2022-01-18, 11:04
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Flertalet brokers har haft en stabil 9:1 köp-sälj-ratio de senaste månaderna, det tyder på att större aktörer säljer medans småsparare köper. Varenda ETF innehållande GME har shortats hundratals procent. Hedgefonder och marketmakers har m.a.o. fortsatt shorta GME samtidigt som småsparare har ökat sitt innehav, dessutom har direkt-registrering blivit en folkrörelse i kampen mot korrupta hedgefonder.

Gå och shilla någon annanstans.

Ok, önskar er lycka till!
Citera
2022-01-18, 11:12
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrLevaLivet
Ok, önskar er lycka till!
Tack tack
Citera
2022-01-18, 11:48
Medlem
Mr.Sanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Flertalet brokers har haft en stabil 9:1 köp-sälj-ratio de senaste månaderna, det tyder på att större aktörer säljer medans småsparare köper. Varenda ETF innehållande GME har shortats hundratals procent. Hedgefonder och marketmakers har m.a.o. fortsatt shorta GME samtidigt som småsparare har ökat sitt innehav, dessutom har direkt-registrering blivit en folkrörelse i kampen mot korrupta hedgefonder.

Gå och shilla någon annanstans.

Tack! Kunde inte sagt det bättre själv. Detta är exakt så jag ser på saken också.

Kan inte se någon annan logisk slutsats än MOASS baserat på det jag läst och hört. Den enda jokern är ev. Government intervention. Undrar om de sitter och lägger planer för detta as we speak(?). Pros vs. Cons osv. Vad tänker ni?
Citera
2022-01-18, 12:30
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sander
Tack! Kunde inte sagt det bättre själv. Detta är exakt så jag ser på saken också.

Kan inte se någon annan logisk slutsats än MOASS baserat på det jag läst och hört. Den enda jokern är ev. Government intervention. Undrar om de sitter och lägger planer för detta as we speak(?). Pros vs. Cons osv. Vad tänker ni?
Jag tror inte att politiker är medvetna om problemet. Eller, dom vet säkerligen att det förekommer missförhållanden, men dom får i princip betalt för att blunda. Titta bara hur det gick 2008, det fanns tydliga signaler som vittnade om att hela systemet var på väg att braka ihop, kända investerare varnade t.o.m. för en stundande krasch, ändå fick det fortgå. Vad gjorde politikerna när skiten träffade fläkten? Dom bailade ut alla korrupta banker med skattepengar.
Citera
2022-01-18, 13:21
Citat:
Du och dina polare är en piss i Mississippi i det stora hela tyvärr.

Vem är det som säljer då? Avanza rapporterar en ökning på 60% sedan maj 2021. Från 322 545 aktier ägda på Avanza till 511 178.

Svenska Avanza-kunder äger 1% av GameStops float. Sedan finns det retards som håller massor på NordNet, ComputerShare, Åbo Bank och andra internationella brokers förstås.

https://www.reddit.com/r/Superstonk/..._shareholders/
Senast redigerad av kodapan 2022-01-18 kl. 13:27.
Citera
2022-01-18, 15:23
Medlem
Mr.Sanders avatar
Citat:
Du och dina polare är en piss i Mississippi i det stora hela tyvärr. Det är enkel matematik, utan köptryck ingen uppgång utan bara långsamt blödande. Alla hodlar inte tyvärr, utan hoppar in och ut med kortsiktiga trades.
Utan feta triggers nu så kommer Gamestop troligtvis fortsätta gå ned i värde tyvärr. Ni behöver samla armén igen bättre och skapa hype.

Vem vare som sålde sa du? Inte Retail iaf

Avanza Shareholders increased their overall position by ~60% since last years shareholder meeting.

Edit: kodapan kom mig i förköpet
Senast redigerad av Mr.Sander 2022-01-18 kl. 15:27.
Citera
2022-01-18, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kodapan
Vem är det som säljer då? Avanza rapporterar en ökning på 60% sedan maj 2021. Från 322 545 aktier ägda på Avanza till 511 178.

Svenska Avanza-kunder äger 1% av GameStops float. Sedan finns det retards som håller massor på NordNet, ComputerShare, Åbo Bank och andra internationella brokers förstås.

https://www.reddit.com/r/Superstonk/..._shareholders/
Åbo bank, ja de är ju där alla whales håller till!
Citera
2022-01-19, 08:06
Medlem
Quixotes avatar
Går den under 100$ idag? Att den kommer gå ner är ju självskrivet, men hur mycket det är frågan?

Om den dippar under 100$ är vägen nedåt snabb. Det är min förutsägelse.
Citera
2022-01-19, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quixote
Går den under 100$ idag? Att den kommer gå ner är ju självskrivet, men hur mycket det är frågan?

Min oro ligger i att den här fantastiska rean inte håller sig till löning.
Citera
2022-01-19, 11:18
Medlem
Mr.Sanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ideologi
Min oro ligger i att den här fantastiska rean inte håller sig till löning.

Samma här!

Citat:
Quixote

Det är garanterat enorm Buy Wall på 69,69 och 69.42
Citera
2022-01-19, 15:24
Medlem
De som säljer av nu, lär gå in i BBIG, som helt klart är nästa kandidat för en månfart (om man ska tro Reddit).
Jag tänker åka med på båda resorna! :-)
Citera
2022-01-19, 21:19
Medlem
Man får inte glömma SEC's officiella rapport som släpptes för någon månad sedan bara, att köptrycket i Januari 2021 bestod till mestadels av retail och det var minimalt med korta positioner som stängdes.

Jag skulle säga att retail har hållt jävligt ordentligt, varje gång kursen går ner så gör den det på väldigt låg volym. Samtidigt får man inte glömma att Gamestop inte sagt ett ljud på länge. Det kan komma en perfekt storm närsom, och jag väntar spänt och fyller på vid nästan varje löning. Skulle vara tacksam om kursen håller sig såhär låg till lönen denna månaden, men tvekar på det.

Och förresten, MSM pressar otroligt mycket skitsnack. Varför snackar de ner aktien och hånar retail om det var över? För mig som följt detta med mikroskåp sedan slutet av januari 2021 så är allting så jävla genomskinligt. Bara denna senaste videon: https://www.reddit.com/r/Superstonk/...ster_make_the/ Så jävla fjantiga...

Förövrigt har Gamestop sammarbete med Microsoft, så detta gynnar GME.
Senast redigerad av Soloride 2022-01-19 kl. 21:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in