2021-03-26, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Testoject
Den får gärna dippa till 150 så man kan köpa ännu mer. Var lite tidigt in på dippen men det är enkla och fina pengar.

$150. Mums! Det skulle vara riktigt fint.
Citera
2021-03-26, 16:53
Citat:
Ursprungligen postat av gman2012
Möjligt. Just nu känns det ju som att vi har ett fint momentum och optimismen är hög!

Samtidigt har vi varit i denna situation förut. Hedgarna kan köra sina sälj-script och sen är vi nere så får bygga upp momentum igen. Det här är en uthållighetstävling. När vi har ett sånt här bra momentum så kan en flash crash vara väldigt demoraliserande för vissa vilket givetvis är målet med attackerna. Men vi har ju lekt den här leken ganska länge nu och så jag ser egentligen inte varför de skulle kasta in handduken nu om det inte är så att de kanske faktiskt börjar inse att vi har diamond balls och vi blir inte rädda för deras töntiga attacker.

Jag är iaf mentalt redo för en attack och kommer bara sitta och garva åt dem om de gör det och köpa på mig fler aktier om det händer. OBS! Detta rekommenderar jag inte andra att göra. Man måste vara dum i huvudet för att agera så! Att köpa GME kan vara mycket riskabelt.

Jag tror att de kommer fortsätta kämpa emot tills någon ovanför dem säger att det får vara nog. Det som kan göra det omöjligt för dem att stå emot är ju om priset skenar för mycket och de blir tvingade att reda ut röran. Gissar att detta kan ske på en nivå kring 350-400 med tanke på hur de reagerade på denna nivå sist. Frågan är om retaileras köpkraft i kombination med options-kedjan kan ta oss upp dit. En riktigt bra nyhet från Gamestop skulle inte sitta fel. Vi har ju inte fått någon draghjälp från något håll egentligen den senaste tiden och ändå är vi på denna fina nivå vi är på nu,

Som tur är min gameplan väldigt enkel: Jag håller mina kära GME-aktier. Oavsett vad som händer.

Alltså vi är uppe på över 200 dollar med en volym av ca 2 miljoner. Aktien är shortad med minst 300% enligt ganska säkra källor. Det är typ 180 miljoner aktier som kan stiga exponentiellt.

Taket för denna MOASS är fullständigt hisnande.
Citera
2021-03-26, 17:11
Medlem
doctor-potatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Testoject
Bara bra, köpte i dippen på 184,50

Köpte 1 till på 184 jag med!

Blir fler och fler
Citera
2021-03-26, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse
Alltså vi är uppe på över 200 dollar med en volym av ca 2 miljoner. Aktien är shortad med minst 300% enligt ganska säkra källor. Det är typ 180 miljoner aktier som kan stiga exponentiellt.

Taket för denna MOASS är fullständigt hisnande.

Haha det är så sjukt allt.

Hörde Uncle Bruce snacka om detta tidigare idag på youtube. Han har börjat fundera på att om allt som vi tror oss veta stämmer och hegarna har hållt på så här i många år. Kan GME vara toppen på isberget?

Kan det cirkulera massa låtsasaktier även i andra bolag? Varför skulle de bara gjort såhär på GME?

Det kommer förhoppnignsvis redas ut och det kommer bli spännande att se alla utredningar som kommer att göras i framtiden. Förhoppningsvis kommer allt upp på bordet och att vi får veta vilka det är som håller på och hur de har gjort det.

Om någon journalist skulle se detta. Kontakta Uncle Bruce och andra på youtube och gör en intervju. Ingen journalist verkar gräva i detta men så fort någon gör det så kommer ju de andra hänga på. Det är ju en jävla story det här.
Citera
2021-03-26, 19:22
Medlem
bajssprutans avatar
Jag har bara ett fåtal axier men jag älskar hela grejen och skulle inte bli förvånad om det är sant att det hela är blankat beyond beleif.

Väldans roligt när man ser alla nollade boomers som tvunget ska säga sin åsikt bara för att de tycker så.
Anledningen är nog att de allra flesta aldrig har lämnat ankdammen Sverige.
Alltså egentligen är det lite omtänksamt gulligt, men fortfarande av banan och retarderat.
Fact dont care about your feewings.

Your facts are backwards som Nas sa...
Senast redigerad av bajssprutan 2021-03-26 kl. 19:47.
Citera
2021-03-26, 19:23
Medlem
Köper folk aktier för o stickittotheman fortfarande lr? Går de göra pengar lr är det högrisk? Känns ju som att man vill att de går lägre så kan man lägga en slant. Kan inget om aktier. Mest nyfiken.
Citera
2021-03-26, 19:32
Medlem
Einar87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av superfisk1
Köper folk aktier för o stickittotheman fortfarande lr? Går de göra pengar lr är det högrisk? Känns ju som att man vill att de går lägre så kan man lägga en slant. Kan inget om aktier. Mest nyfiken.

Det är ju väldig högrisk men jag chansar hellre på det här än trisslotter...
Jag köpte 10 aktier till igår på 179 och idag köpte jag 2 till på 172 och 1 till på 169.

Jag var orolig över framtiden igår när den låg under 120 dollar men efter att den stigit 50% igår och är långt ifrån utdöende så fick man stort hopp om en squeeze så jag chansar.

Inget finansiellt råd och man bör bara satsa pengar man har råd att förlora.. precis som med Triss och Bingolotto.
Citera
2021-03-26, 19:38
Medlem
Lagerkommandants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rampante21
Nu verkar det vara några paper hands som kissade ner sig av lycka och sålde när vi nådde 210... och så dök vi genast till 190...

Men är det inte så att bottnarna blir högre och högre och topparna lägre och lägre... något måste ge vika.
Vad säger ni som håller på med Teknisk Analys?
Citera
2021-03-26, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Einar87
Det är ju väldig högrisk men jag chansar hellre på det här än trisslotter...
Jag köpte 10 aktier till igår på 179 och idag köpte jag 2 till på 172 och 1 till på 169.

Jag var orolig över framtiden igår när den låg under 120 dollar men efter att den stigit 50% igår och är långt ifrån utdöende så fick man stort hopp om en squeeze så jag chansar.

Inget finansiellt råd och man bör bara satsa pengar man har råd att förlora.. precis som med Triss och Bingolotto.

Precis så. Investera bra pengar du kan förlora. Men det gäller ju samtliga investeringar tycker jag. Det är högrisk definitivt. Många menar dock att Gamestop långsiktigt kan vara värt mer än dagens kurs. Så om man tror långsiktigt på Gamestop och att det faktiskt kommer vara värt mer i framtiden än idag så är det ju en rimlig investering att göra.

Men om man kliver in nu och vill vara med så gäller det att inte bli rädd om det dippar 50% på en dag. Det är vardagsmat att den går upp och ner så. Man måste tro på detta långsiktigt.

Om man köper in sig idag och säljer på måndag för att den gått ner 40% så har man ju förlorat pengar. Om man däremot köper in sig idag och säljer i framtiden om den gått upp 400% så har man ju gjort sig en peng.

Tålamod och diamond hands är nyckeln i en sån här investering.
Citera
2021-03-26, 20:04
Medlem
Tack för svar. Får se om man vågar
Citera
2021-03-26, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gman2012
Precis så. Investera bra pengar du kan förlora. Men det gäller ju samtliga investeringar tycker jag. Det är högrisk definitivt. Många menar dock att Gamestop långsiktigt kan vara värt mer än dagens kurs. Så om man tror långsiktigt på Gamestop och att det faktiskt kommer vara värt mer i framtiden än idag så är det ju en rimlig investering att göra.

Men om man kliver in nu och vill vara med så gäller det att inte bli rädd om det dippar 50% på en dag. Det är vardagsmat att den går upp och ner så. Man måste tro på detta långsiktigt.

Om man köper in sig idag och säljer på måndag för att den gått ner 40% så har man ju förlorat pengar. Om man däremot köper in sig idag och säljer i framtiden om den gått upp 400% så har man ju gjort sig en peng.

Tålamod och diamond hands är nyckeln i en sån här investering.

Vilka är dessa många" hur motiverar dessa "många" den värderingen. Bolaget gjorde 2 miljarder i förlust och har liten kassa. Sysslar med fysiskt försäljning? som har dåliga marginaler. Har stora skulder.
Citera
2021-03-26, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swingtrader
Vilka är dessa många" hur motiverar dessa "många" den värderingen. Bolaget gjorde 2 miljarder i förlust och har liten kassa. Sysslar med fysiskt försäljning? som har dåliga marginaler. Har stora skulder.

Du har inte alls läst på hör jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in