2021-02-03, 23:36
Avstängd
Odagans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AztecCrystal
Innebär heder för dig att förlora pengar på aktiehandel? Är du mentalt handikappad? Folk som inte är sub 80 IQ sålde för länge sedan.

Nåja.. Jag gjorde 1,4 i fjol och ligger 370k+ 2021..
Det går inte att lita på folk längre. Och jag kan acceptera det...
Citera
2021-02-03, 23:37
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Odagan
Var och en efter bästa förmåga alltså. Är det konstigt att väst kraschar?

Men kom igen, börsen är mer reglerad idag än på 1920-talet, och den var vildare och mer rå och kapitalistisk då också.

Men inte kraschade väst för det. Tvärtom skulle jag säga, fri marknad är någonting bra.
Citera
2021-02-03, 23:40
Avstängd
Odagans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Men kom igen, börsen är mer reglerad idag än på 1920-talet, och den var vildare och mer rå och kapitalistisk då också.

Men inte kraschade väst för det. Tvärtom skulle jag säga, fri marknad är någonting bra.

Vi snackar om GameStop nu, stjärtsheriff..
Citera
2021-02-03, 23:41
Medlem
Citat:
Innebär heder för dig att förlora pengar på aktiehandel? Är du mentalt handikappad? Folk som inte är sub 80 IQ sålde för länge sedan.

https://www.youtube.com/watch?v=GQcN7lHSD5Y

https://www.youtube.com/watch?v=l8jcJJKeAdw

Du kan ha under 80 iq för att förstå dig på det här
Senast redigerad av LinusZeDeo 2021-02-03 kl. 23:43.
Citera
2021-02-03, 23:45
Medlem
Citat:

Genusförvirrade personer som du ska inte dilla om den västerländska civilisationens undergång.

Du argumenterar ständigt i alla trådar för en aftonbladet-åsikt.

Du har inte kapacitet att förstå vad detta handlar/handlade om. Det var inte en vanlig aktie-handel utan något större.

Möjligen var det av distraktion. Att få riktiga människor att inte se vad Corona-lockdowns leder till. Att inte se åsiktsfriheten inskränkas via social media. Att inte se vad som händer i stort.

Men kampen mot HF var god. Det var en kamp väl värd.

Jag tror inte att du inte förstår den, utan att du bortser ifrån den. kanske att du aktivt arbetar för att andra ska bortse ifrån den.

Oavsett är du en skitstövel.
Senast redigerad av Brille68 2021-02-03 kl. 23:50.
Citera
2021-02-03, 23:50
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:

Fri marknad är bra säger du, ändå var du längst fram bland övriga tjejer i hejarklacken när robinhood och citadel fullständigt pissa på den fria marknaden. Jag förstår du är scizo i ditt kön men låt de inte påverka de lilla intellektet du trots allt besitter.

Brille sammanfattade hela din persona klockrent ovanför detta inlägg.
Citera
2021-02-03, 23:50
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Odagan
Vi snackar om GameStop nu, stjärtsheriff..

Ja, GameStop är ett snyggt spel där de som har vunnit är stora fonder och banker plus några super-streetsmarta individer som lyckades få en del av retail communityn att tro att de "kämpar mot Wall Street". Samt givetvis de retailers som sålde i tid.

Kvar står de som gick på bluffen, men ni har blivit varnade, något annat kan man inte säga.

Såda här Scams eller vad man ska kalla det fanns på 1920-talet och finns nu.
Citera
2021-02-03, 23:53
Avstängd
Odagans avatar
Citat:
Ja, GameStop är ett snyggt spel där de som har vunnit är stora fonder och banker plus några super-streetsmarta individer som lyckades få en del av retail communityn att tro att de "kämpar mot Wall Street". Samt givetvis de retailers som sålde i tid.

Kvar står de som gick på bluffen, men ni har blivit varnade, något annat kan man inte säga.

Tveksamt om Melvin Capital instämmer.. Nota bene. Jag gav mig inte in i det här för att tjäna en hacka.
Vi får se hur efterspelet fortlöper...
Citera
2021-02-04, 00:00
Medlem
Citat:

Detta är självklart för de som kan tänka självständigt och har kunskap om aktiehandel. Men grattis till småspararna på reddit som kastade iväg sina besparingar på ett ponzi-scheme
Citera
2021-02-04, 00:02
Medlem
Neroxxs avatar
Varit relativt stabil nu i två dagar, får vi se ett större rusch/drop imorgon?
Citera
2021-02-04, 00:03
Avstängd
Odagans avatar
Citat:
Detta är självklart för de som kan tänka självständigt och har kunskap om aktiehandel. Men grattis till småspararna på reddit som kastade iväg sina besparingar på ett ponzi-scheme

Du saknar all förståelse för heder, kultur och gemenskap.. Men för all del. Grattis till förtjänsten..
Citera
2021-02-04, 00:03
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Du fortsätter svamla om 1600 talet och tidigt 1900 tal. När ska du leva i nutid?

Man ska lära av historien!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in