2021-06-04, 11:52
Medlem
Lagerkommandants avatar
Det har talats om vrderingar till och frn hr i trden.

Visste ni att yogabyxorna vrderas till mer n 2x av $GME?
Det ger lite perspektiv.
Citera
2021-06-04, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagerkommandant

Detta r ngot av det bsta jag lst i trden p senare tid.
Blir inte frvnad om biograf-VDn fr en fet bonus s smningom.
Senast igr var han ute och frskte ta biografgarna som gisslan fr att f in mer pengar.

Alla ledtrdar finns dr. Precis som du r inne p, titta p deras agerande, inte vad de sger. Klarsynt.
Gamestop och AMC befinner sig i tv helt olika positioner. AMC har gtt med stor frlust sedan pandemin, drav en attraktiv blankningsaktie. Pengarna som sljs gr direkt in i bolaget, och inte till anstllda. Du kan vl testa att lsa p innan du sprider dynga?

Finns det inget bolag s finns det ingen aktie. Att en VD gr sitt jobb och stabilserar fretagets ekonomi r positivt, och gr att blankarnas planer gr i ls.

Hyggligt att GME kunde bryta ut ver 180, ni lr testa 300 under juni. Fljt sedan $31 och gjort enstaka daytrades efter frsta squeezen.
Citera
2021-06-04, 14:09
Medlem
doctor-potatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LasseK0ngo
Jag fljer r/amcstock, postas det ens ngon DD dr? Knns endast som de r en massa memes osv.

Har ett gng amc, men r kluven om nr jag ska slja dom, ven om nu amc kommer squeeza s kommer jag tjna mycket mer p att g all in i GME istllet.

Hoppas p en uppgng idag s jag kan slja amc 🤑

Ja jag brjade kika dr ocks hromveckan. Knns ocks som det mest r massa memes. Sen verkar ju folk vara skeptiskt till vdn Adam Aron eller vad han heter. Visst den verkar vara shortad till 20% eller nt s det r vl det folket utgr frn. Verkar som deras husgud r nn Trey Trades p youtube. Vet inte hur kunnig han r men inte fan r han ngon DFV.

Folk refererar till honom p forumet och skriver att "Trey said that this will happen, yada yada yada".

Kollade hans stream nr AMC och GME rusade hromdagen. Han sa att GME rusade nr AMC hade handelsstopp fr att Retail ville behlla momentum och s fort AMC hade trading halt s kpte folk GME istllet. Har svrt att bilda mig ngon uppfattning om hela AMC racet men det knns lite skumt. Fr mycket hype nu p slutet av media ocks...

Jag hade lite AMC sen januari men slde det mesta nr den gick upp till 35USD.
Citera
2021-06-04, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagerkommandant
Ja aktien har varit i en stigande trend i nstan en mnads tid nu. Enorm styrka.
Som igr nr den var ner ca -10% s var det fortfarande hgre n vad den ppnade p dagen innan.

Detta r ngot av det bsta jag lst i trden p senare tid.
Blir inte frvnad om biograf-VDn fr en fet bonus s smningom.
Senast igr var han ute och frskte ta biografgarna som gisslan fr att f in mer pengar.

Alla ledtrdar finns dr. Precis som du r inne p, titta p deras agerande, inte vad de sger. Klarsynt.

Jag litar p att Ryan Cohen fixar detta och det hnder hela tiden saker i Gamestop som pekar p att bolaget arbetar fr att omforma bolaget infr framtiden. Att Cohen dessutom har en bakgrund dr han lyckats sl Amazon p fingrarna inom husdjurs-segmentet gr ju inte saken smre.
Squzze eller inte squzze.
Just Cohen r anledningen till att jag nd kpt aktien. Ung och driven. Vill uppt nnu mer. Som du skriver s slog han amazon gllande kattmat. Jag hoppas han kan utmana amazon och fr den delen Steam gllande att bli plattform fr vars spel sljs digitalt.
18 billions r vl nuvarande vrde med gllande aktiekurs?

r det s jvla mycket egentligen? gamingmarknaden r ju en jttemarknad
Senast redigerad av Jagarbara 2021-06-04 kl. 16:03.
Citera
2021-06-04, 16:10
Medlem
Kurs 252,50 nu 40 minuter efter ppning. En bit ner frn vars den lg pre-market. Lgger order om ytterliggare en aktie p 250 kurs.
Citera
2021-06-04, 16:17
Medlem
Hmm ni som fljt lnge. r det s att fredagshandeln ofta r en dag av dipp?
Citera
2021-06-06, 13:07
Medlem
Aktiegarmte i veckan. Kommer det sndas s man kan se det live?
Jag har ftt fr mig s ska ske.
Citera
2021-06-07, 21:11
Medlem
Lagerkommandants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Squzze eller inte squzze.
Just Cohen r anledningen till att jag nd kpt aktien. Ung och driven. Vill uppt nnu mer. Som du skriver s slog han amazon gllande kattmat. Jag hoppas han kan utmana amazon och fr den delen Steam gllande att bli plattform fr vars spel sljs digitalt.
18 billions r vl nuvarande vrde med gllande aktiekurs?

r det s jvla mycket egentligen? gamingmarknaden r ju en jttemarknad

Det fr tiden utvisa men i rsredovisningen finns lite ledtrdar p hur bolaget gr sig av med dyra utgifter.
Hr kanske man kan sga att Covid blev en vlsignelse som gav fretaget tillflle att gra sig av med icke lnsamma butiker.
Om man tittar p frsljningen och antar att den r konstant (vilket den sklart inte kommer vara) s kan bolaget gra bra vinster.
Men nu r det mer sannolik att frsljningen kommer ka d Gamestop utkar sortimentet + NFT, e-sport mm.
Prognoser r svrt men jag tror att Gamestop om ngra r kan gra 1 miljard dollar i vinst per r.
En vrderingsmultipel p x20 ger ungefr $280-285 tror jag, utan Squeeze.
Amazon vrderas till ungefr x60 rsvinsten om jag inte misstar mig.

Om bolaget presterar bra s kommer det en dag i framtiden d aktien inkluderas i S&P500.
Jag TROR/GISSAR att vi fr se $GME st i $1000 inom fem r.

Ingen rdgivning, denna text skrev jag frmodligen under en av mina dagliga psykoser.

Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Aktiegarmte i veckan. Kommer det sndas s man kan se det live?
Jag har ftt fr mig s ska ske.

Vet inte.
Kvartalsrapporten Q1 slpps samma dag.
Senast redigerad av Lagerkommandant 2021-06-07 kl. 21:40.
Citera
2021-06-07, 21:29
Medlem
https://news.gamestop.com/home

GRAPEVINE, Texas, June 02, 2021 (GLOBE NEWSWIRE) -- GameStop Corp. (NYSE: GME), today announced that it will report first quarter fiscal 2021 earnings results after the market closes on Wednesday, June 9, 2021. The Company will host an investor conference call at 5:00 pm ET on the same day to review the companys financial results. This call and any supplemental information can be accessed at GameStop Corp.s investor relations home page at http://investor.GameStop.com/. The phone number for the investor conference call is 877-451-6152 and the confirmation code is 13720011. The conference call will be archived for two months on GameStops corporate website.

Annual Shareholders Meeting
The Company also confirmed that its Annual Shareholders Meeting is scheduled for Wednesday, June 9, 2021 at 625 Westport Parkway, Grapevine, Texas. The meeting, which is not open to the media and requires shareholders to provide proof of ownership through legal proxy and valid identification, is expected to take place at 10:00am CT/ 11:00am ET and conclude at 10:15am CT/11:15am ET. COVID-19 safety protocols will be followed. Chief Executive Officer and director George Sherman will attend the meeting in-person with the remainder of the Board of Directors attending virtually.

About GameStop
GameStop, a Fortune 500 company headquartered in Grapevine, Texas, is a leading specialty retailer offering games and entertainment products through its E-Commerce properties and thousands of stores. Visit www.GameStop.com to explore our products and offerings. Follow @GameStop and @GameStopCorp on Twitter and find us on Facebook at www.facebook.com/GameStop.
Citera
2021-06-07, 22:04
Medlem
Stnger p 279,5
Nu after market fr 4 timmar mer
Citera
2021-06-07, 22:13
Medlem
Thomas Peterffy grundare av Interactive Brokers. Han r inte en av "dom goda" men han har en tendens att hva ur sig intressanta saker/sga fr mycket i intervjuer.

I dagens intervju med CNBC avrder han folk frn att blanka meme stocks p grund av att:

"These prices can go to unimaginable heights."

https://www.reddit.com/r/Superstonk/...tempted_short/
Citera
2021-06-07, 23:12
Medlem
kurs nu i AH 285,15
Har lngsamt men stadigt tickat upp under hela AH
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto