Citat:
Ursprungligen postat av
Leaston
Dom har väl löpande intäkter också?
Jag kan inget om deras bolag, jag vet bara att om deras aktie är värd 15 dollar med $4.6 miljarder i cash, så torde aktien vara värd mer om 5-6 år OM dom då instället sitter på tillgångar värda $46 miljarder. Antar att du inte argumenterar emot det.
Nej det argumenterar jag inte emot, men det blir ju inte som en vanlig aktie där värdet speglas av en förhoppning på ökning av bolagets värde/intäkter... om vi pratar om den rena bitcoinbiten, jag köper ju inte bitcoin Som är värda 100 för 200 bara för att jag tror dom ska bli värda 400 utan då köper jag ju direkt för 100.
Bolagets intäkter ju till största del bestått av nyemitering av aktier.. hur kassaflödet ser ut i övrigt har jag dålig koll på just nu men sett historiskt så har ju företaget gått med stora förluster och vad har ändrats där? Vad har man på intäcktsidan? Man kan ju inte bara trycka nya aktier och späda ut värdet för att hålla sig flytande. Har man inte intäkter så får man ju sälja av av sitt bitcoininnehav och då förblöder man ju sakta.
Visst värdet på bitcoin kan ju öka så att det totala värdet ökar trots att man säljer av för att täcka kostnader men då är det ju ändå en sämre investering än att köpa bitcoins själv.
Jag kan verkligen inte se någon fördel med att köpa aktien före att köpa bitcoins själv... möjligen någon skattemässig men där har jag inte full koll.