2021-03-15, 20:58
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lee-Clayton
Lste ngonstans tidigare p reddit ett uppmrksammat inlgg dr en person hade berknat att AMC-aktien skulle g upp till 2000 dollar. Den anvndaren kan ju givetvis ha helt fel ocks.

Men jag undrar om ngon sett ngot liknande inlgg p Reddit angende GME, hur mycket den kan tnkas g upp till? Tnker mig d ngot inlgg som ftt mnga likes frn ngon betrodd anvndare dr. Hade varit intressant att lsa.

Ja vad har vi sett fr siffror? 10k, 50k, 100k. US dollar givetvis. Va det nn som drog till med en miljon per aktie? Det r ju en bit kvar s om man ska kpa in sig finns det tid n, gissar att det inte blir nu i veckan...

Citat:
Ursprungligen postat av 997
Tror ni att det r detta scenario som kan leda till den riktiga mnfrden? Allts $500k squeezen.

Edit: 500k bjudet frn mannen med foliehatten!
Senast redigerad av Aigis 2021-03-15 kl. 21:04.
Citera
2021-03-15, 21:43
Medlem
Lagerkommandants avatar
SEC.gov har publicerat Fails-to-Deliver fr andra halvan av Februari.

och shr sg GME ut... aggregerad.
Citat:
20210216 | 5218 | $52.40
20210217 | 52861 | $49.51
20210218 | 8435 | $45.94
20210219 | 16734 | $40.69
20210222 | 1910 | $40.59
20210223 | 14856 | $46.00
20210224 | 173307 | $44.97
20210225 | 29072 | $91.71
20210226 | 298018 | $108.73
Citera
2021-03-15, 22:32
Medlem
FB-Kissens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagerkommandant

Kan du frklara i 🍌🍌🍌 eller 🚀🚀🚀 vad detta betyder fr oss nu?

🦍🦍🦍
Citera
2021-03-15, 22:44
Medlem
Citat:

Hr har vi skillnaden mellan dig och mig.

Jag ger GME = jag r retard.

Du ger inte GME = du r inte retard.

Drfr mste du frklara fr mig exakt vad det betyder.
Citera
2021-03-15, 23:29
Medlem
Citat:

Alla apor sger att det har skett en major fuck up och att bigga grejer kommer hnda nu.

Det verkar som att Melvin och gnget inte klarar av att g ur sina positioner d priset blivit fr hgt s dom skjuter det p framtiden dag efter dag.

19/3, datumet alla pratat om, intrder en ny lag i USA som sger att man mste betala tillbaka blankade aktier inom 2 dagar, annars fr man bter.

Det r nu det brjar bli intressant, kring detta datum.

Istllet fr att flja lagen och g ur sina positioner (dvs betala oss apor det pris vi bestmmer = $500k/aktie) s blir det billigare att betala bterna och fortstta med FAILS-TO-DELIVER.

Dvs. En Squeeze KAN intrffa 19/3 i och med den nya lagen om dom vljer att flja den, men dom kan ven fortstta skjuta problemet p framtiden genom att betala bterna mnad efter mnad.

Det hr kan bli en lngdragen kamp. Men den kan bara sluta p ett stt. Vljer dom att brja bta mnad efter mnad kommer antagligen bterna hjas eller en ny lag lggas till.

Vi har vunnit redan nu, ven om det hr kommer ta tid. Sknt. ntligen r det ver, och jag r dollarmiljonr. Eller ja, snart, frhoppningsvis.
Citera
2021-03-16, 00:12
Medlem
Citat:
Alla apor sger att det har skett en major fuck up och att bigga grejer kommer hnda nu.

Det verkar som att Melvin och gnget inte klarar av att g ur sina positioner d priset blivit fr hgt s dom skjuter det p framtiden dag efter dag.

19/3, datumet alla pratat om, intrder en ny lag i USA som sger att man mste betala tillbaka blankade aktier inom 2 dagar, annars fr man bter.

Istllet fr att flja lagen och g ur sina positioner (dvs betala oss apor det pris vi bestmmer = $500k/aktie) s blir det billigare att betala bterna och fortstta med FAILS-TO-DELIVER.

Dvs. En Squeeze KAN intrffa 19/3 i och med den nya lagen om dom vljer att flja den, men dom kan ven fortstta skjuta problemet p framtiden genom att betala bterna mnad efter mnad.

Det hr kan bli en lngdragen kamp. Men den kan bara sluta p ett stt. Vljer dom att brja bta mnad efter mnad kommer antagligen bterna hjas eller en ny lag lggas till.

Vi har vunnit redan nu, ven om det hr kommer ta tid. Sknt. ntligen r det ver, och jag r dollarmiljonr. Eller ja, snart, frhoppningsvis.

Eller s r de som lnat ut sina njda med att f del av bterna varje mnad. Kanske r bra rnta? Har du lnat ut aktier till blankare? Det borde vl vara de som lnat ut till blankare som fr gldje av den lagen i frsta hand? Fattar inte detta riktigt.
Citera
2021-03-16, 02:26
Medlem
knight1056s avatar
Citat:
Staten lr st sist i kn att ta ver blankningen (eller betalningen av den) och man lr knappast lgga staten i konkurs? S om bde hedgefonder, mklare, banker, frskringsbolag misslyckas och gr i konkurs s finns det bara tv alternativ kvar. 1. frstta staten i konkurs. 2. trycka nya pengar och betala oss.

Konkurssituationer r reglerade i avtalet som ings mellan blankaren och utlnaren. Gr hedgefonden i konkurs s r det utlnaren som i slutndan str med risken. Drfr finns det oftast reglerat att det ska finnas skerheter i form av statsobligationer som uppdateras allteftersom priset rr sig.

I princip r det ingen skillnad mot att jag lnar din bil med lfte om att lmna tillbaka den nsta dag. Om jag sedan kvaddar den eller sticker med bilen s r det du som str utan bil. Skulle Staten g in och kpa en ny bil t dig? Du hr ju hur absurt det lter.

S att Staten gr in och lser ut gare av GME-aktier kommer inte att hnda. Om frskringsbolag, banker o s v riskerar att g omkull s r det bara att g tillbaka till 2008 fr att se vad som hnder.
Citera
2021-03-16, 08:53
Medlem
alienfins avatar
Citat:

Borde inte vrdet vara skyhgt mer vid det hr laget om man frvntar sig priser p 10-500k 🤔
Eller gick luften ur redan.
Citera
2021-03-16, 10:08
Medlem
Lagerkommandants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FB-Kissen
Kan du frklara i 🍌🍌🍌 eller 🚀🚀🚀 vad detta betyder fr oss nu?

🦍🦍🦍

Det r bara en liten bit av ett strre pussel. 🍌
Citera
2021-03-16, 11:31
Citat:
Ursprungligen postat av Aigis
Ja vad har vi sett fr siffror? 10k, 50k, 100k. US dollar givetvis. Va det nn som drog till med en miljon per aktie? Det r ju en bit kvar s om man ska kpa in sig finns det tid n, gissar att det inte blir nu i veckan...

Edit: 500k bjudet frn mannen med foliehatten!

Hall, det cirkulerar ven 30 miljoner per aktien.

Mnga hvdar att de tnker hlla till kikare 1 miljon dollar haha.
Citera
2021-03-16, 11:35
Medlem
Rejlt dyk idag i frhandeln... https://www.ls-tc.de/de/aktie/gamestop-aktie

Men jag tnker hlla vidare... och om den dyker under 100ingen fr man vl handla lite till...

Jag fr ven knslan att AMC och GME vxeldrar lite... Undrar om det r arrangerat s, och att det r s att mnga slpper vinster p den ena fr att g in i den andra och sen tvrtom igen...hm...
Citera
2021-03-16, 11:38
Citat:
Ursprungligen postat av alienfin
Borde inte vrdet vara skyhgt mer vid det hr laget om man frvntar sig priser p 10-500k 🤔
Eller gick luften ur redan.

Nej det r inte s det fungerar. Redditkrigarna ska bara frska hlla kursen hgt. Det har de lyckats med. Helst hgre n det vrdet blankarna har lnat ut aktierna fr, s att de mste kpa tillbaka den dyrare.

Det r d, allts nr hedgefonderna och de fula fiskarna miste kpa tillbaka alla aktier som priset enligt utsago kommer stiga till dessa enorma belopp, eftersom de mste gra det och redditkrigarana kan stta vilka priser de vill.

Typ s.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in