2023-06-14, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neige
Du har ju haft aktien ett tag verkar det som, hur har det gtt?

Hade du kpt den patetiska skrattretande HM-aktien istllet fr den coola zoomer aktien GME s hade du gtt upp 8,8% + utdelning istllet fr minus 8,8%, fr 1 r sedan inte medrknat valutaskillnad (2%).

8,8%? Jag kan garantera dig att jag gr mer i valfri aktie innan lunch imorgon.

Edit: Och i GME p kvllskviste
Citera
2023-06-15, 07:42
Medlem
Atamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagerkommandant
haha underbar retur!

lskar att H&M kom upp som exempel i trden. H&M vars affrmodell till del bestr av att dumpa returer i Afrika fr destruktion. Lter som en frsh affrsid nr lattemorsorna efterfrgar nrproducerat och hllbara lsningar.

S undrbar r inte kommentaren, se hur det gick fr SBB- gnget.
Citera
2023-06-16, 20:07
Medlem
PLAYR PLAYR PLAYR PLAYR PLAYR

Hrligt att GameStops nya plattform kommer sopa mattan utav konkurrenterna och vara revolutionerande fr spelindustrin de kommande 10 ren.

Ett enda login, ett enda lsen, en enda klient.

Och hr inne finns allt. Spelstreaming (Twitch), spelutforskare (Steams spelbibliotek), dr man man se vilka spel som r pgng osv. Skins, addons, mods ochsvidare att kpa fr att sedan kunna slja. Sist men inte minst, kunna spela de flesta spelen gratis utan att behva kpa, tidsbegrnsat dock!! Detta r s jdra nice och kommer vara gamechangern till att man kommer lyckas. (Ingenting bekrftat dock, men man hr ju mellan raderna.)
Citera
2023-06-26, 09:03
Medlem
JackArrows avatar
Dumb Money trailer. Baserad p en sann historia. 😋

https://youtu.be/bmr8YmwnZ3w
Citera
2023-06-26, 11:50
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonny.Boj
PLAYR PLAYR PLAYR PLAYR PLAYR

Hrligt att GameStops nya plattform kommer sopa mattan utav konkurrenterna och vara revolutionerande fr spelindustrin de kommande 10 ren.

Ett enda login, ett enda lsen, en enda klient.

Och hr inne finns allt. Spelstreaming (Twitch), spelutforskare (Steams spelbibliotek), dr man man se vilka spel som r pgng osv. Skins, addons, mods ochsvidare att kpa fr att sedan kunna slja. Sist men inte minst, kunna spela de flesta spelen gratis utan att behva kpa, tidsbegrnsat dock!! Detta r s jdra nice och kommer vara gamechangern till att man kommer lyckas. (Ingenting bekrftat dock, men man hr ju mellan raderna.)
PLAYR r onekligen intressant, mnga (mig sjlv inkluderat) skulle g ver till PLAYR bara fr att dom ogillar EA/Valve/osv.
Citera
2023-06-26, 11:54
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ok men detta r ett diskussionsforum och inte bara bagholders som har rtten att kommentera i trden, eller jag menar de mycket framgngsrika GME-traders uppenbarligen. Hur vet du var botten r?
Sjlv helt okish som oljetorsk mestadels.
"bagholders" r en s trttsam frolmpning. GameStop har lojala investerare som ser en ljus framtid, mnga kper fler aktier periodvis. Det r snarare alla brokers och hedgefonder som shortade runt $4 som bagholdat i +2r.
Citera
2023-06-26, 14:41
Medlem
neiges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otello
"bagholders" r en s trttsam frolmpning. GameStop har lojala investerare som ser en ljus framtid, mnga kper fler aktier periodvis. Det r snarare alla brokers och hedgefonder som shortade runt $4 som bagholdat i +2r.
r man s r man, jag hller inte med dig om att det r frolmpning, jag sjlv rkar vara bagholder i Billerud och har varit i Lucara. Anledning till varfr jag kom till denna trden om en aktie jag inte ger och drfr inte bryr mig om r varfr man vill kpa denna som inte producerar ngonting, men ok om lojala investerare och fb-kommentarer r ert bsta case d vet jag det.
Hedgefonder som Melvin Capita och deras investerare blev brnda till en brjan men just han startade bara en ny fond kort tid eftert, fr att f in prestationsavgifter.
Bara lite ljlig aktie, den gick upp vid samma tid d folk betala pengar fr shitcoins och virtuella bilder p fula apor (NFTs) liksom.
Citera
2023-06-26, 16:30
Medlem
otellos avatar
Citat:
r man s r man, jag hller inte med dig om att det r frolmpning, jag sjlv rkar vara bagholder i Billerud och har varit i Lucara. Anledning till varfr jag kom till denna trden om en aktie jag inte ger och drfr inte bryr mig om r varfr man vill kpa denna som inte producerar ngonting, men ok om lojala investerare och fb-kommentarer r ert bsta case d vet jag det.
Hedgefonder som Melvin Capita och deras investerare blev brnda till en brjan men just han startade bara en ny fond kort tid eftert, fr att f in prestationsavgifter.
Bara lite ljlig aktie, den gick upp vid samma tid d folk betala pengar fr shitcoins och virtuella bilder p fula apor (NFTs) liksom.
Du menar Melvin Capital som fick lgga ner, trots att dom (genom korrupt MSM) pstod sig ha stngt sina shorts?

Det handlar om mer n lojala investerare; det handlar om pengar p fickan, stora lager, obefintliga skulder, kommande digitalisering och en troligtvis enorm SI, dessutom i en vxande bransch.
Citera
2023-08-15, 18:45
Ngra nya tankar om denna kontroversiella aktie? Ser ut att g dligt fr att vara rlig. Hur resonerar ni andra?
Citera
2023-08-16, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vistula
Ngra nya tankar om denna kontroversiella aktie? Ser ut att g dligt fr att vara rlig. Hur resonerar ni andra?

Rtt dtt r det ju helt klart just nu. Tror dock GME har lite lngre resa framfr sig och spnnande att se vad de gr med sin kassa. Ngon typ av undervrderat dotterbolag borde de skaffa fr att ka intkterna. Vet att RC har mandat att sitta med detta nu.

Undrar dock varfr Matt Furlong blev avskedad dock. Finns lite spekulationer att han mjligtvis gr ver till Teddy men helt oklart just nu.
Citera
2023-08-22, 16:19
Medlem
SocialtKontrakts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SocialtKontrakt
Jaha med ~-30% p 1 mnad staplar "superstonken" in i det nya ret 2023 dr pengar inte lngre r gratis och vi str infr recession.

Har vi ngra 20-ringar med stimmy checks kvar som orkar hlla upp aktien innan vi ker ner till fundamentalt vrde p riktigt?

Den dende fisken har frvisso ryckt till under ret Men nu tar ubten sats ner mot djupet med ett slutresultat likt Titan.

Eller har vi ngra invndningar fortfarande?
Senast redigerad av SocialtKontrakt 2023-08-22 kl. 16:22.
Citera
2023-08-22, 19:59
Medlem
SocialtKontrakts avatar
Hittade en bra sammanfattande meme p den hr trden och MOASS-kulten i strsta allmnhet: https://www.reddit.com/media?url=htt...083yn3ojb1.jpg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in