2021-03-31, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vistula
Marknaden kommer kollapsa?

https://www.reddit.com/r/GME/comment...rything_short/

Dags att flytta allt ni har till GME och köpa guld, silver, crypto?

Edit: Jag kan inte alls något om detta ämne så jag lämnar det till mer kunniga här i tråden. Domedagsstämning i reddit-tråden i alla fall. Verkar råda konsensus om att det är sant. Skrämmande i så fall.

Blev riktigt deppig av att läsa detta, men förstår ju såklart inte allt. Kan någon kunnig läsa och säga om världen kommer gå under eller inte?
Citera
2021-03-31, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vistula
Marknaden kommer kollapsa?

https://www.reddit.com/r/GME/comment...rything_short/

Dags att flytta allt ni har till GME och köpa guld, silver, crypto?

Edit: Jag kan inte alls något om detta ämne så jag lämnar det till mer kunniga här i tråden. Domedagsstämning i reddit-tråden i alla fall. Verkar råda konsensus om att det är sant. Skrämmande i så fall.

Citat:
Ursprungligen postat av Ranel
Blev riktigt deppig av att läsa detta, men förstår ju såklart inte allt. Kan någon kunnig läsa och säga om världen kommer gå under eller inte?

Ja jag har försökt varna folk i den här tråden men alla hånar mig: (FB) Rykten om börskrasch 19/3, vad stämmer?

Men det mesta pekar mot att det blir totalprutten av resten av marknaden, så vill man vara säker är det dags att rodda om lite, ta höjd för att det faktiskt kan hända.
Citera
2021-03-31, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBabyBoy
Jag är lite förbluffad av att så många svenskar verkar ha haft denna akite länge.

Det är inte förvånande då caset är så starkt och allt pekar mot att vi kommer få en MOASS

Det som däremot är förvånande är att dom fortsättar lyckas manipulera kursen trots att köpsidan är enorm.
Citera
2021-03-31, 22:24
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 997
Ja jag har försökt varna folk i den här tråden men alla hånar mig: (FB) Rykten om börskrasch 19/3, vad stämmer?

Men det mesta pekar mot att det blir totalprutten av resten av marknaden, så vill man vara säker är det dags att rodda om lite, ta höjd för att det faktiskt kan hända.

Länka gärna till lite av det där "mest" som pekar på det. Nåt jävla svammel från WSB räknas inte.

Jag vill bara va extremt tydlig med att 997 inte är kunnig och insatt utan en foliehatt och pajas. Ni får bättre råd av er lokala zigenare utanför Ica.

Trots att jag är synnerligen skeptiskt till den här cirkusen finns det faktiskt en och annan i den här tråden som inte är helt jävla dum i huvudet, kodapan är en av dem. Ska man lyssna på nån så är det han och hans gelikar även om han också till slut landar i att man ska köpa.
Senast redigerad av Aigis 2021-03-31 kl. 22:40.
Citera
2021-03-31, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aigis
Länka gärna till lite av det där "mest" som pekar på det. Nåt jävla svammel från WSB räknas inte.

Jag vill bara va extremt tydlig med att 997 inte är kunnig och insatt utan en foliehatt och pajas. Ni får bättre råd av er lokala zigenare utanför Ica.

Trots att jag är synnerligen skeptiskt till den här cirkusen finns det faktiskt en och annan i den här tråden som inte är helt jävla dum i huvudet, kodapan är en av dem. Ska man lyssna på nån så är det han och hans gelikar även om han också till slut landar i att man ska köpa.

Jag är inte kunnig, det var ju därför jag trodde det var foliehattstrams från början, det var ju min poäng med tråden, att jag ville reda ut vad som stämde.

Sen valde jag att läsa på av en slump och förstod då att det var for real.

Varför valde jag att läsa på? Jo för alla som sa att det var FEJK saknade argument, alla bara "trams trams trams jag har handlat med aktier i 20 år det där stämmer inte"

ingen som SägEr att det är fejk klarar av att säga varför det var fejk. Det gjorde mig misstänksam. Jag ville ha något konkret.

Däremot har sidan som talar för en squeeze + börskrasch presenterat konkreta bevis, till skillnad från dom som säger att det är bullshit.
Citera
2021-03-31, 23:27
Medlem
herregud, vart tror du att vi står? 2021?

ska vi välja vad vi tror beroende på om nån är en pajas eller inte på ett internetforum? ööh NEJ

vi ska självklart alla bygga oss en egen uppfattning utifrån den information som finns tillgänglig

om det sen landar i att man tror på det eller inte är upp till var och en.

men du är ett bra exempel på detta problem, ingen klarar av att läsa och förstå själva utan man baserar sin tro på om något är sannolikt utifrån om nån är antingen en "pajas" eller en "expert" på ett internetforum hahaha

det är ett naivt beteende och vittnar om vilka får ni är, istället för att själva ta reda på vad som är mest troligt

JAG säger inte att detta eller detta är sant eller si eller så... jag säger bara, läs själva den information som finns tillgänglig och bygg er en egen uppfattning.

bygger man sin tro på en viss sak på sin tro till en specifik användare är man ju dum i huvudet... jag skulle inte ens lita på dom största postarna på Reddit eller DeepFuckingValie himself.

däremot lyssnar jag på infon, söker dess grundkälla, kollar upp sanningshalten, dubbelkollar den mot andra källor och utifrån det kommer min tro fram.

du Aigis är ett typiskt exempel på såna människor som blir påverkade av influencers och reklam istället för att själv kunna avgöra något.

jag är ingen influencer, så jag kommer aldrig vara trovärdig i dina ögon, jag är en okunnig pajas, men jag pekar er i den riktning jag tror är rätt och sen får ni själva avgöra trovärdigheten i det ni finner.

jävla barnsliga fasoner du håller på med, nån typ av "min pappa är starkare än din pappa", herregud, väx upp och börja tänka själv, analysera själv, och skit i vem som är en pajas eller inte, det är sekundärt... det primära är att du söker infon och kollar vad som stämmer.
Senast redigerad av 997 2021-03-31 kl. 23:37.
Citera
2021-03-31, 23:34
Medlem
Haddock93s avatar
https://www.reddit.com/r/wallstreetb..._deep_fucking/

Läs och njut. Klockren analys. Enligt analysen är bolaget fortfarande billigt under 550$ med eller utan squeezen.

Spännande framtid!
Citera
2021-03-31, 23:40
Medlem
Tomtens-fislukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosskemp
Vad tror ni om att lägga in en slant i GME i dagsläget? Är det för sent?

Det snackas om att den ska vara värd MINST 500 000$ inom en snar framtid på Reddit.

Vad tror du? Den är värd 190$ idag
Citera
2021-03-31, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
https://www.reddit.com/r/wallstreetb..._deep_fucking/

Läs och njut. Klockren analys. Enligt analysen är bolaget fortfarande billigt under 550$ med eller utan squeezen.

Spännande framtid!

Mycket spännande läsning. Blev sugen på köpa mer nu
Citera
2021-04-01, 01:11
Citat:
Ursprungligen postat av Locals
Mycket spännande läsning. Blev sugen på köpa mer nu

Gör det, teckna in fru och hus.
Citera
2021-04-01, 02:21
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 997
herregud, vart tror du att vi står? 2021?

ska vi välja vad vi tror beroende på om nån är en pajas eller inte på ett internetforum? ööh NEJ

vi ska självklart alla bygga oss en egen uppfattning utifrån den information som finns tillgänglig

om det sen landar i att man tror på det eller inte är upp till var och en.

men du är ett bra exempel på detta problem, ingen klarar av att läsa och förstå själva utan man baserar sin tro på om något är sannolikt utifrån om nån är antingen en "pajas" eller en "expert" på ett internetforum hahaha

det är ett naivt beteende och vittnar om vilka får ni är, istället för att själva ta reda på vad som är mest troligt

JAG säger inte att detta eller detta är sant eller si eller så... jag säger bara, läs själva den information som finns tillgänglig och bygg er en egen uppfattning.

bygger man sin tro på en viss sak på sin tro till en specifik användare är man ju dum i huvudet... jag skulle inte ens lita på dom största postarna på Reddit eller DeepFuckingValie himself.

däremot lyssnar jag på infon, söker dess grundkälla, kollar upp sanningshalten, dubbelkollar den mot andra källor och utifrån det kommer min tro fram.

du Aigis är ett typiskt exempel på såna människor som blir påverkade av influencers och reklam istället för att själv kunna avgöra något.

jag är ingen influencer, så jag kommer aldrig vara trovärdig i dina ögon, jag är en okunnig pajas, men jag pekar er i den riktning jag tror är rätt och sen får ni själva avgöra trovärdigheten i det ni finner.

jävla barnsliga fasoner du håller på med, nån typ av "min pappa är starkare än din pappa", herregud, väx upp och börja tänka själv, analysera själv, och skit i vem som är en pajas eller inte, det är sekundärt... det primära är att du söker infon och kollar vad som stämmer.

Ditt osammanhängande svammel stärker bara min tes. Ju mer du skriver desto djupare gräver du din egen grav. Det är extremt tydligt att du trots vad du skriver inte läser på ett skit och faktiskt saknar både grundläggande kunskap och förstående. Allt ditt "vetande" har du tagit från en redditsub full med vad man i bästa fall kan kalla optimister och i värsta fall folk som dig.

Du är en karbonkopia på valfri idiot som tror på spöken, ufos, judekonspiration, you namn it. Det enda som skiljer sig åt är subjektet, annars är allt precis likadant, språkbruket, tänkandet, sektmentaliteten, etc.

Egentligen hade det varit fascinerande och nåt slags tidsdokument om din arketyp inte va så närbesläktad med valfri Placeraanvändare.
Senast redigerad av Aigis 2021-04-01 kl. 02:31.
Citera
2021-04-01, 11:52
Medlem
Får se om detta stämmer, och vad det får för påverkan. Några påstår att Hongkong-brokern FUTU är inblandad i GME margin call. FUTU är länkade till Interactive brokers om jag förstått det rätt.

https://www.reddit.com/r/GME/comment...ctive_brokers/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in