2023-06-14, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neige
Du har ju haft aktien ett tag verkar det som, hur har det gått?

Hade du köpt den patetiska skrattretande HM-aktien istället för den coola zoomer aktien GME så hade du gått upp 8,8% + utdelning istället för minus 8,8%, för 1 år sedan inte medräknat valutaskillnad (2%).

8,8%? Jag kan garantera dig att jag gör mer i valfri aktie innan lunch imorgon.

Edit: Och i GME på kvällskviste…
Citera
2023-06-15, 07:42
Medlem
Atamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagerkommandant
haha underbar retur!

Älskar att H&M kom upp som exempel i tråden. H&M vars affärmodell till del består av att dumpa returer i Afrika för destruktion. Låter som en fräsh affärsidé när lattemorsorna efterfrågar närproducerat och hållbara lösningar.

Så undrbar är inte kommentaren, se hur det gick för SBB- gänget.
Citera
2023-06-16, 20:07
Medlem
PLAYR PLAYR PLAYR PLAYR PLAYR

Härligt att GameStops nya plattform kommer sopa mattan utav konkurrenterna och vara revolutionerande för spelindustrin de kommande 10 åren.

Ett enda login, ett enda lösen, en enda klient.

Och här inne finns allt. Spelstreaming (Twitch), spelutforskare (Steams spelbibliotek), där man man se vilka spel som är pågång osv. Skins, addons, mods ochsåvidare att köpa för att sedan kunna sälja. Sist men inte minst, kunna spela de flesta spelen gratis utan att behöva köpa, tidsbegränsat dock!! Detta är så jädra nice och kommer vara gamechangern till att man kommer lyckas. (Ingenting bekräftat dock, men man hör ju mellan raderna.)
Citera
2023-06-26, 09:03
Medlem
JackArrows avatar
Dumb Money trailer. Baserad på en sann historia. 😋

https://youtu.be/bmr8YmwnZ3w
Citera
2023-06-26, 11:50
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonny.Boj
PLAYR PLAYR PLAYR PLAYR PLAYR

Härligt att GameStops nya plattform kommer sopa mattan utav konkurrenterna och vara revolutionerande för spelindustrin de kommande 10 åren.

Ett enda login, ett enda lösen, en enda klient.

Och här inne finns allt. Spelstreaming (Twitch), spelutforskare (Steams spelbibliotek), där man man se vilka spel som är pågång osv. Skins, addons, mods ochsåvidare att köpa för att sedan kunna sälja. Sist men inte minst, kunna spela de flesta spelen gratis utan att behöva köpa, tidsbegränsat dock!! Detta är så jädra nice och kommer vara gamechangern till att man kommer lyckas. (Ingenting bekräftat dock, men man hör ju mellan raderna.)
PLAYR är onekligen intressant, många (mig själv inkluderat) skulle gå över till PLAYR bara för att dom ogillar EA/Valve/osv.
Citera
2023-06-26, 11:54
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ok men detta är ett diskussionsforum och inte bara bagholders som har rätten att kommentera i tråden, eller jag menar de mycket framgångsrika GME-traders uppenbarligen. Hur vet du var botten är?
Själv helt okish som oljetorsk mestadels.
"bagholders" är en så tröttsam förolämpning. GameStop har lojala investerare som ser en ljus framtid, många köper fler aktier periodvis. Det är snarare alla brokers och hedgefonder som shortade runt $4 som bagholdat i +2år.
Citera
2023-06-26, 14:41
Medlem
neiges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otello
"bagholders" är en så tröttsam förolämpning. GameStop har lojala investerare som ser en ljus framtid, många köper fler aktier periodvis. Det är snarare alla brokers och hedgefonder som shortade runt $4 som bagholdat i +2år.
Är man så är man, jag håller inte med dig om att det är förolämpning, jag själv råkar vara bagholder i Billerud och har varit i Lucara. Anledning till varför jag kom till denna tråden om en aktie jag inte äger och därför inte bryr mig om är varför man vill köpa denna som inte producerar någonting, men ok om lojala investerare och fb-kommentarer är ert bästa case då vet jag det.
Hedgefonder som Melvin Capita och deras investerare blev brända till en början men just han startade bara en ny fond kort tid efteråt, för att få in prestationsavgifter.
Bara lite löjlig aktie, den gick upp vid samma tid då folk betala pengar för shitcoins och virtuella bilder på fula apor (NFTs) liksom.
Citera
2023-06-26, 16:30
Medlem
otellos avatar
Citat:
Är man så är man, jag håller inte med dig om att det är förolämpning, jag själv råkar vara bagholder i Billerud och har varit i Lucara. Anledning till varför jag kom till denna tråden om en aktie jag inte äger och därför inte bryr mig om är varför man vill köpa denna som inte producerar någonting, men ok om lojala investerare och fb-kommentarer är ert bästa case då vet jag det.
Hedgefonder som Melvin Capita och deras investerare blev brända till en början men just han startade bara en ny fond kort tid efteråt, för att få in prestationsavgifter.
Bara lite löjlig aktie, den gick upp vid samma tid då folk betala pengar för shitcoins och virtuella bilder på fula apor (NFTs) liksom.
Du menar Melvin Capital som fick lägga ner, trots att dom (genom korrupt MSM) påstod sig ha stängt sina shorts?

Det handlar om mer än lojala investerare; det handlar om pengar på fickan, stora lager, obefintliga skulder, kommande digitalisering och en troligtvis enorm SI, dessutom i en växande bransch.
Citera
2023-08-15, 18:45
Några nya tankar om denna kontroversiella aktie? Ser ut att gå dåligt för att vara ärlig. Hur resonerar ni andra?
Citera
2023-08-16, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vistula
Några nya tankar om denna kontroversiella aktie? Ser ut att gå dåligt för att vara ärlig. Hur resonerar ni andra?

Rätt dött är det ju helt klart just nu. Tror dock GME har lite längre resa framför sig och spännande att se vad de gör med sin kassa. Någon typ av undervärderat dotterbolag borde de skaffa för att öka intäkterna. Vet att RC har mandat att sitta med detta nu.

Undrar dock varför Matt Furlong blev avskedad dock. Finns lite spekulationer att han möjligtvis går över till Teddy men helt oklart just nu.
Citera
2023-08-22, 16:19
Medlem
SocialtKontrakts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SocialtKontrakt
Jaha med ~-30% på 1 månad staplar "superstonken" in i det nya året 2023 där pengar inte längre är gratis och vi står inför recession.

Har vi några 20-åringar med stimmy checks kvar som orkar hålla upp aktien innan vi åker ner till fundamentalt värde på riktigt?

Den döende fisken har förvisso ryckt till under året… Men nu tar ubåten sats ner mot djupet med ett slutresultat likt Titan.

Eller har vi några invändningar fortfarande?
Senast redigerad av SocialtKontrakt 2023-08-22 kl. 16:22.
Citera
2023-08-22, 19:59
Medlem
SocialtKontrakts avatar
Hittade en bra sammanfattande meme på den här tråden och MOASS-kulten i största allmänhet: https://www.reddit.com/media?url=htt...083yn3ojb1.jpg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in