2021-02-25, 20:10
Medlem
Anyzeors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Varför har den ökat med 200% (?) på 2 dagar?
Därför att den lilla kretsen som styr detta pyramidspel köpte in stora mängden på 50 dollar och startade igång en pump & dump som de nu sedermera säljer dyrt. Eller vad vet jag.. Too the moon. Diamond hands. Too Mars. Hodl retards!
Citera
2021-02-25, 20:10
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ryskafanan87
$OCGN IS ON SALE NO PHASE 3 out this monday will reach 20$+ BUYBUYBUY!
Not a financial advice.
Här kommer ju ett av ägghuvudena svansande. Har du fått i dig ett tiotal starkisar nu och är redo för en kvälls trollande ?

Ocugen är för fan flera veckor gammal, stockis rekade den när den fortfarande var en pennystock
Citera
2021-02-25, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustinTrudeau
Oj vad förbannad du blev. Jag har länkat bilden förut i tråden och fått exakt samma reaktion. Först en flod passivaggressiva förolämpningar och sedan klargörande att de minsann INTE kollat bilden. Precis som du INTE kollat bilden.

Du är inte intresserad av aktien utan är enbart här för att håna folk du trodde var brända. Istället blev du utskrattad för du har alla fakta fel. Ingen som köper GME gör på grund av fundamenta som de ser ut idag. Aktiekursen drivs enbart av tekniska faktorer.

Antar du kommer tillbaka när aktien går ned igen. Vilken den så klart kommer göra.

Inte ett dugg förbannad och tittade inte på bilden för att det inte var något jag frågade efter.

Det är möjligt att du har tjänat pengar och isf är det bara kul, men inget som fångar mitt intresse.

Nej, jag har nog märkt att väldigt få har kollat på fundamenta, desto fler påstår sig däremot ha gjort en Due Diligence. Nu tolkar jag det som att många gärna slänger sig med markörer som DD utan att veta vad det innebär alt. Fastnat i en mania och inte bryr sig så värst mycket.

Inte för att det betyder väldigt mycket mer än att det kan antas som lite tragiskt.

Om aktien drivs enbart av tekniska faktorer som du och några utvalda här påstår sig förstå sig på så köpte ni väl på botten? När säljer ni? Förklara den tekniska biten om du kan.. den fundamentala verkar högst problematiskt för de flesta här, trots sin egna DD.
Citera
2021-02-25, 20:21
Medlem
Ingen som funderar på en ny CFO? Nu när mängder av idioter är ägare så är det väl ett ypperligt tillfälle att ta in pengar.

Det skall såklart till att man hittar en skrupellös individ om man inte på allvar vill förändra affärsmodellen och har en god idé om hur man skall förändra bolaget i grunden.

Amatörer som bajssprutan tror väl att det är bara att ställa om till utlämningsställe och helt plötsligt är man ett amerikanskt Dustin

Nej, lär väl behöva en helt annan verksamhet? Ett omvänt förvärv lär ju vara omöjligt vid dessa extrema värderingar.

Några tankar? Nån som kan visa sin DD?
Citera
2021-02-25, 20:33
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Varför skulle den inte kunna explodera redan idag/kväll?

Det kan det iof göra men effekterna brukar komma lite senare när det börjar rulla. Du vet när det spridit sig till tillräckligt många och alla ska helt plötsligt köpa. Imorgon händer det.
Citera
2021-02-25, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ograst
Se det här som ett substitut istället för att satsa på hästar eller liknande dobbel. Och håll dig helst borta ifrån oseriös spekulering!

https://live.aftonbladet.se/supernyt...igen.FT3pMKdWo

Aftonblaskan i ett nötskal:

Det är fortfarande inte helt klart varför aktien rusade senast, men en förklaring kan vara att ekonomichefen på Gamestop meddelade sin avgång under tisdagskvällen. (TT)

Han fick väl för fan sparken?!
Citera
2021-02-25, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Inte ett dugg förbannad och tittade inte på bilden för att det inte var något jag frågade efter.

Det är möjligt att du har tjänat pengar och isf är det bara kul, men inget som fångar mitt intresse.

Nej, jag har nog märkt att väldigt få har kollat på fundamenta, desto fler påstår sig däremot ha gjort en Due Diligence. Nu tolkar jag det som att många gärna slänger sig med markörer som DD utan att veta vad det innebär alt. Fastnat i en mania och inte bryr sig så värst mycket.

Inte för att det betyder väldigt mycket mer än att det kan antas som lite tragiskt.

Om aktien drivs enbart av tekniska faktorer som du och några utvalda här påstår sig förstå sig på så köpte ni väl på botten? När säljer ni? Förklara den tekniska biten om du kan.. den fundamentala verkar högst problematiskt för de flesta här, trots sin egna DD.

Din pajas, det är så uppenbart att du googlat due diligence och tagit första resultatet på google för att försöka läsa på vad en DD är för att verka kunnig. Du vill nog gärna påstå att DD är en företagsbesiktning, vilket det kan vara, men DD kan vara betydligt mycket mer eftersom att det refererar till att analysera detaljer och/eller försöka bekräfta fakta på ett övervägande.
Citera
2021-02-25, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bajssprutan
Är du tillbaks nu igen din dumme jävel ? Trodde du hade dött av en överdos eller något.
En ny CFO ? Ja, det ska de anställa.
Men vad har det med att ta in pengar att göra ? Och vad pratar du om egentligen ?

Jag är kanske amatör inom att bedriva företag på den nivån, men det är definitivt inte Ryan Cohen.
Han har säkert en mer detaljerad plan än att bara ställa om till utlämningsställe.
Jag förenklade bara grovt så att även de mjukaste hjärnorna som din skulle koppla, men tydligen icke.

Om det inte är tydligt för dig nu att $40 var billigt finns det inget hopp. Somna för evigt.

Det förvånar inte att du inte förstår, möjligen är du en av de som tror att bolaget isig tjänar pengar när aktiepriset ökar. Skulle tro att det är rätt vanligt bland Gamestop-spekulanter.

Frågar du dig nånsin om varför tidigare CFO lämnade?

Kan det ha nånting med en kommande emission att göra?
Citera
2021-02-25, 20:51
Medlem
bajssprutans avatar
Citat:
Det förvånar inte att du inte förstår, möjligen är du en av de som tror att bolaget isig tjänar pengar när aktiepriset ökar. Skulle tro att det är rätt vanligt bland Gamestop-spekulanter.

Frågar du dig nånsin om varför tidigare CFO lämnade?

Kan det ha nånting med en kommande emission att göra?
Alltså hur orkar du med dig själv ? Det har för helvete länkats i tråden varför han fick sparken.
Att du låtsas ha missat det eller helt enkelt är för trasig i hjärnan för att läsa engelska förändrar inte saken.

Du vet inte ens vad DD betyder, göra sin research som jag gjorde i det ursprungliga dokumentet.
Precis allt som stod där har hittills inträffat, det var en massiv squeeze till över 420.69 och fundamentan ser ut att vara intakt, till och med förbättrad.

Du är fullständigt hopplös. Fan vad jag saknar ignorefunktionen.
Senast redigerad av bajssprutan 2021-02-25 kl. 21:06.
Citera
2021-02-25, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonny.Boj
Aftonblaskan i ett nötskal:

Det är fortfarande inte helt klart varför aktien rusade senast, men en förklaring kan vara att ekonomichefen på Gamestop meddelade sin avgång under tisdagskvällen. (TT)

Han fick väl för fan sparken?!

Det finns ofta mer än en version, man kan tänka sig att avgående CFO helt enkelt inte ville medverka i styrelsens planer och och självklart vill styrelsen då läcka att han har fått sparken. Möjligt att han fick sparken dock, det är bråda dagar för styrelsen att försöka rädda bolaget.

Citat:
Ursprungligen postat av Dristigheten
Din pajas, det är så uppenbart att du googlat due diligence och tagit första resultatet på google för att försöka läsa på vad en DD är för att verka kunnig. Du vill nog gärna påstå att DD är en företagsbesiktning, vilket det kan vara, men DD kan vara betydligt mycket mer eftersom att det refererar till att analysera detaljer och/eller försöka bekräfta fakta på ett övervägande.

Nja, framförallt kring råvaru-bubblan så begagnades just uttrycket DD å det grövsta, precis som i den här tråden.
Det är inget nytt utan något som går igen. Det var något häpnadsväckande då precis son nu, all kritik avfärdades med att nån inte gjort sin DD eller att nån hade gjort sin DD och därmed definitivt hade rätt.
Saker o ting går igen, kommer på mode osv.. oavsett om du tror det eller inte.

Kan vi få ta del av din DD gällande Gamestop snart eller ska du erkänna att det var magkänslan som styrde? Inget att skämmas över såklart, släpp prestigen.
Citera
2021-02-25, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bajssprutan
Alltså hur orkar du med dig själv ? Det har för helvete länkats i tråden varför han fick sparken.
Att du låtsas ha missat det eller helt enkelt är för trasig i hjärnan för att läsa engelska förändrar inte saken.

Du vet inte ens vad DD betyder, göra sin research som jag gjorde i det ursprungliga dokumentet.
Precis allt som stod där har hittills inträffat, det var en massiv squeeze till över 420.69 och fundamentan ser ut att vara intakt, till och med förbättrad.

Du är fullständigt hopplös. Fan vad jag saknar ignorefunktionen.

Ständiga påhopp tyder bara på att du saknar övertygelse. Jag tror jag förstår varför.

”Bell’s resignation was not due to any disagreement relating to the company’s operations, including accounting principles and practices, GameStop said.”

Ljuger dom?
Citera
2021-02-25, 21:16
Medlem
boriss avatar
Citat:
Ingen som funderar på en ny CFO? Nu när mängder av idioter är ägare så är det väl ett ypperligt tillfälle att ta in pengar

Det skall såklart till att man hittar en skrupellös individ om man inte på allvar vill förändra affärsmodellen och har en god idé om hur man skall förändra bolaget i grunden.

Keith Gill som CFO? Ledare för alla idioterna.
Han gillar ju verkligen GameStop. Skulle gå 🚀🌕
Senast redigerad av boris 2021-02-25 kl. 21:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in