2025-02-06, 10:01
Medlem
Lagerkommandants avatar
P3 Dokumentär - Gamestop och kriget mot Wall Street
https://www.sverigesradio.se/avsnitt...ot-wall-street
Citera
2025-02-08, 08:57
Medlem
JackArrows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Kan någon förklara hur blankarna lyckades ta sig ur sina positioner utan att kursen nådde $10000?
De tog fram en magisk trollspö. 😉🍌

https://x.com/ThrillaRilla369/status...07032992895240
Citera
2025-02-13, 21:36
Medlem
Drumedarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagerkommandant
P3 Dokumentär - Gamestop och kriget mot Wall Street
https://www.sverigesradio.se/avsnitt...ot-wall-street

Riktigt intressant dokumentär. Synd att man missade hela skiten. Gläds åt dom som gjorde sig en hacka
Citera
2025-02-13, 23:51
Medlem
MittNyaSalivs avatar
https://x.com/radarhits/status/1890155844047929484

Grattis, ni kommer göra samma resa som MicroStrategy.
Citera
2025-03-25, 23:40
Medlem
Bitcoin investering.

Sund strategi
Citera
2025-03-26, 09:30
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Bitcoin investering.

Sund strategi
Ett vettigt sätt att få värde i ett bolag som inte har så mycket annat att stå på.
Dvs att köpa på sig tillgångar (BTC) som man tror har stor utvecklingspotential över tid.

Kommer locka stor efterfrågan på deras aktie.

Vad dom nu behöver jobba på är att skapa förtroende att dom köper och håller BTC. Ingen lär vilja ha deras aktie om dom när som helst får för sig att sälja sina BTC. Det är MYCKET lättare att köpa och hålla en tillgång som stiger över tid, än att försöka trade:a samma tillgång. Speciellt för GameStop som inte är ett tradingbolag…

Detta är ett förtroende som kommer växa över tid, likt för MicroStrategy.
(FB) MicroStrategy - MSTR (USA)

GameStop har en enorm följarskara med lojala holders. Ska bli mycket intresse samt att se vart det här tar vägen närmaste åren. Jag trodde aldrig jag skulle säga det men GameStop har nu alla möjligheter att göra nya all time high då det nu plötsligt finns fundamentala resonemang bakom det.
Senast redigerad av Leaston 2025-03-26 kl. 09:33.
Citera
2025-03-26, 21:26
Medlem
Leastons avatar
GameStop säger nu ikväll att dom skall investera 1.3 miljarder dollar i en tillgång många tror kommer vara värd 10 gånger mer om 5-6 år.

Således har dom plötsligt gjort sig själva till ett relevant bolag att vara investerad i igen.

https://x.com/SaylorBuysBTC/status/1904989673715360032
Senast redigerad av Leaston 2025-03-26 kl. 21:28.
Citera
2025-03-27, 09:27
Medlem
Om man använder allt sitt kapital för att köpa bitcoins så borde ju bolagsvärdet vara det aktuella bitcoinvärdet minus omkostnader man har för bolaget.

Även om man tror att bitcoinvärdet kommer vara x gånger högre i framtiden så är det väl fullkomligt idiotiskt att betala mer för aktierna än dagsaktuella bitcoinpriser än att investera direkt i bitcoin själv... eller är det något jag inte fattar?
Citera
2025-03-27, 09:35
Medlem
AppleIntelligences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dolk
Om man använder allt sitt kapital för att köpa bitcoins så borde ju bolagsvärdet vara det aktuella bitcoinvärdet minus omkostnader man har för bolaget.

Även om man tror att bitcoinvärdet kommer vara x gånger högre i framtiden så är det väl fullkomligt idiotiskt att betala mer för aktierna än dagsaktuella bitcoinpriser än att investera direkt i bitcoin själv... eller är det något jag inte fattar?

Strategy har ett mycket högre bolagsvärde än vad bitcoinsen de äger är värda.
Citera
2025-03-27, 12:19
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dolk
Men om du kan betala MINDRE för aktierna än de dagsaktuella Bitcoinpriserna*, så gör du ju det?
*beroende på hur många BTC dom har osv osv.

Säg att priset på en Bitcoin är 1 miljon.
Genom att köpa BTC för 1 miljon så kommer åt 1st Bitcoin.
Men om du kan köpa GME aktier för 1 miljon, och då komma åt 1.1 Bitcoin genom deras balansräkning, så kan man ju resonera att GME aktierna är ett bättre köp (allt annat lika).
Citera
2025-03-27, 12:22
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AppleIntelligence
Strategy har ett mycket högre bolagsvärde än vad bitcoinsen de äger är värda.
Microsoft, Google, Apple, Tesla och hela börsen har ett mycket (alltså MYCKET) högre värde än om man skulle likvidare alla bolagens tillgångar.

Strategy kan ses som en hävstång på Bitcoin. Volatil åt båda hållen, vilket många gillar och därför förerdrar Strategy framför tex ETF:er. Det i sig driver upp efterfrågan (och således priset) på MSTR aktierna.

Sedan att Strategy skulle vara världens största innehavare av Bitcoin i en Bitcoinisierad framtid, är upp till var och en att spekulera kring värdet i det.
Senast redigerad av Leaston 2025-03-27 kl. 12:28.
Citera
2025-03-27, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Men om du kan betala MINDRE för aktierna än de dagsaktuella Bitcoinpriserna*, så gör du ju det?
*beroende på hur många BTC dom har osv osv.

Säg att priset på en Bitcoin är 1 miljon.
Genom att köpa BTC för 1 miljon så kommer åt 1st Bitcoin.
Men om du kan köpa GME aktier för 1 miljon, och då komma åt 1.1 Bitcoin genom deras balansräkning, så kan man ju resonera att GME aktierna är ett bättre köp (allt annat lika).

Fast det jag tänker på är att gamestop har löpande utgifter som skall betalas, alltså borde ju bolagsvärdet bli lägre än värdet på deras innehav...
Köper du bitcoin själv så har du ju inte några löner, lokaler, servrar mm som kostar pengar.

Men det jag mest ville få sagt är ju aktiepriset.. det borde ju knappast skjuta iväg.. jag köper ju inte aktier för 100 kr för att få aktier med bitcoins för 50 kr, bara för att bitcoinsen kan bli värda 1000 kr utan då köper jag ju bitcoinsen direkt för det värdet den har idag... vill ju inte betala framtida pris för något jag kan köpa för dagens.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in