2021-03-26, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Testoject
Den fr grna dippa till 150 s man kan kpa nnu mer. Var lite tidigt in p dippen men det r enkla och fina pengar.

$150. Mums! Det skulle vara riktigt fint.
Citera
2021-03-26, 16:53
Citat:
Ursprungligen postat av gman2012
Mjligt. Just nu knns det ju som att vi har ett fint momentum och optimismen r hg!

Samtidigt har vi varit i denna situation frut. Hedgarna kan kra sina slj-script och sen r vi nere s fr bygga upp momentum igen. Det hr r en uthllighetstvling. Nr vi har ett snt hr bra momentum s kan en flash crash vara vldigt demoraliserande fr vissa vilket givetvis r mlet med attackerna. Men vi har ju lekt den hr leken ganska lnge nu och s jag ser egentligen inte varfr de skulle kasta in handduken nu om det inte r s att de kanske faktiskt brjar inse att vi har diamond balls och vi blir inte rdda fr deras tntiga attacker.

Jag r iaf mentalt redo fr en attack och kommer bara sitta och garva t dem om de gr det och kpa p mig fler aktier om det hnder. OBS! Detta rekommenderar jag inte andra att gra. Man mste vara dum i huvudet fr att agera s! Att kpa GME kan vara mycket riskabelt.

Jag tror att de kommer fortstta kmpa emot tills ngon ovanfr dem sger att det fr vara nog. Det som kan gra det omjligt fr dem att st emot r ju om priset skenar fr mycket och de blir tvingade att reda ut rran. Gissar att detta kan ske p en niv kring 350-400 med tanke p hur de reagerade p denna niv sist. Frgan r om retaileras kpkraft i kombination med options-kedjan kan ta oss upp dit. En riktigt bra nyhet frn Gamestop skulle inte sitta fel. Vi har ju inte ftt ngon draghjlp frn ngot hll egentligen den senaste tiden och nd r vi p denna fina niv vi r p nu,

Som tur r min gameplan vldigt enkel: Jag hller mina kra GME-aktier. Oavsett vad som hnder.

Allts vi r uppe p ver 200 dollar med en volym av ca 2 miljoner. Aktien r shortad med minst 300% enligt ganska skra kllor. Det r typ 180 miljoner aktier som kan stiga exponentiellt.

Taket fr denna MOASS r fullstndigt hisnande.
Citera
2021-03-26, 17:11
Medlem
doctor-potatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Testoject
Bara bra, kpte i dippen p 184,50

Kpte 1 till p 184 jag med!

Blir fler och fler
Citera
2021-03-26, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse
Allts vi r uppe p ver 200 dollar med en volym av ca 2 miljoner. Aktien r shortad med minst 300% enligt ganska skra kllor. Det r typ 180 miljoner aktier som kan stiga exponentiellt.

Taket fr denna MOASS r fullstndigt hisnande.

Haha det r s sjukt allt.

Hrde Uncle Bruce snacka om detta tidigare idag p youtube. Han har brjat fundera p att om allt som vi tror oss veta stmmer och hegarna har hllt p s hr i mnga r. Kan GME vara toppen p isberget?

Kan det cirkulera massa ltsasaktier ven i andra bolag? Varfr skulle de bara gjort shr p GME?

Det kommer frhoppnignsvis redas ut och det kommer bli spnnande att se alla utredningar som kommer att gras i framtiden. Frhoppningsvis kommer allt upp p bordet och att vi fr veta vilka det r som hller p och hur de har gjort det.

Om ngon journalist skulle se detta. Kontakta Uncle Bruce och andra p youtube och gr en intervju. Ingen journalist verkar grva i detta men s fort ngon gr det s kommer ju de andra hnga p. Det r ju en jvla story det hr.
Citera
2021-03-26, 19:22
Medlem
bajssprutans avatar
Jag har bara ett ftal axier men jag lskar hela grejen och skulle inte bli frvnad om det r sant att det hela r blankat beyond beleif.

Vldans roligt nr man ser alla nollade boomers som tvunget ska sga sin sikt bara fr att de tycker s.
Anledningen r nog att de allra flesta aldrig har lmnat ankdammen Sverige.
Allts egentligen r det lite omtnksamt gulligt, men fortfarande av banan och retarderat.
Fact dont care about your feewings.

Your facts are backwards som Nas sa...
Senast redigerad av bajssprutan 2021-03-26 kl. 19:47.
Citera
2021-03-26, 19:23
Medlem
Kper folk aktier fr o stickittotheman fortfarande lr? Gr de gra pengar lr r det hgrisk? Knns ju som att man vill att de gr lgre s kan man lgga en slant. Kan inget om aktier. Mest nyfiken.
Citera
2021-03-26, 19:32
Medlem
Einar87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av superfisk1
Kper folk aktier fr o stickittotheman fortfarande lr? Gr de gra pengar lr r det hgrisk? Knns ju som att man vill att de gr lgre s kan man lgga en slant. Kan inget om aktier. Mest nyfiken.

Det r ju vldig hgrisk men jag chansar hellre p det hr n trisslotter...
Jag kpte 10 aktier till igr p 179 och idag kpte jag 2 till p 172 och 1 till p 169.

Jag var orolig ver framtiden igr nr den lg under 120 dollar men efter att den stigit 50% igr och r lngt ifrn utdende s fick man stort hopp om en squeeze s jag chansar.

Inget finansiellt rd och man br bara satsa pengar man har rd att frlora.. precis som med Triss och Bingolotto.
Citera
2021-03-26, 19:38
Medlem
Lagerkommandants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rampante21
Nu verkar det vara ngra paper hands som kissade ner sig av lycka och slde nr vi ndde 210... och s dk vi genast till 190...

Men r det inte s att bottnarna blir hgre och hgre och topparna lgre och lgre... ngot mste ge vika.
Vad sger ni som hller p med Teknisk Analys?
Citera
2021-03-26, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Einar87
Det r ju vldig hgrisk men jag chansar hellre p det hr n trisslotter...
Jag kpte 10 aktier till igr p 179 och idag kpte jag 2 till p 172 och 1 till p 169.

Jag var orolig ver framtiden igr nr den lg under 120 dollar men efter att den stigit 50% igr och r lngt ifrn utdende s fick man stort hopp om en squeeze s jag chansar.

Inget finansiellt rd och man br bara satsa pengar man har rd att frlora.. precis som med Triss och Bingolotto.

Precis s. Investera bra pengar du kan frlora. Men det gller ju samtliga investeringar tycker jag. Det r hgrisk definitivt. Mnga menar dock att Gamestop lngsiktigt kan vara vrt mer n dagens kurs. S om man tror lngsiktigt p Gamestop och att det faktiskt kommer vara vrt mer i framtiden n idag s r det ju en rimlig investering att gra.

Men om man kliver in nu och vill vara med s gller det att inte bli rdd om det dippar 50% p en dag. Det r vardagsmat att den gr upp och ner s. Man mste tro p detta lngsiktigt.

Om man kper in sig idag och sljer p mndag fr att den gtt ner 40% s har man ju frlorat pengar. Om man dremot kper in sig idag och sljer i framtiden om den gtt upp 400% s har man ju gjort sig en peng.

Tlamod och diamond hands r nyckeln i en sn hr investering.
Citera
2021-03-26, 20:04
Medlem
Tack fr svar. Fr se om man vgar
Citera
2021-03-26, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gman2012
Precis s. Investera bra pengar du kan frlora. Men det gller ju samtliga investeringar tycker jag. Det r hgrisk definitivt. Mnga menar dock att Gamestop lngsiktigt kan vara vrt mer n dagens kurs. S om man tror lngsiktigt p Gamestop och att det faktiskt kommer vara vrt mer i framtiden n idag s r det ju en rimlig investering att gra.

Men om man kliver in nu och vill vara med s gller det att inte bli rdd om det dippar 50% p en dag. Det r vardagsmat att den gr upp och ner s. Man mste tro p detta lngsiktigt.

Om man kper in sig idag och sljer p mndag fr att den gtt ner 40% s har man ju frlorat pengar. Om man dremot kper in sig idag och sljer i framtiden om den gtt upp 400% s har man ju gjort sig en peng.

Tlamod och diamond hands r nyckeln i en sn hr investering.

Vilka r dessa mnga" hur motiverar dessa "mnga" den vrderingen. Bolaget gjorde 2 miljarder i frlust och har liten kassa. Sysslar med fysiskt frsljning? som har dliga marginaler. Har stora skulder.
Citera
2021-03-26, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swingtrader
Vilka r dessa mnga" hur motiverar dessa "mnga" den vrderingen. Bolaget gjorde 2 miljarder i frlust och har liten kassa. Sysslar med fysiskt frsljning? som har dliga marginaler. Har stora skulder.

Du har inte alls lst p hr jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in