2021-02-01, 22:56
Medlem
Lagerkommandants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Helt galet, att inte ens slja av en del och p s stt skra en del. Ballar av stl, som du sger r det ju en tunn linje mellan geni och dre.

Imorgon sljer jag en av mina njurar och kper GME fr pengarna.
Citera
2021-02-01, 22:57
Medlem
208 nu p efterhandeln...
Troligen under 200 fre midnatt.
Citera
2021-02-01, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nitiniti
Jag r p Reddits sida och hoppas wall-streetnissarna fr sota.

Vad r det folk inte frstr? Wall Street har redan ftt sota. 80 miljarder dollar back, eller nt snt? Som ngon skrev s blandas det in wishful thinking i detta att tro att man ska bli miljonr bara fr att ngra p reddit har lyckats. Game over, idag sprack bubblan. Ni fr vara tacksamma att den bara backade 100 dollar.
Citera
2021-02-01, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Vad r det folk inte frstr? Wall Street har redan ftt sota. 80 miljarder dollar back, eller nt snt? Som ngon skrev s blandas det in wishful thinking i detta att tro att man ska bli miljonr bara fr att ngra p reddit har lyckats. Game over, idag sprack bubblan. Ni fr vara tacksamma att den bara backade 100 dollar.

Blder du? Du kan f ett bamseplster om du vill
Citera
Medlem
Nu kommer vi smsparare kunna g in 2a vgen.
Imorgon har jag rd att kpa 1 aktie och frlora allting utan att det pverkar mig nmnvrt i slutet av mnaden.
Undrar hur mnga mer smsparare som inte hann med frsta rundan men som vill vara med fr skoj skull nu det finns som resonerar som jag?
Det blir vl en piss i havet i det stora hela antar jag men wtf.
nd kul att f vara en del av tivolit som mnga sger. S lnge man har rd att torska skiten s r det skitsamma knner jag.
Jag gr in imorgon 😜🙈
Senast redigerad av SpaceBase 2021-02-01 kl. 23:11.
Citera
Medlem
nitinitis avatar
Citat:

Jag ger inte ens aktien, lste du ens mitt inlgg?

Det hr r inte ver p lnga vgar, medias fulspel r nog med anledning att f mig vertygad att Wallstreetnissarna ligger smnlsa
Citera
2021-02-01, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LinusZeDeo
Blder du? Du kan f ett bamseplster om du vill

Nej jag drog mig ur i rtt gonblick. Det kidsen hr inte verkar fatta r att allt spammande om HOOOOLD p Reddit handlar om att alla andra ska hlla p aktierna som idioter medan de sjlva sljer hgt TACK VARE att alla andra hller vrdet uppe fr dem. Att folk inte kan rkna ut det hr r obegripligt.
Citera
2021-02-01, 23:11
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Nej jag drog mig ur i rtt gonblick. Det kidsen hr inte verkar fatta r att allt spammande om HOOOOLD p Reddit handlar om att alla andra ska hlla p aktierna som idioter medan de sjlva sljer hgt TACK VARE att alla andra hller vrdet uppe fr dem. Att folk inte kan rkna ut det hr r obegripligt.
Om du nu varit en paper hand och slt s kan du vl frsvinna ifrn trden?
Citera
2021-02-01, 23:14
Medlem
ministryofdrugss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustinTrudeau
Ja hela portfljen. Till skillnad mot nr du kper en aktie (maximal frlust 100% av kapitalet du kper fr; ondlig uppsida) s kan man frlora ondliga belopp p en blankning. En blankning r tvrtom mot ett aktiekp. Enbart 100% som uppsida. Ondlig nedsida. Det r drfr man kan f sna tokrusningar vid shortsqueezes.

Shortsqueezes varar bara ett kort tag och r mycket explosiva. Det r extremt farligt att blanka aktier som redan r hrt blankade. Ett enda bra PM frn fretaget och alla blankare kommer frlora skjortan. Lyckligtvis kommer du inte f blanka om du inte har jttestor skerhet. Jag vet ingen bank i Sverige som tillter det ens. Min utlndska bank gr det men det r stora varningtexter att de kommer brja slja av skerheten (aktieportfjen) redan nr den gr under 500 % av blankningspositionen.

Vad r skillnaden p att blanka och att kpa ett bear-certifikat med hvstng?
Citera
2021-02-01, 23:16
Medlem
Riktigt skoj att flja med d begvningsreserven skall gra big money p aktieklipp..gr sdr
Citera
2021-02-01, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mynicname
208 nu p efterhandeln...
Troligen under 200 fre midnatt.
Och nu r aktien nere i 194...

Sllan man fr mjlighet att beskda en aktie som faller 40 % p en dag.
Senast redigerad av Mynicname 2021-02-01 kl. 23:24.
Citera
2021-02-01, 23:23
Medlem
Wheeler88s avatar
Citat:

Du r en av de frrdarna jag varnade fr! Hoppas ngon brnnmrker dig svikare! Detta handlar fortfarande inte om att bli rik, det handlar om att f ett rttvisare system i slutndan. medan ni ska ta smulorna frn deras bord och fortstta p som vanligt nr ni i lnga loppet tjnar bra mer p att smlla till dem p fingrarna.

Spendera det du har rd att frlora. Detta r viktigt! Om s bara 50kr
Senast redigerad av Wheeler88 2021-02-01 kl. 23:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in