbo, förra avsnittet, så han fick berätta sin historia om anorexi, precis innan han valde att lämna.
Det ledde ju till att tittare kanske klandrade honom mindre?
Sen kan de ju välja att
inte ta med material för att för stort negativt fokus kommer på en deltagare som de håller under vingarna.
Med 6:an vet vi ju inte alls?
Jag kommer inte ens ihåg om hon varit inne i förhör.
Du kan ju inte jämföra med OS, där man endast tittar på prestationer, då man visar valda klipp?
Det här är en realitysåpa, där de dessutom trycker jättehårt på att de granskar folks psyken.
Jag tycker en sån jämförelse ifrån dig är totalt irrelevant.
Btw:
Eh, bara det där med att deltagarna sitter och berättar om sina tragiska bakgrundshistorier i varje förhör börjar kännas rätt arrangerat.
Dvs regisserat.
Och bara det att de skriker "VAKT!" på ett hårdhänt sätt är väl en form av regi för programmet? Eller vad kallar man detta för?
(Jag är inte riktigt hemma med de här termerna scripta osv)