2021-12-02, 11:27
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
Det finns inga aktier som garanterar vinst

Ergo hoppas alla investerare att det går bra för deras portfölj.
Citera
2021-12-02, 11:31
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kodapan
Ergo hoppas alla investerare att det går bra för deras portfölj.
Ja, fast "hoppas" är inget argument eller råd för ett specifikt köp.
Citera
2021-12-02, 11:49
Citat:
Ja, fast "hoppas" är inget argument eller råd för ett specifikt köp.

“Hoppas på en squeeze snart” är varken ett argument eller råd för ett specifikt köp. Bullionzon uttrycker bara sin entusiasm över sin egen investering.

Om du vill ha råd kan du lyssna på Jim Cramer eller liknande.
Citera
2021-12-02, 13:10
Medlem
Lagerkommandants avatar
Citat:
Det finns inga aktier som garanterar vinst, och tror man det så har man inte hållit på särskilt länge med aktier. Men "hoppas" är inte ett ord man brukar se på aktiesidorna. och alla som tänker det kan lika bra vara lottospelare. En lott är nästan bättre, för det är dessa som är kanonmat när eliten som riggat marknaden bestämmer nästa steg och tar alla deras pengar.

Om man ser det som en lott så är det iallafall en lottsedel utan bäst-före datum. Oddsen är dessutom bättre än traditionella lotter.

Priset är fel.
Citera
2021-12-02, 13:14
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagerkommandant
Om man ser det som en lott så är det iallafall en lottsedel utan bäst-före datum. Oddsen är dessutom bättre än traditionella lotter.

Priset är fel.
Måste vara jobbigt att köpa lotter för t.ex 50.000 kr. Men visst finns det storspelare.

Själv har jag lotter för 17 mkr på min avanza-depå. Dock inga som det står GME AMC eller Tesla på.
Citera
2021-12-02, 15:19
Medlem
Citat:
Måste vara jobbigt att köpa lotter för t.ex 50.000 kr. Men visst finns det storspelare.

Själv har jag lotter för 17 mkr på min avanza-depå. Dock inga som det står GME AMC eller Tesla på.

Vad står det på dina då?
Citera
2021-12-02, 16:09
Medlem
Citat:

Misstänker att du börjar närma sig pensionen och ärvt ett par miljoner längs vägen?

”Hoppas på en squeeze” är inte en DD utan enbart ett uttryck när man hoppas att något ska hända utifrån det aktiecase/argument som finns.
Citera
2021-12-02, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KirkOL
Vad står det på dina då?

Gissar på HM och liknande bolag.
Citera
2021-12-02, 17:10
Citat:

Visste inte att du var en sådan boomer Paris. Du verkade så based i början. Trist. Men det är så vissa måste lära sig. Dina 17 mkr kan du hälsa hej då till. Boomer-axier kommer krascha som in i helvete.
Citera
2021-12-02, 17:22
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vistula
Visste inte att du var en sådan boomer Paris. Du verkade så based i början. Trist. Men det är så vissa måste lära sig. Dina 17 mkr kan du hälsa hej då till. Boomer-axier kommer krascha som in i helvete.
Jag har inga aktier, bara xact bear 50% hävstång.
Citera
2021-12-02, 17:49
Medlem
Citat:
Jag har inga aktier, bara xact bear 50% hävstång.

Skäms för och säga det men jag stinker newbie, kan du säga hur man går tillväga om man ska investera?
Citera
2021-12-02, 18:09
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KirkOL
Skäms för och säga det men jag stinker newbie, kan du säga hur man går tillväga om man ska investera?
Öva lite i taget med riktiga pengar på stockholmsbörsen. avanzas hemsida tycker jag är trevligast. Börja med 10.000 kr och sluta som miljonär om du kan lära av dina misstag, som kan bli hur många som helst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in