2021-02-01, 22:56
Medlem
Lagerkommandants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Helt galet, att inte ens sälja av en del och på så sätt säkra en del. Ballar av stål, som du säger är det ju en tunn linje mellan geni och dåre.

Imorgon säljer jag en av mina njurar och köper GME för pengarna.
Citera
2021-02-01, 22:57
Medlem
208 nu på efterhandeln...
Troligen under 200 före midnatt.
Citera
2021-02-01, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nitiniti
Jag är på Reddits sida och hoppas wall-streetnissarna får sota.

Vad är det folk inte förstår? Wall Street har redan fått sota. 80 miljarder dollar back, eller nåt sånt? Som någon skrev så blandas det in wishful thinking i detta att tro att man ska bli miljonär bara för att några på reddit har lyckats. Game over, idag sprack bubblan. Ni får vara tacksamma att den ”bara” backade 100 dollar.
Citera
2021-02-01, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Vad är det folk inte förstår? Wall Street har redan fått sota. 80 miljarder dollar back, eller nåt sånt? Som någon skrev så blandas det in wishful thinking i detta att tro att man ska bli miljonär bara för att några på reddit har lyckats. Game over, idag sprack bubblan. Ni får vara tacksamma att den ”bara” backade 100 dollar.

Blöder du? Du kan få ett bamseplåster om du vill
Citera
Medlem
Nu kommer vi småsparare kunna gå in 2a vågen.
Imorgon har jag råd att köpa 1 aktie och förlora allting utan att det påverkar mig nämnvärt i slutet av månaden.
Undrar hur många mer småsparare som inte hann med första rundan men som vill vara med för skoj skull nu det finns som resonerar som jag?
Det blir väl en piss i havet i det stora hela antar jag men wtf.
Ändå kul att få vara en del av tivolit som många säger. Så länge man har råd att torska skiten så är det skitsamma känner jag.
Jag går in imorgon 😜🙈
Senast redigerad av SpaceBase 2021-02-01 kl. 23:11.
Citera
Medlem
nitinitis avatar
Citat:

Jag äger inte ens aktien, läste du ens mitt inlägg?

Det här är inte över på långa vägar, medias fulspel är nog med anledning att få mig övertygad att Wallstreetnissarna ligger sömnlösa
Citera
2021-02-01, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LinusZeDeo
Blöder du? Du kan få ett bamseplåster om du vill

Nej jag drog mig ur i rätt ögonblick. Det kidsen här inte verkar fatta är att allt spammande om HOOOOLD på Reddit handlar om att alla andra ska hålla på aktierna som idioter medan de själva säljer högt TACK VARE att alla andra håller värdet uppe för dem. Att folk inte kan räkna ut det här är obegripligt.
Citera
2021-02-01, 23:11
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Nej jag drog mig ur i rätt ögonblick. Det kidsen här inte verkar fatta är att allt spammande om HOOOOLD på Reddit handlar om att alla andra ska hålla på aktierna som idioter medan de själva säljer högt TACK VARE att alla andra håller värdet uppe för dem. Att folk inte kan räkna ut det här är obegripligt.
Om du nu varit en paper hand och sålt så kan du väl försvinna ifrån tråden?
Citera
2021-02-01, 23:14
Medlem
ministryofdrugss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustinTrudeau
Ja hela portföljen. Till skillnad mot när du köper en aktie (maximal förlust 100% av kapitalet du köper för; oändlig uppsida) så kan man förlora oändliga belopp på en blankning. En blankning är tvärtom mot ett aktieköp. Enbart 100% som uppsida. Oändlig nedsida. Det är därför man kan få såna tokrusningar vid shortsqueezes.

Shortsqueezes varar bara ett kort tag och är mycket explosiva. Det är extremt farligt att blanka aktier som redan är hårt blankade. Ett enda bra PM från företaget och alla blankare kommer förlora skjortan. Lyckligtvis kommer du inte få blanka om du inte har jättestor säkerhet. Jag vet ingen bank i Sverige som tillåter det ens. Min utländska bank gör det men det är stora varningtexter att de kommer börja sälja av säkerheten (aktieportföjen) redan när den går under 500 % av blankningspositionen.

Vad är skillnaden på att blanka och att köpa ett bear-certifikat med hävstång?
Citera
2021-02-01, 23:16
Medlem
Riktigt skoj att följa med då begåvningsreserven skall göra big money på aktieklipp..går sådär
Citera
2021-02-01, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mynicname
208 nu på efterhandeln...
Troligen under 200 före midnatt.
Och nu är aktien nere i 194...

Sällan man får möjlighet att beskåda en aktie som faller 40 % på en dag.
Senast redigerad av Mynicname 2021-02-01 kl. 23:24.
Citera
2021-02-01, 23:23
Medlem
Wheeler88s avatar
Citat:

Du är en av de förrädarna jag varnade för! Hoppas någon brännmärker dig svikare! Detta handlar fortfarande inte om att bli rik, det handlar om att få ett rättvisare system i slutändan. medan ni ska äta smulorna från deras bord och fortsätta på som vanligt när ni i långa loppet tjänar bra mer på att smälla till dem på fingrarna.

Spendera det du har råd att förlora. Detta är viktigt! Om så bara 50kr
Senast redigerad av Wheeler88 2021-02-01 kl. 23:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in