Flashback bygger pepparkakshus!
2021-03-20, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nakamoto
https://www.cnbc.com/2021/03/17/fed-decision-march-2021-fed-sees-stronger-economy-higher-inflation-but-no-rate-hikes.html
Federala reserven (USA) går själva ut med att inflation är på väg och att de inte har någon plan att motverka den. Något kommer hända med Amerikanska börsen det är ju utom rimlig tvivel men kommer det verkligen bli full blåst systemkallops? Det får vi se. Jag har då köpt lite fysiska ädelmetaller för säkerhetens skull om fekalierna skulle träffa fläkten så att säga.
Sverige har ett inflationsmål på 2 % och detta mål har vi haft under en väldans massa år. De senaste åren har vi definitivt legat under den önskade inflationen. Känns därför rätt självklart att man inte direkt kommer att dra i nödbromsen om inflationen skulle öka lite. För Sveriges del så skulle en ökad amerikansk inflation medföra att vi har lättare att uppnå de mål som vi har satt.
Citera
2021-03-21, 08:43
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 997
Helt ärligt så har DeepFuckingValue postat en video på twitter idag där en katt kollar på månaden May i en kalender, så det kan bli i maj, men man vet ju aldrig. Eller kan det ha något med May-akalandern att göra? Nu blev jag lite förvirrad faktiskt. Känner att tinnitusen börjar tillta igen, men det kan även bero på att jag är en sån fucking HOOOOOOOODLER!

https://twitter.com/TheRoaringKitty/status/1372941144569569281

Jaha har han postat en video?! Varför sa du inte det. Då blir det väl apokalyps ändå.
Citera
2021-03-23, 15:34
Medlem
Fick vi ett nytt datum nu eller hur blev det?
Citera
2021-03-27, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stonkstrader
Fick vi ett nytt datum nu eller hur blev det?

Det har aldrig funnits något specifikt datum, men personligen har jag sagt att det kommer ske inom en månad, och det var för en vecka sedan, så enligt mig ska det nu ske inom 3 veckor för att jag inte ska bli klassad som en looser.

Det datumet har jag gett er bara så att ni ska kunna få håna mig om det inte inträffar inom den tidsramen.

Det kommer det dock att göra, men njut av det så länge det inte hunnit inträffa.

Relativt säker på att vi kommer börja se en nedgång redan kommande vecka pga att hedgefonderna tvingas börja sälja av sina innehav.
Citera
2021-03-27, 20:26
Medlem
Citat:
Det har aldrig funnits något specifikt datum, men personligen har jag sagt att det kommer ske inom en månad, och det var för en vecka sedan, så enligt mig ska det nu ske inom 3 veckor för att jag inte ska bli klassad som en looser.

Det datumet har jag gett er bara så att ni ska kunna få håna mig om det inte inträffar inom den tidsramen.

Det kommer det dock att göra, men njut av det så länge det inte hunnit inträffa.

Relativt säker på att vi kommer börja se en nedgång redan kommande vecka pga att hedgefonderna tvingas börja sälja av sina innehav.

Vare du som körde båtjäveln i kanalen? För att vinna detta?
Citera
2021-03-27, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nranelaH
Vare du som körde båtjäveln i kanalen? För att vinna detta?

Det kan jag inte uttala mig om.

Citat:
Goldman Sachs Group Inc. liquidated $10.5 billion worth of stocks in block trades on Friday

More of the unregistered stock offerings were said to be managed by Morgan Stanley, according to people familiar with the matter, on behalf of one or more undisclosed shareholders. Some of the trades exceeded $1 billion in individual companies, calculations based on Bloomberg data show.

Wall Street is now collectively speculating on the identity of the mysterious seller or sellers. The liquidation triggered price swings for every stock involved in the high-volume transactions, rattling traders and prompting talk that a hedge fund or family office was in trouble and being forced to sell.

https://www.bloomberg.com/news/articles/2021-03-27/goldman-sold-10-5-billion-of-stocks-in-block-trade-spree

Det är exakt så här jag har tänkt mig att det börjar...
Citera
2021-03-28, 08:46
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
så enligt mig ska det nu ske inom 3 veckor för att jag inte ska bli klassad som en looser.

Det tåget har redan gått men du kanske kan lova att ta ditt skitsnack och dra till konspirationsavdelningen om tre veckor?
Citera
2021-03-28, 12:38
Medlem
morkfromorks avatar
en investerare verkar ha hamnat i trubbel och tvingats avyttra massor med innehav, Archegos Capital? Vad kan det ha för följder?
Citera
2021-03-28, 12:45
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morkfromork
en investerare verkar ha hamnat i trubbel och tvingats avyttra massor med innehav, Archegos Capital? Vad kan det ha för följder?
Ptja, det beror på om det är färdigavyttrat. Om inte lär Archegos övriga innehav ta ett dyk på Måndag.
Det var viacom och discovery som tvångslikviderades i Fredags.

Kan ju förstås få följdeffekter som ringar på vattnet för andra.

Det kan mycket väl vara relaterat till GME. Och helt säkert relaterat till Lex Greensill som det pratas väldigt lite om här på Flashback med tanke på hur stort det kan bli när det nystats upp.

Greenshill kom på obestånd redan i slutet av Januari av okända orsaker.
De fick sig en rejäl smäll av Wirecard-grejen i somras så det hade nog börjat gunga ett tag.
Citera
2021-03-29, 19:47
Medlem
Citat:
Credit Suisse loses $5 billion in market value after warning of a big hit following Archegos blow-up

Credit Suisse declined a request for comment

https://markets.businessinsider.com/news/stocks/credit-suisse-market-capitalization-archegos-hwang-margin-call-stock-sales-2021-3-1030253684

Håll i er.
Citera
2021-03-31, 22:05
Medlem
EMBRACE YOURSELF, THE MOTHER OF ALL MARGIN CALLS IS COMING

Citat:
TL;DR- Citadel and friends have shorted the treasury bond market to oblivion using the repo market. Citadel owns a company called Palafox Trading and uses them to EXCLUSIVELY short & trade treasury securities. Palafox manages one fund for Citadel - the Citadel Global Fixed Income Master Fund LTD. Total assets over $123 BILLION and 80% are owned by offshore investors in the Cayman Islands. Their reverse repo agreements are ENTIRELY rehypothecated and they CANNOT pay off their own repo agreements until someone pays them, first. The ENTIRE global financial economy is modeled after a fractional reserve system that is beginning to experience THE MOTHER OF ALL MARGIN CALLS.
THIS is why the DTC and FICC are requiring an increase in SLR deposits. The madness has officially come full circle.

https://www.reddit.com/r/GME/comments/mgucv2/the_everything_short/

Passa på att kalla mig för looser nu, ni kan bara håna mig i max 3 veckor till, inom den perioden kommer marknaden börja haverera.
Senast redigerad av 997 2021-03-31 kl. 22:08.
Citera
2021-03-31, 22:32
Medlem
Citat:
EMBRACE YOURSELF, THE MOTHER OF ALL MARGIN CALLS IS COMING

https://www.reddit.com/r/GME/comments/mgucv2/the_everything_short/

Passa på att kalla mig för looser nu, ni kan bara håna mig i max 3 veckor till, inom den perioden kommer marknaden börja haverera.

Och om 3 veckor kommer du skjuta upp datumet lite till. Hela vägen tills det faktiskt kommer en krasch. Då får vi höra, ”vad var det jag sa?”
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in