Citat:
Ursprungligen postat av
kodapan
Det är en stock split. En stock split via dividend.
Du säger ju det själv, det här är en aktiesplit.
Det är inte fel av DTCC att säga det här är en aktiesplit, precis som det inte är fel av dig att säga det här är en aktiesplit heller. Det är inte fel av mäklarna att säga att det här är en aktiesplit heller. För i grund och botten så är det här en aktiesplit, men med "utdelning" som metod.
Sen om mäklarna i Tyskland feltolkat detta är deras egna misstag.
Bara för att man säger att det här är en aktiesplit så betyder det inte per automatik att man ska använda aktiedivision som metod.
Ni tror att bara för att institutionerna gått ut och kallat det här för aktiesplit, att de använt division som metod.
Citat:
Ursprungligen postat av
kodapan
Befintliga aktier ska inte divideras.
Om vi tar Avanza som exempel så har de inte dividerat sina aktier som du går runt och tror på. Ta dig en titt för dig själv på informationen de gått ut med. Aktierna bokades och levererades från DTCC. Men de kallar det här fortfarande för en aktiesplit då det är den korrekta benämningen.
https://www.reddit.com/r/ISKbets/com..._det_f%C3%B6r/
Kontakta dem själva och verifiera källan om du är osäker. Men jag upplever det som att du är alldeles för ingrävd i konspirationsteorierna som florerar där ute så oavsett vad du får för svar så tror jag inte du kommer köpa det.
Citat:
Ursprungligen postat av
kodapan
Och då vill du hänvisa till en raderad och sedan korrigerad tweet? Detta för att bevisa för någon att GameStop själva haft fel i hur deras egen stock split skall distribueras? Skärp dig.
Jag uppfattade det som att det här var en stock dividend och inte en stock split enligt din mening?
Citat:
Ursprungligen postat av
kodapan
Enligt tyska brokers samt Fidelity har DTCC skickat instruktioner om att det gäller en stock split, inte stock dividend.
Avanza och Nordnet har tidigare beskrivit det som en vanlig stock split, inte stock dividend.
Du har fått aktier på ditt Avanzakonto för att de genomfört en stock split enligt felaktiga instruktioner från DTCC.
I bland undrar jag om det här verkligen är rätt forum för GME-tråden och om inte Mod kanske borde flytta på den till konspirationer och alternativa teorier.