2021-06-04, 11:52
Medlem
Lagerkommandants avatar
Det har talats om värderingar till och från här i tråden.

Visste ni att yogabyxorna värderas till mer än 2x av $GME?
Det ger lite perspektiv.
Citera
2021-06-04, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagerkommandant

Detta är något av det bästa jag läst i tråden på senare tid.
Blir inte förvånad om biograf-VDn får en fet bonus så småningom.
Senast igår var han ute och försökte ta biografägarna som gisslan för att få in mer pengar.

Alla ledtrådar finns där. Precis som du är inne på, titta på deras agerande, inte vad de säger. Klarsynt.
Gamestop och AMC befinner sig i två helt olika positioner. AMC har gått med stor förlust sedan pandemin, därav en attraktiv blankningsaktie. Pengarna som säljs går direkt in i bolaget, och inte till anställda. Du kan väl testa att läsa på innan du sprider dynga?

Finns det inget bolag så finns det ingen aktie. Att en VD gör sitt jobb och stabilserar företagets ekonomi är positivt, och gör att blankarnas planer går i lås.

Hyggligt att GME kunde bryta ut över 180, ni lär testa 300 under juni. Följt sedan $31 och gjort enstaka daytrades efter första squeezen.
Citera
2021-06-04, 14:09
Medlem
doctor-potatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LasseK0ngo
Jag följer r/amcstock, postas det ens någon DD där? Känns endast som de är en massa memes osv.

Har ett gäng amc, men är kluven om när jag ska sälja dom, även om nu amc kommer squeeza så kommer jag tjäna mycket mer på att gå all in i GME istället.

Hoppas på en uppgång idag så jag kan sälja amc 🤑

Ja jag började kika där också häromveckan. Känns också som det mest är massa memes. Sen verkar ju folk vara skeptiskt till vdn Adam Aron eller vad han heter. Visst den verkar vara shortad till 20% eller nåt så det är väl det folket utgår från. Verkar som deras husgud är nån Trey Trades på youtube. Vet inte hur kunnig han är men inte fan är han någon DFV.

Folk refererar till honom på forumet och skriver att "Trey said that this will happen, yada yada yada".

Kollade hans stream när AMC och GME rusade häromdagen. Han sa att GME rusade när AMC hade handelsstopp för att Retail ville behålla momentum och så fort AMC hade trading halt så köpte folk GME istället. Har svårt att bilda mig någon uppfattning om hela AMC racet men det känns lite skumt. För mycket hype nu på slutet av media också...

Jag hade lite AMC sen januari men sålde det mesta när den gick upp till 35USD.
Citera
2021-06-04, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagerkommandant
Ja aktien har varit i en stigande trend i nästan en månads tid nu. Enorm styrka.
Som igår när den var ner ca -10% så var det fortfarande högre än vad den öppnade på dagen innan.

Detta är något av det bästa jag läst i tråden på senare tid.
Blir inte förvånad om biograf-VDn får en fet bonus så småningom.
Senast igår var han ute och försökte ta biografägarna som gisslan för att få in mer pengar.

Alla ledtrådar finns där. Precis som du är inne på, titta på deras agerande, inte vad de säger. Klarsynt.

Jag litar på att Ryan Cohen fixar detta och det händer hela tiden saker i Gamestop som pekar på att bolaget arbetar för att omforma bolaget inför framtiden. Att Cohen dessutom har en bakgrund där han lyckats slå Amazon på fingrarna inom husdjurs-segmentet gör ju inte saken sämre.
Squzze eller inte squzze.
Just Cohen är anledningen till att jag ändå köpt aktien. Ung och driven. Vill uppåt ännu mer. Som du skriver så slog han amazon gällande kattmat. Jag hoppas han kan utmana amazon och för den delen Steam gällande att bli plattform för vars spel säljs digitalt.
18 billions är väl nuvarande värde med gällande aktiekurs?

Är det så jävla mycket egentligen? gamingmarknaden är ju en jättemarknad
Senast redigerad av Jagarbara 2021-06-04 kl. 16:03.
Citera
2021-06-04, 16:10
Medlem
Kurs 252,50 nu 40 minuter efter öppning. En bit ner från vars den låg pre-market. Lägger order om ytterliggare en aktie på 250 kurs.
Citera
2021-06-04, 16:17
Medlem
Hmm ni som följt länge. Är det så att fredagshandeln ofta är en dag av dipp?
Citera
2021-06-06, 13:07
Medlem
Aktieägarmöte i veckan. Kommer det sändas så man kan se det live?
Jag har fått för mig så ska ske.
Citera
2021-06-07, 21:11
Medlem
Lagerkommandants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Squzze eller inte squzze.
Just Cohen är anledningen till att jag ändå köpt aktien. Ung och driven. Vill uppåt ännu mer. Som du skriver så slog han amazon gällande kattmat. Jag hoppas han kan utmana amazon och för den delen Steam gällande att bli plattform för vars spel säljs digitalt.
18 billions är väl nuvarande värde med gällande aktiekurs?

Är det så jävla mycket egentligen? gamingmarknaden är ju en jättemarknad

Det får tiden utvisa men i årsredovisningen finns lite ledtrådar på hur bolaget gör sig av med dyra utgifter.
Här kanske man kan säga att Covid blev en välsignelse som gav företaget tillfälle att göra sig av med icke lönsamma butiker.
Om man tittar på försäljningen och antar att den är konstant (vilket den såklart inte kommer vara) så kan bolaget göra bra vinster.
Men nu är det mer sannolik att försäljningen kommer öka då Gamestop utökar sortimentet + NFT, e-sport mm.
Prognoser är svårt men jag tror att Gamestop om några år kan göra 1 miljard dollar i vinst per år.
En värderingsmultipel på x20 ger ungefär $280-285 tror jag, utan Squeeze.
Amazon värderas till ungefär x60 årsvinsten om jag inte misstar mig.

Om bolaget presterar bra så kommer det en dag i framtiden då aktien inkluderas i S&P500.
Jag TROR/GISSAR att vi får se $GME stå i $1000 inom fem år.

Ingen rådgivning, denna text skrev jag förmodligen under en av mina dagliga psykoser.

Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Aktieägarmöte i veckan. Kommer det sändas så man kan se det live?
Jag har fått för mig så ska ske.

Vet inte.
Kvartalsrapporten Q1 släpps samma dag.
Senast redigerad av Lagerkommandant 2021-06-07 kl. 21:40.
Citera
2021-06-07, 21:29
Medlem
https://news.gamestop.com/home

GRAPEVINE, Texas, June 02, 2021 (GLOBE NEWSWIRE) -- GameStop Corp. (NYSE: GME), today announced that it will report first quarter fiscal 2021 earnings results after the market closes on Wednesday, June 9, 2021. The Company will host an investor conference call at 5:00 pm ET on the same day to review the company’s financial results. This call and any supplemental information can be accessed at GameStop Corp.’s investor relations home page at http://investor.GameStop.com/. The phone number for the investor conference call is 877-451-6152 and the confirmation code is 13720011. The conference call will be archived for two months on GameStop’s corporate website.

Annual Shareholders Meeting
The Company also confirmed that its Annual Shareholders Meeting is scheduled for Wednesday, June 9, 2021 at 625 Westport Parkway, Grapevine, Texas. The meeting, which is not open to the media and requires shareholders to provide proof of ownership through legal proxy and valid identification, is expected to take place at 10:00am CT/ 11:00am ET and conclude at 10:15am CT/11:15am ET. COVID-19 safety protocols will be followed. Chief Executive Officer and director George Sherman will attend the meeting in-person with the remainder of the Board of Directors attending virtually.

About GameStop
GameStop, a Fortune 500 company headquartered in Grapevine, Texas, is a leading specialty retailer offering games and entertainment products through its E-Commerce properties and thousands of stores. Visit www.GameStop.com to explore our products and offerings. Follow @GameStop and @GameStopCorp on Twitter and find us on Facebook at www.facebook.com/GameStop.
Citera
2021-06-07, 22:04
Medlem
Stänger på 279,5
Nu after market för 4 timmar mer
Citera
2021-06-07, 22:13
Medlem
Thomas Peterffy grundare av Interactive Brokers. Han är inte en av "dom goda" men han har en tendens att häva ur sig intressanta saker/säga för mycket i intervjuer.

I dagens intervju med CNBC avråder han folk från att blanka meme stocks på grund av att:

"These prices can go to unimaginable heights."

https://www.reddit.com/r/Superstonk/...tempted_short/
Citera
2021-06-07, 23:12
Medlem
kurs nu i AH 285,15
Har långsamt men stadigt tickat upp under hela AH
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto