2025-03-27, 16:07
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dolk
Fast det jag tänker på är att gamestop har löpande utgifter som skall betalas, alltså borde ju bolagsvärdet bli lägre än värdet på deras innehav...
Köper du bitcoin själv så har du ju inte några löner, lokaler, servrar mm som kostar pengar.

Men det jag mest ville få sagt är ju aktiepriset.. det borde ju knappast skjuta iväg.. jag köper ju inte aktier för 100 kr för att få aktier med bitcoins för 50 kr, bara för att bitcoinsen kan bli värda 1000 kr utan då köper jag ju bitcoinsen direkt för det värdet den har idag... vill ju inte betala framtida pris för något jag kan köpa för dagens.
Dom har väl löpande intäkter också?
Jag kan inget om deras bolag, jag vet bara att om deras aktie är värd 15 dollar med $4.6 miljarder i cash, så torde aktien vara värd mer om 5-6 år OM dom då instället sitter på tillgångar värda $46 miljarder. Antar att du inte argumenterar emot det.
Citera
2025-03-27, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Dom har väl löpande intäkter också?
Jag kan inget om deras bolag, jag vet bara att om deras aktie är värd 15 dollar med $4.6 miljarder i cash, så torde aktien vara värd mer om 5-6 år OM dom då instället sitter på tillgångar värda $46 miljarder. Antar att du inte argumenterar emot det.

Nej det argumenterar jag inte emot, men det blir ju inte som en vanlig aktie där värdet speglas av en förhoppning på ökning av bolagets värde/intäkter... om vi pratar om den rena bitcoinbiten, jag köper ju inte bitcoin Som är värda 100 för 200 bara för att jag tror dom ska bli värda 400 utan då köper jag ju direkt för 100.

Bolagets intäkter ju till största del bestått av nyemitering av aktier.. hur kassaflödet ser ut i övrigt har jag dålig koll på just nu men sett historiskt så har ju företaget gått med stora förluster och vad har ändrats där? Vad har man på intäcktsidan? Man kan ju inte bara trycka nya aktier och späda ut värdet för att hålla sig flytande. Har man inte intäkter så får man ju sälja av av sitt bitcoininnehav och då förblöder man ju sakta.
Visst värdet på bitcoin kan ju öka så att det totala värdet ökar trots att man säljer av för att täcka kostnader men då är det ju ändå en sämre investering än att köpa bitcoins själv.

Jag kan verkligen inte se någon fördel med att köpa aktien före att köpa bitcoins själv... möjligen någon skattemässig men där har jag inte full koll.
Citera
2025-03-27, 16:32
Medlem
AppleIntelligences avatar
Konstigt att aktien dök när de presenterade samma upplägg som Strategy. Det funkar ju eftersom Strategy är extremt övervärderat.
Citera
2025-03-27, 16:33
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dolk
Jag kan verkligen inte se någon fördel med att köpa aktien före att köpa bitcoins själv... möjligen någon skattemässig men där har jag inte full koll.

Det är detta jag inte riktigt förstår hur du kan säga.

Det beror ju helt på priset på Bitcoin vs priset på deras aktie, eller hur? Jag försökte bemöta det i något inlägg längre upp, men jag når inte fram till dig verkar det som.
Citera
2025-03-29, 07:51
Medlem
Leastons avatar
GameStop short volume on the monthly chart is higher than during the 2021 short squeeze 👀
https://x.com/bitcoinnewscom/status/...792588022?s=46
Citera
2025-03-29, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
GameStop short volume on the monthly chart is higher than during the 2021 short squeeze 👀
https://x.com/bitcoinnewscom/status/...792588022?s=46

Vad betyder det för en nybörjare?
Citera
2025-04-03, 22:53
Medlem
Ryan Cohan, CEO (som jobbar gratis, alltså tar inte ut någon lön) köper 500.000 aktier

Källa:
https://www.sec.gov/Archives/edgar/d...rimary_doc.xml
Citera
2025-04-04, 09:41
Medlem
När kommer Bitcoinköpet? Varför vänta….någon som vet när det blir köp
Citera
2025-04-04, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oskii
När kommer Bitcoinköpet? Varför vänta….någon som vet när det blir köp

Finns inget som säger att GME Måste/Ska köpa Bitcoin. De gjorde bara en klausul hos SEC att de vill ha möjligheten att köpa Bitcoin som tillgång till bolaget. Inte att de lovade aktieägarna att köpa BTC.

Själv har jag ingen åsikt hur vida man skall köpa BTC eller ej. Jag lita fullt på RC och styrelsen.

Om GME skulle sjunka till ca 18$ så kan bolaget köpa tillbaka ALLLA aktier med endast deras egna pengar i handen (6Billions), och visa hela värden vilken soppa detta är med alla "Phantom shares" som cirkulerar

Vi får se om SEC/DTCC eller liknande startar en utredning eller vad som händer fram igenom. Spännande tider minst sagt.
Citera
2025-04-23, 11:50
Medlem
Någon som vet om det är troligt att det annonseras om något Bitcoinköp snart? Förstår inte vad dom väntar på. Ett första köp som visar att dom menar allvar hade varit bra.
Citera
2025-04-29, 16:26
Medlem
- Gamestop sitter på 6,3 biljoner dollar i eget kapital.
- Styrelse och VD tar inte ut någon lön, i varken pengar eller aktier.
- Bolaget går numera med vinst och har avvecklat icke vinstdrivande verksamhet.
- De är så gott som skuldfria.
- Vid $18 kan de köpa tillbaka alla utomstående aktier.
- Cash value är $13, där de historiskt handlas cash value X2.
- Insiders fortsätter konsekvent att köpa aktier, senast för några veckor sedan.
- Bolaget har arbetat i fyra år på en ny strategi som lär presenteras inom något år.
- Institutionellt ägandeskap ökar varje kvartal och är på rekordnivåer.
- Kortarna är instängda i swaps och derivat som kostar dem en förmögenhet.
- Short interest är troligtvis runt 100%, där vissa av positionerna är så gamla som 2008.
- Styrelsen har påvisat att man vill göra en resa likt Berkshire Hathaway.
- Runt hörnet lurar Roaring Kitty, där han uppenbarligen planerar för en ny squeeze.
- Bolaget har troligen världens mest lojala retail-bas.
- Maj-juni är historiskt väldigt bra månader för aktien, där ETF:er måste fyllas på för kortpositioner.

Ge mig en god anledning att inte äga GME?
Citera
2025-04-29, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oskii
Någon som vet om det är troligt att det annonseras om något Bitcoinköp snart? Förstår inte vad dom väntar på. Ett första köp som visar att dom menar allvar hade varit bra.

När du minst anar det. Dom kanske redan har köpt. Eller så köper dom inte överhuvudtaget. Oavsett så är jag säker på att bolaget har en plan som kommer att gynna aktieinnehavarna.

Både GME och MSTR ska hålla sina årsmöten 12/6.. om det nu är en slump eller inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in