2021-03-31, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vistula
Marknaden kommer kollapsa?

https://www.reddit.com/r/GME/comment...rything_short/

Dags att flytta allt ni har till GME och kpa guld, silver, crypto?

Edit: Jag kan inte alls ngot om detta mne s jag lmnar det till mer kunniga hr i trden. Domedagsstmning i reddit-trden i alla fall. Verkar rda konsensus om att det r sant. Skrmmande i s fall.

Blev riktigt deppig av att lsa detta, men frstr ju sklart inte allt. Kan ngon kunnig lsa och sga om vrlden kommer g under eller inte?
Citera
2021-03-31, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vistula
Marknaden kommer kollapsa?

https://www.reddit.com/r/GME/comment...rything_short/

Dags att flytta allt ni har till GME och kpa guld, silver, crypto?

Edit: Jag kan inte alls ngot om detta mne s jag lmnar det till mer kunniga hr i trden. Domedagsstmning i reddit-trden i alla fall. Verkar rda konsensus om att det r sant. Skrmmande i s fall.

Citat:
Ursprungligen postat av Ranel
Blev riktigt deppig av att lsa detta, men frstr ju sklart inte allt. Kan ngon kunnig lsa och sga om vrlden kommer g under eller inte?

Ja jag har frskt varna folk i den hr trden men alla hnar mig: (FB) Rykten om brskrasch 19/3, vad stmmer?

Men det mesta pekar mot att det blir totalprutten av resten av marknaden, s vill man vara sker r det dags att rodda om lite, ta hjd fr att det faktiskt kan hnda.
Citera
2021-03-31, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBabyBoy
Jag r lite frbluffad av att s mnga svenskar verkar ha haft denna akite lnge.

Det r inte frvnande d caset r s starkt och allt pekar mot att vi kommer f en MOASS

Det som dremot r frvnande r att dom fortsttar lyckas manipulera kursen trots att kpsidan r enorm.
Citera
2021-03-31, 22:24
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 997
Ja jag har frskt varna folk i den hr trden men alla hnar mig: (FB) Rykten om brskrasch 19/3, vad stmmer?

Men det mesta pekar mot att det blir totalprutten av resten av marknaden, s vill man vara sker r det dags att rodda om lite, ta hjd fr att det faktiskt kan hnda.

Lnka grna till lite av det dr "mest" som pekar p det. Nt jvla svammel frn WSB rknas inte.

Jag vill bara va extremt tydlig med att 997 inte r kunnig och insatt utan en foliehatt och pajas. Ni fr bttre rd av er lokala zigenare utanfr Ica.

Trots att jag r synnerligen skeptiskt till den hr cirkusen finns det faktiskt en och annan i den hr trden som inte r helt jvla dum i huvudet, kodapan r en av dem. Ska man lyssna p nn s r det han och hans gelikar ven om han ocks till slut landar i att man ska kpa.
Senast redigerad av Aigis 2021-03-31 kl. 22:40.
Citera
2021-03-31, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aigis
Lnka grna till lite av det dr "mest" som pekar p det. Nt jvla svammel frn WSB rknas inte.

Jag vill bara va extremt tydlig med att 997 inte r kunnig och insatt utan en foliehatt och pajas. Ni fr bttre rd av er lokala zigenare utanfr Ica.

Trots att jag r synnerligen skeptiskt till den hr cirkusen finns det faktiskt en och annan i den hr trden som inte r helt jvla dum i huvudet, kodapan r en av dem. Ska man lyssna p nn s r det han och hans gelikar ven om han ocks till slut landar i att man ska kpa.

Jag r inte kunnig, det var ju drfr jag trodde det var foliehattstrams frn brjan, det var ju min pong med trden, att jag ville reda ut vad som stmde.

Sen valde jag att lsa p av en slump och frstod d att det var for real.

Varfr valde jag att lsa p? Jo fr alla som sa att det var FEJK saknade argument, alla bara "trams trams trams jag har handlat med aktier i 20 r det dr stmmer inte"

ingen som SgEr att det r fejk klarar av att sga varfr det var fejk. Det gjorde mig misstnksam. Jag ville ha ngot konkret.

Dremot har sidan som talar fr en squeeze + brskrasch presenterat konkreta bevis, till skillnad frn dom som sger att det r bullshit.
Citera
2021-03-31, 23:27
Medlem
herregud, vart tror du att vi str? 2021?

ska vi vlja vad vi tror beroende p om nn r en pajas eller inte p ett internetforum? h NEJ

vi ska sjlvklart alla bygga oss en egen uppfattning utifrn den information som finns tillgnglig

om det sen landar i att man tror p det eller inte r upp till var och en.

men du r ett bra exempel p detta problem, ingen klarar av att lsa och frst sjlva utan man baserar sin tro p om ngot r sannolikt utifrn om nn r antingen en "pajas" eller en "expert" p ett internetforum hahaha

det r ett naivt beteende och vittnar om vilka fr ni r, istllet fr att sjlva ta reda p vad som r mest troligt

JAG sger inte att detta eller detta r sant eller si eller s... jag sger bara, ls sjlva den information som finns tillgnglig och bygg er en egen uppfattning.

bygger man sin tro p en viss sak p sin tro till en specifik anvndare r man ju dum i huvudet... jag skulle inte ens lita p dom strsta postarna p Reddit eller DeepFuckingValie himself.

dremot lyssnar jag p infon, sker dess grundklla, kollar upp sanningshalten, dubbelkollar den mot andra kllor och utifrn det kommer min tro fram.

du Aigis r ett typiskt exempel p sna mnniskor som blir pverkade av influencers och reklam istllet fr att sjlv kunna avgra ngot.

jag r ingen influencer, s jag kommer aldrig vara trovrdig i dina gon, jag r en okunnig pajas, men jag pekar er i den riktning jag tror r rtt och sen fr ni sjlva avgra trovrdigheten i det ni finner.

jvla barnsliga fasoner du hller p med, nn typ av "min pappa r starkare n din pappa", herregud, vx upp och brja tnka sjlv, analysera sjlv, och skit i vem som r en pajas eller inte, det r sekundrt... det primra r att du sker infon och kollar vad som stmmer.
Senast redigerad av 997 2021-03-31 kl. 23:37.
Citera
2021-03-31, 23:34
Medlem
Haddock93s avatar
https://www.reddit.com/r/wallstreetb..._deep_fucking/

Ls och njut. Klockren analys. Enligt analysen r bolaget fortfarande billigt under 550$ med eller utan squeezen.

Spnnande framtid!
Citera
2021-03-31, 23:40
Medlem
Tomtens-fislukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosskemp
Vad tror ni om att lgga in en slant i GME i dagslget? r det fr sent?

Det snackas om att den ska vara vrd MINST 500 000$ inom en snar framtid p Reddit.

Vad tror du? Den r vrd 190$ idag
Citera
2021-03-31, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
https://www.reddit.com/r/wallstreetb..._deep_fucking/

Ls och njut. Klockren analys. Enligt analysen r bolaget fortfarande billigt under 550$ med eller utan squeezen.

Spnnande framtid!

Mycket spnnande lsning. Blev sugen p kpa mer nu
Citera
2021-04-01, 01:11
Citat:
Ursprungligen postat av Locals
Mycket spnnande lsning. Blev sugen p kpa mer nu

Gr det, teckna in fru och hus.
Citera
2021-04-01, 02:21
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 997
herregud, vart tror du att vi str? 2021?

ska vi vlja vad vi tror beroende p om nn r en pajas eller inte p ett internetforum? h NEJ

vi ska sjlvklart alla bygga oss en egen uppfattning utifrn den information som finns tillgnglig

om det sen landar i att man tror p det eller inte r upp till var och en.

men du r ett bra exempel p detta problem, ingen klarar av att lsa och frst sjlva utan man baserar sin tro p om ngot r sannolikt utifrn om nn r antingen en "pajas" eller en "expert" p ett internetforum hahaha

det r ett naivt beteende och vittnar om vilka fr ni r, istllet fr att sjlva ta reda p vad som r mest troligt

JAG sger inte att detta eller detta r sant eller si eller s... jag sger bara, ls sjlva den information som finns tillgnglig och bygg er en egen uppfattning.

bygger man sin tro p en viss sak p sin tro till en specifik anvndare r man ju dum i huvudet... jag skulle inte ens lita p dom strsta postarna p Reddit eller DeepFuckingValie himself.

dremot lyssnar jag p infon, sker dess grundklla, kollar upp sanningshalten, dubbelkollar den mot andra kllor och utifrn det kommer min tro fram.

du Aigis r ett typiskt exempel p sna mnniskor som blir pverkade av influencers och reklam istllet fr att sjlv kunna avgra ngot.

jag r ingen influencer, s jag kommer aldrig vara trovrdig i dina gon, jag r en okunnig pajas, men jag pekar er i den riktning jag tror r rtt och sen fr ni sjlva avgra trovrdigheten i det ni finner.

jvla barnsliga fasoner du hller p med, nn typ av "min pappa r starkare n din pappa", herregud, vx upp och brja tnka sjlv, analysera sjlv, och skit i vem som r en pajas eller inte, det r sekundrt... det primra r att du sker infon och kollar vad som stmmer.

Ditt osammanhngande svammel strker bara min tes. Ju mer du skriver desto djupare grver du din egen grav. Det r extremt tydligt att du trots vad du skriver inte lser p ett skit och faktiskt saknar bde grundlggande kunskap och frstende. Allt ditt "vetande" har du tagit frn en redditsub full med vad man i bsta fall kan kalla optimister och i vrsta fall folk som dig.

Du r en karbonkopia p valfri idiot som tror p spken, ufos, judekonspiration, you namn it. Det enda som skiljer sig t r subjektet, annars r allt precis likadant, sprkbruket, tnkandet, sektmentaliteten, etc.

Egentligen hade det varit fascinerande och nt slags tidsdokument om din arketyp inte va s nrbeslktad med valfri Placeraanvndare.
Senast redigerad av Aigis 2021-04-01 kl. 02:31.
Citera
2021-04-01, 11:52
Medlem
Fr se om detta stmmer, och vad det fr fr pverkan. Ngra pstr att Hongkong-brokern FUTU r inblandad i GME margin call. FUTU r lnkade till Interactive brokers om jag frsttt det rtt.

https://www.reddit.com/r/GME/comment...ctive_brokers/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in